Zwangerschapskleding inspiratie topic

Ik heb echt precies hetzelfde! Ik weet bij mezelf normaal gesproken ook echt wat ik leuk vind, maar nu niet. Ik had hier een poosje geleden een rok gepost van Monki, zo’n plooirok. Hij zit nog steeds heel fijn, maar ik zag laatst een foto van mezelf van de zijkant en toen dacht ik wel even okeeee. Ik leek gewoon dik in plaats van zwanger haha. Dus iets wat wat strakker zit in plaats van oversized wat ik normaal graag draag is misschien toch leuker.

Wat voor dingen heb je nu in je mandje? Iedereen zei altijd tegen me dat Asos zulke leuke dingen heeft, nou ik zie echt niks.

1 like

Dit is wel leuk ja! Jammer dat ze alleen maar zwart en donkergroen hebben nu. Iets soortgelijks in zwart heb ik al, en die donkergroene vind ik niet zo.

1 like

Heb nu bij asos dit in mn mandje maar ik twijfel dus nog om te bestellen omdat het dan echt voor 1 zomer is en ik het dan nogal prijzig vind ofzo?

Wel heel leuk! Vooral die oranje jurk :orange_heart: Maar ik snap wat je bedoelt, echt niet goedkoop, vooral als je alles bij elkaar optelt. Hoe ver ben je nu?

1 like

En bij h&m die zwarte skinny die ik hierboven postte + een pantalon. Ik twijfel gewoon zo erg haha. Normaal heb ik dat idd ook nooit en ben ik altijd heel makkelijk met bestellen en weet ik altijd precies wat ik leuk vind.

:face_with_raised_eyebrow:

21 weken! Maar ik heb de afgelopen week een major groeispurt gehad ofzo. Hele week groeipijn gevoeld en mn buik is veel dikker geworden ( ik heb net een weekje vakantie, rust is vast goed voor me haha)
Ik paste steeds alles nog redelijk maar tot deze week dus hijna niets meer en het was ook iets te koud voor zomerjurkjes en blote benen etc. Wat dat betreft echt zo blij dat ik zwanger ben in de zomer!! Maakt het zoveel makkelijker :grimacing::grimacing:

Hoeveel weken ben jij?

Misschien gewoon bestellen en dan alleen dingen houden die je écht leuk vindt en weet dat je veel gaat dragen?

3 likes

Ik ben inderdaad ook echt blij dat ik in de zomer zwanger ben. Saaie truien in de winter lijkt me al helemaal niks! Wat ik wel jammer vind (en dus daarom ook zonde om veel uit te geven) is dat ik grotendeels thuis zit door Corona, en dus niet echt reden heb om eigenlijk elke dag iets anders dan mijn joggingbroek aan te trekken.

Wat leuk dat je een groeispurtje hebt gehad! Fijn als het naar een echte zwangere buik gaat ipv een net wat dikker buikje haha.

Ik ben 25 weken (vandaag :partying_face:). Maar ik heb een vrij bescheiden buikje nog. Van de week hebben we ook gehoord dat de baby erg klein is, dus kan daarmee te maken hebben ook. Goed te horen dat het door rust wat gegroeid is! Ik ga ook veel rusten deze week, hopelijk krijg ik dan ook een groeispurtje.

2 likes

ja precies dit, hier heb ik ook last van!
daarom dacht ik: zo’n flared legging kan ik later ook nog aan enzo,

ik heb net deze

https://www.costesfashion.com/nl-nl/geribde-flare-legging-groenolijf-305852

en

https://www.costesfashion.com/nl-nl/legging-rib-camel-321123

besteld, ben benieuwd of het wat is

1 like

Oeh die tweede in nude vind ik heeeel mooi! :star_struck::star_struck:

1 like

Thanks!! Die laatste jurk vind ik heel tof

1 like

Nou ik heb 2 jurken gescoord.

1 voor de bruiloft.

En 1 voor de zomer gewoon

Nu hopen dat alles chill gaat passen

5 likes

Zijn er hier ook iets zwaardere vrouwen die tips hebben met zwangerschapskleding?
Ik ben tijdens mijn 1e zwangerschap vrij veel aangekomen en heb daar zeker nog 10 kg van mee nu. Wat ervoor zorgt dat ik het sowieso al lastig vind om mijn nieuwe lijf te kleden maar nu ik terug zwanger ben vind ik het al helemaal lastig. Ja al die zwangerschapsbroeken, kleedjes zien er fantastisch uit bij die slanke modellen maar kan me moeilijk inbeelden hoe het er bij mij uitziet?
Ik heb vnl. zwaardere bovenbenen en kont, heb maat 44. Dus als iemand tips heeft hoe ik er toch ok kan uitzien? bv. leggings lijken me niet echt iets voor mij?

