Zelfbruiner

Ik vind Marc Inbane echt de allerbeste, en heb er al een hoop geprobeerd.
Makkelijk aan te brengen - natuurlijke kleur - blijft goed zitten - stinkt niet.
Foolproof, wanneer je sprayt is ie al bruin dus je ziet precies welke plekken je gehad hebt.
Wel €40 voor een fles maar wat mij betreft zeker worth it en ik gebruik heb vooral op m’n gezicht / borst en af en toe op m’n benen en dan gaat ie echt lang mee.

Ik zou even zo’n self tan eraser proberen. Heb het zelf nooit geprobeerd maar als het goed is gaat alles eraf en dan kun je het weer opnieuw aanbrengen.

1 like

Hoe ziet het er bij jou uit? Ik heb die nu dus ook 1x gebruikt en 3 laagjes gesmeerd maar het had geen effect.

Ik gebruik die van de Kruidvat ook en zie wel verschil. Nou ben ik ook wel heel wit en word ik slecht bruin van de zon, zo’n zelfbruiner geeft dan al snel verschil denk ik.

Ik krijg altijd opmerkingen (waar ik chagrijnig van word) over dat ik wel ziek lijk/ dat ik echt in de zon moet gaan zitten blablabla. En met die zelfbruiner krijg ik stukken minder opmerkingen.

1 like

Hier heb ik inderdaad ook al eens aan gedacht. Maar dan zijn de randen van m’n oksels dus wit ipv donkerbruin haha. Het moet gewoon egaal zijn :sob:

2 likes

Hoi! Hier een amateur. Ik heb gisteravond voor het eerst zelfbruiner aangebracht. Nu wordt ik wakker met zulke handen/polsen. Weet iemand wat ik nu kan doen om die randen minder duidelijk te maken? En hoe ik dit de volgende keer beter kan aanpakken?

Bedankt voor de tip! Dat ga ik zo proberen! Ja ik denk dat het komt doordat ik mn handen ook heb ingesmeerd, maar ze daarna gewassen heb. :woman_facepalming:

Ik heb de kruidvat zelfbruiner gebruikt, ook in het gezicht. Is goed gelukt vind ik zelf!

1 like

Een zelfbruin handschoen gebruiken lost dit goed op! Dan hoef je je handen ook niet te wassen. Als ik dan mn arm heb ingesmeerd haal ik mn hand uit de mitt en pak m vast aan de achterkant. Ik veeg dan de zelfbruiner vanaf mn armen uit over mn polsen en handen. Ik doe dan niets op de handschoen zelf omdat het dan te bruin is. Er zit nog genoeg in de handschoen om het allemaal netjes blenden.

Edit: als je geen handschoen wil gebruiken kan je washand met wat zeep klaar leggen en die dan tussen je handen op en neer bewegen om de zelfbruiner van je handen af te halen. Dit werkt wel minder goed als met een handschoen.

Thanks voor de tip! Ik had wel een handschoen gebruikt, maar die heb ik daarna meteen gewassen. Daarom is er veel water over mijn handen/polsen gekomen denk ik.

Oh ja daar moet je wel goed op letten idd! Ik doe na het zelfbruinen alleen heel voorzichtig m’n handpalmen nat maken en de overgang naar m’n pols een beetje deppen zodat het niet oranje wordt daar. Ik las trouwens op internet wel eens dat een watje met aceton ook helpt zelfbruiner te vervagen maar geen idee of het echt werkt.

1 like

Oja dat kan ik ook proberen, thanks!

Ik kan mezelf inmiddels wel zelfbruinings pro noemen, heb echt alle cremes, sprays, serums, mousse en tanningdrops wel geprobeerd. Enige waar ik nu erg tevreden over ben is de original spray van Marc Inbane.

Eerste foto is de volgende dag, (incl babybeentjes) en de tweede foto alleen linkerbeen direct na aanbrengen

7 likes

Ik ben heel erg fan van de Dove bodylotion met een tintje. Die geeft bij mij eigenlijk nooit strepen en geeft een mooi kleurtje. Voor mijn gezicht gebruik ik al jaren Chanel Soleil Identé en dan de donkere kleur, ook erg fijn!

Echt mooi!

Mooi! Wat zou jou mini review zijn tov Bondi Sands? Ben ik wel benieuwd naar! Vooral waarom je Marc Ibane fijner vindt dan Bondi.

Ik gebruik Bondi nu een paar weken en hij valt me wel ietsje tegen moet ik zeggen. Voor m’n benen vind ik hem goed, maar voor m’n borst en armen gebruik ik echt liever nog die ene gehypte van Kruidvat en voor m’n gezicht Lancôme.

Bondi was vlekkeriger en de kleur bleef minder lang zitten, bij mij dan.

Ja ik vind hem dus ook redelijk vlekkerig en absoluut geen week.
Ga dus die van jou ook zeker proberen. Gebruik je daarbij ook een handschoen?

Yes met bijbehorende handschoen. En tip: hij is er ook in het klein. Misschien handig als je eerst ‘t eens wil proberen!

1 like

@Noor @lovewarrior mijn ervaring is precies omgekeerd haha. Die van Marc Inbane vind ik ten eerste al irritant aanbrengen door alles wat onder die spray gaat zitten (kan ook aan mij liggen), maar had er ook telkens zoveel vlekken van. Bondi Sands werkt daarentegen perfect, nog nooit vlekken van gehad op een ophoping onder m’n oksels na. Maar dat is ook weg nu. Enige nadeel van Bondi is het wachten + afspoelen, die van Marc Inbane is na 10 minuten droog. Maar gezien het resultaat heb ik het er graag voor over. Bij mij blijven beide even lang zitten.

Hierbij mijn reviews, gebruik al een tijdje zelfbruiner van verschillende merken.
Bondi Sands mousse vind ik veel te langzaam opdrogen. Mn kleding wordt er ook helemaal roze van. Kleur dark is qua kleur wel goed en blijft wel een aantal dagen zitten.
St Moriz spray blijft maar 1 a 2 dagen zitten en geeft snel zo’n craquelé effect.
St Moriz mousse dark doet bij mij helemaal niks.
Ik gebruik voor mijn gezicht al jaren de clarins drops voor in mijn dagcreme, heel fijn.
Marc Inbane vind ik eigenlijk nog het allerbest maar net te duur…