Zelfbruiner

Heb nu voor het eerst bondi sands gebruikt, de tan mousse in dark en ook de tan eraser.

Vond die tan eraser niet echt heel goed, verwijderde wel wat, maar lang niet alles, de geur was vreemd en vies en moest ook extreem veel gebruiken voor alleen mn bovenlichaam al, denk niet dat die fles lang meegaat.

De tan, man die luuuuucht jezus wat walgelijk. Vind die self tan lucht altijd al viezig, maar hier zit dan ook nog een zoete kokos/vanille walm doorheen, vreselijk! Vind m veel te licht van kleur (in verhouding tot de loving tan en vita liberata die ik normaal gebruik) en een beetje vettig bij het aanbrengen ofzo? Zonde van mn geld hahaha!!

Blijf voorlopig nog maar even bij mn loving tan en vita liberata combinatie, blijft veel langer zitten, stinkt minder en veel donkerder :dancer:

Maar ben door dit topic toch wel erg benieuwd geworden naar de marc inbane :scream:

Ik gebruik nu een half jaar de self tan drops van tan luxe en vind ze heeeel fijn. Gebruikte voorheen een mousse van st tropez, die werkte ook heel goed altijd. Nadeel aan die mousse vond ik dat ik echt 1x per week ongeveer 1,5 uur bezig was om alles eraf te scrubben en dan weer opnieuw aan te brengen om vervolgens als een zeester in bed te liggen en dan alsnog bruine dekens te hebben. De drops die ik nu gebruik meng ik met mijn dagcreme en bodylotion en dan ga ik slapen en heb ik als ik wakker word een mooi kleurtje, geeft niet af en vervaagt heel natuurlijk. Dat doe ik ook 1x per week, gezicht meestal 3x per week in de avond een paar druppeltjes in mijn creme. Eraf halen doe ik altijd met de self tan eraser van tan luxe, ruikt echt heeeel lekker en werkt fijn. Spray over mn hele lichaam en dan inmasseren, paar minuutjes laten intrekken en daarna in de douche echt max 10 minuten bezig om met een scrub handschoen alles er af te krijgen.

2 likes

Ik vond het altijd zo lelijk dat je aan mijn hoofdhuid kon zien dat ik zelfbruiner op had, dus ik heb vanmiddag ook een stuk van mijn hoofdhuid meegenomen en net bij het afspoelen mijn haar gewoon gewassen en het is zo mooi natuurlijk, alsof ik van nature echt zo bruin ben. Hoef ik niet meer te gaan klooien met bronzer morgen.

1 like

Ja! Ik heb wat scheidingen gemaakt en het daarop gesmeerd. Ik zal proberen morgen een duidelijke foto te maken.

1 like

Hier ben ik ook mega benieuwd naar!!!

Ik heb zelf vaak namelijk oranje gekleurde korte plukjes haar zo helemaal onderaan mn hoofd, omdat ik die dan een beetje heb meegekleurd tijdens het tannen (per ongeluk) en dat gaat er bij mij echt niet uit met wassen maar pas weer als ik mn haarverf eroverheen gooi

1 like

Wie Bondi Sands wil proberen, is nu in de aanbieding bij etos!

3 likes

Waarom niet? Volgens mij kan dat gewoon.

Ik gebruik ook st tropez! Ben er zo tevreden over. Het is even wennen aan hoeveelheid en hoe je hem dient aan te brengen (niet te veel rond enkel en knieën) maar vind hem echt goed.
Ik vermijd de bruine lakens door hem ‘s morgens aan te brengen en dan een kleedje aan te doen. Vind de geur niet storend eig. En ik gebruik enkel de lichtste versie voor mijn benen, omdat die echt niet bruinen, en dan is het verschil niet eens zo groot met mijn armen.

Sinds dit jaar gebruik ik voor mijn gezicht de gradual face tan van st tropez en was eerst wat bang dat hij ervoor zou zorgen dat ik puistjes oid zou krijgen maar hij geeft echt een heel mooi, natuurlijk resultaat.

