Dag iedereen! Ik ben eigenlijk wel weer op zoek naar boeken over zelfliefde, heb Jan Geurtz gelezen en liefdesbang ook. Ik zoek wel iets in die soortgelijke trant.
Momenteel heb ik het heel erg zwaar met relaties. Mijn vader is vreemd gegaan, mijn beide exvriendjes ook en nu is uitgekomen dat mijn broer al 1,5 jaar lang een affaire heeft terwijl hij zou trouwen in september. Ik word er gewoon een beetje misselijk van dat om mij heen blijkt dat geen enkele man betrouwbaar is, inclusief de mensen die ik lief heb.
Het allerergste waar ik mij aan irriteer is dat alle vrouwen bij de mannen blijven, mijn broers verloofde bijvoorbeeld. Ik erger me kapot aan dat zij niet voor zichzelf opkomen en voor zichzelf kiezen, terwijl ik daar eigenlijk niets mee te maken heb. Wellicht komt het ook omdat ik ook bij mijn exvriendjes bleef terwijl ik het wel wist maar niet wilde weten. Daardoor stoot ik elke man momenteel af (eigenlijk al 4 jaar) en heb ik zoiets van: liever alleen dan zoiets weer mee te moeten maken, dat ik mezelf zo verlies en afhankelijk opstel.
Ik heb therapie gehad en daardoor is mijn zelfbeeld al zoveel verbeterd. Ik probeer echt mijzelf te zijn en minder zorg te hebben om andermans problemen/gedachten. In mijn persoonlijke leven gaat alles top, leuke vrienden/carriere/studie/geen geldzorgen etc. Enkel op liefdesgebied en familie gaat het toch nog wat kut eigenlijk.