Zorgverzekering

Is het goedgekomen?

2 likes

oh dit vind ik zo irritant aan in een keer betalen! Geef even een heads up wanneer je gaat afschrijven, dan zorg ik dat het op mijn rekening staat.

3 likes

Ja wij hebben in een keer betalen gekozen maar het is nog niet afgeschreven en ook geen communicatie wanneer het komt. Alsof ik continu €3000 op mn rekening heb staan?

Ja het was vrij snel, 2 januari al, inderdaad geen bericht van te voren of dat ze het later in de maand doen. Maar nu willen ze 110,- euro maar ik mis context haha. Nou ja ik zie het wel.

1 like

Zou het niet al iets van je eigen risico kunnen zijn? Kun je dat zien als je inlogt?

2 likes

Nee niks van eigen risico, had dat al nagekeken haha

1 like

Ik heb opgezegd via de chat, maar nog geen bevestiging gehad… Ik wacht morgen even af en anders bel ik ze.

1 like

“Premie FBTO Relatienummer xxxxx Periode 01-01-2024 - 01-01-2025”

Misschien is er te weinig afgeschreven, want dit lijkt om een jaar te gaan

1 like

Nee niks aangepast, of ja in december wel maar dat was al te zien in mijn jaarlijkse afschrijving

@Luzarl ja of ik heb iets over het hoofd gezien en dat dit er nog bij kwam. Hoop het niet want dan is het wel ontzettend duur haha. Hopelijk reageert FBTO morgen

3 likes

Klopt, vandaag later in de middag waren ze telefonisch niet bereikbaar :sweat_smile:

Het is gelukt! Nu nog echt een goede keuze maken. Ik denk aan Nationale Nederlanden, want wil minimaal 80% niet gecontracteerde zorg vergoed krijgen. Wat ik had gevonden heeft VGZ 80% niet gecontracteerde zorg voor 146,95 en NN 100% niet gecontracteerde zorg voor 147. Maar heb geen ervaring met NN als zorgverzekering.

3 likes

Gelukkig, fijn voor je!

1 like

Voor welke zorg? Want NN heeft combinatiepolissen en vergoed voor ongecontracteerde GGZ en ongecontracteerde thuiszorg 75% van het gemiddeld afgesproken tarief met gecontracteerde zorgverleners. Wat er dus vaak op uitdraait dat je meer dan 25% zelf betaalt.

2 likes

Klopt, er bestaan bijna geen zuivere restitutiepolissen meer en met name voor GGZ.

Klopt inderdaad, het gaat momenteel niet om ggz of thuiszorg. Maar er zou een kans kunnen zijn dat ik daar wel mee te maken krijg dit jaar, dus wel goed om even naar te kijken.

2 likes

Pff ik ga van 138 euro omhoog naar 151

Ik stap elk jaar over: goedkoopste icm hoogste eigen risico, niks aanvullends. Nu wil ik mogelijk in 2025 proberen zwanger te worden, iemand ervaring mee qua wat wijsheid is hierin?

Ja ik heb dit ook altijd (voor zwangerschap, en nu weer). Ik heb pas het jaar dat ik ging bevallen mijn verzekering omhoog gezet. Eigen risico bleef op z’n hoogst maar ik had aanvullend ** van zilveren kruis als ik het me goed herinner.

Ik had alle mogelijke bijkomende kosten opgeschreven (zoals kraamzorg, lactatiekundige, fysio, bijdrage poliklinische bevalling) en die prijs vergeleken met de extra verzekeringskosten. Dat kwam wel uit, maar uiteindelijk heb ik helemaal niet alles gebruikt. Daarbij kreeg ik in mijn zwangerschap al een medische indicatie waardoor ook veel al vergoed wordt.

2 likes

Tenzij je direct na de jaarwisseling zwanger raakt valt de bevalling waarschijnlijk in het nieuwe jaar, daar zitten meestal de meeste kosten rondom, dus je hebt nu nog geen enorme redenen om iets anders te kiezen.
Heel veel rondom zwangerschap is vergoed, lijstje van @Mona is een goede om even na te kijken. Ik wist dat ik in principe thuis wilde bevallen en alleen bij stront aan de knikker naar het ziekenhuis zou willen, een ambulancerit gaat van je eigen risico, dus die had ik wel laag gezet.

1 like