Ik droeg voornamelijk veel jurkjes. Geen zwangerschapscollectie trouwens maar jurkjes die ik al in de kast had haha. Ik draag vaak wijdere jurken met een ceintuur (heb ook brede heupen en dikke billen). Verder ook gewoon zwangerschapsjeans met blouses e.d. hoor.

VB jurk

en nu wil ik weer zwanger zijn als ik dit zie😭

3 likes

Tnx @Moon86, @Wonderland en @anon37686689 ( mooi kleedje).
Op dit moment heb ik 2 lange aansluitende kleedjes die ik wel leuk vind en negeer gewoon het feit dat mijn kont wat groter is. Deze wissel ik nu vnl. af in dit hitte.
Maar ga waarschijnlijk nog voor die leggings en dan inderdaad met een kimono achtig iets erboven!
En @anon37686689 ja als je zwanger bent denk je pff lastig die buik en na de bevalling mis je hem. Dus probeer nu te genieten van mijn dikke buik.

Wat zijn jullie favoriete broeken, en dan vooral als je buik nog niet groot genoeg is voor zo’n broek met een heel hoge band?
Ik heb er zo een van de H&M maar hij zakt steeds af. Ik ben ook zo erg gewend aan high waisted. Daarnaast heb ik brede heupen en een dikke kont, waardoor dat hele low waist gedoe sowieso niks voor mij is. Het moet ergens daarboven aan hangen.
Andere ideeën voor enigszins nette broeken zijn ook welkom, hoeven niet per se zwangerschapsbroeken te zijn.

1 like

Ja ik mis mijn high waisted broeken ook.

Een paar dagen geleden heb ik bij de monki een zwarte rib legging met high waist en lichte flare gepast, die zat goed. Het elastiek van de legging zat niet te strak bij de buik. Hij scheen alleen een beetje door bij bukken dus uiteindelijk toch niet gekocht maar twijfel nog, misschien ga ik hem nog een keer passen met beter ondergoed. Misschien dat je zoiets kunt proberen te vinden? Zulke leggings zie je nu wel veel, maar moet ook wel je smaak zijn. Het is echt lastig he qua broeken.

Mijn oude zwangerschapsbroeken passen ook prima bij de benen, maar niet bij de buikband idd. En die knoop zit ook zo laag, soms zit m’n onderbroekrand gewoon hoger dan dat?? Heb nu een nieuwe zwangerschapsbroek gekocht waarbij de buikband wel (ongeveer) goed zit, ben niet weg van het model maar dan heb ik iig iets voor naar werk.

1 like

Je hebt ook zwangerschapsbroeken met een soort elastiek aan de zijkant, zoals deze: https://www.mamalicious.com/nl/nl/mm/essentials/high-waist-slim-fit-jeans-20008776.html?cgid=mm-essentials&dwvar_colorPattern=20008776_BlackDenim

Ik heb zelf geen ervaring met deze broeken, maar een vriendin van mij vond ze echt heel fijn zitten. Ik had zelf alleen broeken met zo’n grote buikband en die vond ik vooral vervelend.

2 likes

Ja ik heb nog geen goede legging als pants gevonden, ik wil dan echt iets dat totaal niet doorschijnt en dat je ook geen lijntjes ziet, want ik hou van mijn oma-ondergoed. Ik heb weinig lange kleding die over mijn kont valt en nu draag ik ook nog geen lange truien of vesten. Ik wil ook niet te veel aanschaffen, liever 1 goede broek waarbij ik de meeste van mijn kleding kan blijven dragen dan duizend nieuwe topjes die ik na de zwangerschap niet meer aan kan.

@itakepictures oh dat ziet er wel goed uit!

Deze van Vero MODA heeft elastiek in de bovenband en een touwtje om hem strak te trekken.

Zit echt heel comfy als je buik nog kleiner is en nu met 30 weken kan ik hem aan de voorkant onder mijn buik doen en past hij ook nog.

1 like