Maar hetgeen wat jij gebruikt lijkt me ook wel goed, en aangezien je st tropez ook wel goed vond ga ik het mss wel eens proberen als alles op is nu. Is de geur een beetje te doen?

Kan gewoon hoor!

Hm denk wel dat de kleur sneller vervaagd in water, helemaal chloor, maar kan me bijna niet voorstellen dat dat vlekken geeft hoor. Je kunt voor de zekerheid een scrub meenemen, mochten er wel vlekken komen dan kun je scrubben en wordt de kleur minder. Maar ik zou het gewoon gebruiken hoor!

1 like

Is dat deze?

Ja! En je hebt ook the body voor je lijf

1 like

Voor de hele bleke redheads onder ons, ik heb deze gekocht en een paar avonden gebruikt en ik vind het echt een goed resultaat!

Ik vind hem prima intrekken en niet vlekken, en hij slaat niet raar oranje uit bij mij. Na de eerste keer smeren is het resultaat minimaal maar de dagen erna bouwt het mooi op. Heb wel voor de eerste keer aanbrengen goed gescrubd met zo’n handschoen en de avonden daarna ingesmeerd na het douchen.

Deze held op sokken heeft de summer bronze self tan van kruidvat gehaald maar nog wel honderd vragen (topic al wel doorgelezen!). Ga morgenavond uit eten maar mijn benen steken zo wit af bij mn zwarte jurkje, dus wil ze iets bruiner hebben. Is het dan slim om vanavond én morgenochtend te smeren of bruint het wel aardig (lichte huid)? En ik las iets over dat vantevoren scheren niet handig is ivm donkere puntjes, geldt dat voor deze bodylotion ook? En ik heb er zo’n handschoen bijgekocht, of is dat een beetje overdreven?

Groetjes, een onzekere kreeft

1 like

Dankjewel!! Dan ga ik vanavond lekker smeren

1 like

Dit probleem had ik dus ook, echt nog nooit vlekken gehad. Nu gescrubd en ingesmeerd en daarna meteen naar bed gegaan en veel gezweet, nou echt overal vlekken en strepen :sob: morgen zit het er wel lang genoeg op om het er af te kunnen scrubben en dan ga ik het ook maar gewoon ff overdag smeren en laten intrekken.

2 likes

Ik open een heel oud topic. Hopelijk is dat oke.

Ik wil voor het eerst een zelfbruiner aanschaffen en heb dit topic doorgelezen maar heb toch nog vragen. Wat is jullie tactiek om je lichaam in te smeren? Hoe doen jullie bijvoorbeeld je rug? En gebruiken jullie voor je lichaam dezelfde spray/mousse/creme als voor je lichaam of gebruiken jullie daarvoor iets anders (bijv drops?)

Ik gebruik momenteel de Marc Inbane voor gezicht en lichaam. Zoals op de gebruiksaanwijzing aangegeven spray ik mijn gezicht met de nevel, en doe ik mijn lichaam mbv een zelfbruiner handschoen. Mijn rug smeer ik vaak niet in, en anders vraag ik aan mijn vriend of een vriendin mij te helpen. Maar met de handschoen geraak ik zelf best wel ver.

2 likes

Ik ben geen expert, maar doe het tot nu tijd altijd s avonds en ga altijd vrij snel (na een half uur of zo) naar bed en heb nog nooit vlekken gehad op mijn beddengoed, dus ik verwacht dat het dan ook niet meer afgeeft aan kleren.

Maar misschien verschilt dit ook wel per product?

2 likes

Je hebt ook snelle zelfbruiners. Die kun je na 1,2 of 3 uur al afwassen. Ik heb die van st. Tropez gehad en nu die van minetan. Ik slaap niet graag met zelfbruiner op (ik zweet snachts dus ik heb wel echt bruine plekken in mijn witte beddengoed). Als ik een vrije dag heb doe ik die zelfbruiner op en na 10 minuutjes doe ik een chill outfit aan. Dan ga ik een beetje in huis rommelen, de was doen, stof zuigen etc. En na 3 uur ga ik gewoon douchen.

1 like