Zwangerschapskleding inspiratie topic

Het is hierboven al gezegd. Je kan ook nog een wat hogere broek dragen en dan aan bijvoorbeeld de linkerkant je wijdere shirt/trui er ‘nonchalant’ bij in stoppen. Dan hangt de rest een beetje over je onderbuik snap je?

Wat mij ook nog is verteld: zelf ben je er veel mee bezig dat je zwanger bent, maar andere mensen niet. Grote kans dat het andere mensen niet opvalt als jij nog een beetje normaal kan doen :wink:

2 likes

Was vanmiddag even in de winkel en daar is ook veel in de sale. Heb een jurkje wat ik online zag en super leuk vond voor 15,- voor 7,50 op de kop weten te tikken :grin:

En een shirtje uit de nieuwe collectie die wel erg mooi is

1 like

Dit is een beetje een oud topic. Maar ik vind het wel leuk om wat modetips uit te wisselen.

Ik ben zelf van plan om nog wat te kopen bij de Monki. Die heeft veel jurken en jumpsuits die ook heel geschikt zijn als je zwanger bent want wijd/elastisch.

Deze bijvoorbeeld:

3 likes

Heb het jurkje en onderste jumpsuit, zo lekker zacht en comfortabel (ook niet zwanger :wink: ). Weet niet of de onderste jumpsuit een hele zwangerschap comfortabel zit, het elastiek loopt dan wel erg over het midden van je buik.

1 like

Goeie tips! Welke kokerrokken heb je bij H&M besteld?

1 like

Iemand tips voor fijne zwangerschapsbroeken? Ik heb nu een jeans maar vind dat niet geweldig zitten. Ik zoek iets wat meer stretchy en comfortabel is. Je ziet weleens van die stretchy flared broeken maar flared is niet mijn ding. Vind het vooral lastig dat ik niet in een winkel kan gaan passen (woon in BE).

‘mamalicious’ ofzoiets vond ik het aller beste zitten en nog redelijk hip. Hun jeansbroeken zijn heel stretchy. Ik heb die gekocht in de Prenatal in Breda, maar volgens mij verkopen ze dat merk ook via Zalando tegenwoordig

2 likes

Bedankt voor de tip! Ik ga het opzoeken :grin:

4 likes

Ja ik heb ook een broek van mamalicious en deze zit het lekkerst en sluit ook mooi aan! Deze:https://www.prenatal.nl/kleding-voor-mama/zwangerschaps-kleding/jeans/mamalicious-zwangerschapsbroek-1295660104.html?dwvar_1295660104_kleurnaam_60=LightBlueDwnim&cgid=

Heb bijv ook een broek van asos, maar die is best stug en de knoop zit vrij hoog, waardoor het alsnog in mn buik drukt.

1 like

Ik heb een poosje geleden deze rok van Monki in het crème en zwart gekocht. Hij zit nu, met 22 weken, nog heel fijn. Ik trek heb dan over mijn buik heen. Ze hebben heel veel kleuren, heb hem gisteren ook nog in het roze besteld! Ik draag het dan gewoon met een wat cropped T-shirtje of een hoodie eroverheen.

3 likes

Deze van Zalando is donkergroen, is wel geen mama-collectie maar misschien zit -ie wel goed (in een maatje groter)?

1 like

Vraagje voor de ervaringsdeskundigen… zou je zo een jurkje ook met een dikkere buik nog kunnen doordragen?

1 like


ik ben zelf van plan gewoon 1 of 2 broeken te kopen, 2 of 3 shirtjes en dan openvallende jasjes/blousjes erover.

Maar misschien dat ik ook nog wel een jurkje van Seraphine haal zoals deze:

Wel eventjes als je buik begint te groeien, maar na een tijdje zit dit waarschijnlijk niet lekker meer. Bij mij werden veel dingen trouwens ook snel te klein bij m’n borsten. Zie niet goed hoe deze jurk sluit, is het een wikkeljurk? Dan kan het ook nog zijn dat hij open valt als de twee flappen niet ver genoeg over elkaar sluiten.

Als je m heel leuk vindt gewoon bestellen, past ie niet stuur je hem terug of doe je hem alsnog aan na je zwangerschap. Vind het wel een leuke jurk namelijk!

2 likes

Ik heb zo’n soort jurk en met 34w pas ik hem nog prima. Maar het ziet er echt niet uit bij mij, want de stof valt over mijn buik en daarna recht naar beneden. Beetje dit effect:
image https://comps.canstockphoto.nl/vrouw-oud-stok-stock-illustratie_csp9671538.jpg

2 likes

Ik dacht ook dat ‘gewone’ wijde kleren zouden blijven passen maar je ziet toch dat de pasvorm niet mooi is bij een dikkere buik. Valt inderdaad recht naar beneden en spant net op de verkeerde plekken helaas

Precies dit inderdaad. En ik had ook verwacht dat ik na de bevalling sneller weer in m’n oude kleding zou passen maar zit nu tussen zwangerschapskleding en m’n oude kledingmaat in, ook irritant. Ik wil proberen niets te kopen nu want anders is dat straks weer te groot.

1 like

Ging n.a.v. mijn vorige post even in de kast kijken. Ik pas mijn 2 lievelingsbroeken weer! :partying_face: Ok, eentje is nog een beetje strak maar ze gaan allebei weer dicht, het gaat de goede kant op!

Je vind ze zo op de site van Monki hoor. Maar die jurk is nu uitverkocht… Toeval? Hopelijk wordt ie nog wel bijgevuld, want ik wil 'm!

1 like

Bedankt @parapluie @1207 @Paardenmeisje

Momenteel nog geen dikke buik, maar voelt ook als zonde als ik 'm over een paar maanden niet meer aankan ofzo haha. Nog even nadenken dus