Ziezo selectief bestaat niet meer
Wauw mijn verzekering gaat ook met 300 euro in een jaar omhoog. Denk dat ik toch maar moet gaan overstappen aangezien het me ongeveer 200 euro kan gaan schelen. Bij mij komt Just er als goedkoopst uit met alles wat ik nodig heb.
Het zou zo handig zijn als je ergens gewoon je verwachtte zorgkosten kan invullen en dan kan zien welke zorgverzekering het voordeligste blijkt.
Mijn man gaat een hele tool bouwen in Excel haha, ik heb namelijk al wat vaste verwachtte kosten en dan nog wat eventuele kosten waarbij ik wil zien of aanvullend dan goedkoper zou zijn of niet. Maar waarom bestaat dit niet gewoon. Ik weet al dat ik een kraampakket en kraamzorg nodig heb, maar het is zo lastig uit te rekenen of een uitgebreide verzekering dan nut heeft of je het beter uit eigen zak kan betalen.
Ik heb een berekening gedaan en uiteindelijk valt het nog mee.
Ik zie alleen dat mijn apotheek niet is gecontracteerd, maar op wat voor kosten kan ik dan rekenen? Als dat maar een paar euro per keer is, is dat geen probleem. Maar geen medicatie vergoed krijgen is wel vervelender.
Het is best raar als een apotheek geen contract heeft. Je zou eens kunnen informeren bij je apotheek. Soms hebben ze meerdere locaties en wordt alleen de hoofdlocatie gecontracteerd en vallen de kleinere vestigingen onder het contract van de hoofdlocatie. Of er is nog geen contract getekend en moet dat nog gebeuren.
Hele bericht even weggehaald want ik keek verkeerd. Ik ga het dan even afwachten!
Voor volgend jaar mijn eigen risico verhoogd naar maximaal + collectiviteitsverzekering via werk + jaarbetaling. Scheelt weer wat.
Hmmm wat moet ik doen?
Ik doe al een paar jaar mijn eigen risico op maximaal, dat scheelt veel geld en ik heb nooit zorg nodig. (Afkloppen. Mocht er onverhoopt een noodgeval zijn kan ik het altijd betalen.)
Maar nu verwijst mijn tandarts me door naar de kaakchirurg om mijn verstandskiezen te laten verwijderen. Dit heeft hij 4 jaar geleden al gedaan maar toen ben ik nooit geweest omdat ik geen klachten heb, maar nu vond hij dat het echt beter was omdat het lastig schoon te maken is.
Anyway als ik Google kan het verwijderen van verstandskiezen bij de kaakchirurg tot een euro of 400,- zijn en dit gaat van het eigen risico af. Nu vraag ik me af of ik dan mijn eigen risico op 385,- zet of dat ik het alsnog verhoog naar 885,-… Als ik het wel verhoog en verder geen zorgkosten heb scheelt het me toch nog steeds ruim 200,- euro op de totale verzekering. Maar straks is de kaakchirurg nog veel duurder dan dat en dan ga ik heel hard balen als ik dus alles zelf moet betalen.
Kaakchirurg ff bellen of ze een inschatting kunnen geven?
Ja idd, dat moet ik maar doen Ik moet ze sowieso zelf bellen want als ze mij bellen met een anoniem nummer ga ik dat geheid missen.
Ik heb er dit jaar drie laten verwijderen, de eerste twee samen waren minimaal 800,- exclusief alle geneesmiddelen die ik kreeg en de derde kies was 200,- excl geneesmiddelen
Ik kan nu zien dat het een maand geleden 517,97 kostte om mijn verstandskiezen te laten verwijderen (en dat was niks bijzonders, verwijderen ging heel makkelijk) en dan moeten over 1,5 week de andere twee nog. Dus ik zou toch kiezen voor 385 als ik jou was.
@Bird @Masterchef thanks! Bij mij moeten er ook minstens 2 uit maar ik denk dat alle 4 sowieso beter is. Als ik dat in 1 jaar doe ben ik er ook meteen vanaf. Maar aan de hand van jullie ervaringen gaat dat toch flink in de kosten zitten.
Kan het bij de zorgverzekeraar ook zijn dat ze nog in onderhandeling zijn met een ziekenhuis tot na 31 december?
Ik wil overstappen, maar bij het ziekenhuis in mijn woonplaats staat 2023 in onderhandeling. In 2022 hadden ze wel een contract, maar ik weet niet of dat een garantie biedt…
Ja kan zelfs nog tot in het nieuwe jaar helaas!
Gaat 't om Ditzo? Ik heb het daar nagevraagd en kreeg dit antwoord :
Hallo, bedankt voor je bericht! Ik heb even met je meegekeken. Het klopt dat we nog in onderhandeling zijn met een aantal ziekenhuizen. We proberen dit uiteraard zo snel mogelijk af te ronden, voor 1 januari. Maar, maak je geen zorgen. We beloven ook komend jaar alle ziekenhuizen te contracteren. Met de ziekenhuizen waarmee wij nu dus nog in onderhandeling zijn zullen wij sowieso een contract afsluiten.
Ja klopt, gaat inderdaad om Ditzo!
Dank je wel!
Iemand ervaring met HEMA? Hun basispakket + aanvullend 1 klinkt aantrekkelijk en standaard 10% korting is ook niet verkeerd.
Mijn zorgverlener is gecontracteerd volgens de Zorgvinder. Maar wil graag weten hoe ze met declareren etc zijn.
De zorgverzekering HEMA is van Menzis. Declareren kan via de declaratie app.
Voor de basisverzekering mag geen selectie worden toegepast. Ze kan wel geweigerd worden voor een aanvullende verzekering.