@vitaminwater ik reageer hier ff verder. hoe oefen je de borstcrawl? heb je een stappenplan of kijk je filmpjes voor de techniek
ik kan de borstcrawl zelf redelijk en het is de slag die ik het meeste doe als ik zwem, maar ik vind echt zo professioneel ademen zo moeilijk
maar ik doe ook echt maar wat volgens mij
Oh het is zo’n moeilijke slag!! Ik heb een hele kundige thriatlonvriendin die me twee keer techniekles heeft gegeven <3 en ik heb een proefzwemles gedaan waar ik ook best wat heb opgestoken. Verder gewoon veel oefenen en sputteren en chloorwater ophoesten ![]()
Ik gebruik blijkbaar vooral veel te veel benen waardoor ik snel buiten adem ben, nu ik daar meer op let en af en toe ook zo’n poolboy gebruik lukt het me wel beter om langzamer te zwemmen en minder met mijn benen te doen. Scheelt echt enorm! Maar het blijft moeilijk, ook omdat je niet je vorm kan checken zoals in de sportschool haha
@issa ik ga deze week starten met techniekles omdat ik gewoon de basics van crawl wil verbeteren, en alleen vind ik het erg lastig om te weten wat ik goed of fout doe. In mijn stad vond ik verrassend veel zwemclubs met lessen voor volwassenen, misschien heb je in jouw zwembad ook wel zoiets?
oh wat chill van die vriendin! dat lijkt me heel relaxed zo’n privétechnieklesje.
hahah ja lekker chloorwater ophoesten echt heerlie. soms denk ik 3 slagen wauw amazing natuurtalent en een seconde later ben ik bang dat de badmeesters me op moeten komen duiken met longen vol chloor. dat je jezelf niet kunt zien vind ik ook zo lastig ja!
als ik wat meer stabiliteit heb in mn leven zou ik ook best bij een zwemvereniging willen, heb een paar jaar terug wel eens ergens geïnformeerd en lijkt me best leuk en handig dat iemand anders dan naar je kijkt en zegt wat je anders moet doen.
en ja chill zo’n buoy ik kende dat helemaal niet. maar dat ding dat ik kocht kan als pullbuoy & kickboard functioneren dus ga daar ook mee experimenteren met mn borstcrawl. ik doe wel soms zonder mn benen borstcrawl maar dan zakt je onderlijf echt naar beneden op een gg moment ![]()
@Eileen ja ik zou dat in de toekomst zeker willen! misschien eens informeren of ik ook een aantal gerichte lessen kan doen ipv een heel abbonement met lidmaatschap gelijk. hoe zijn jouw lessen opgedeeld, is het een soort cursus of doorlopend?
Ik heb na jaaaren onregelmatig werken inmiddels een regelmatige baan. Ik moest even wennen aan verandering in mijn leven (nieuw huis/baan/samenwonen), maar nu ben ik er echt aan toe om standaard zwemdagen in mijn leven te gaan implementeren zodat het echt een patroon zal zijn wanneer ik ga zwemmen.
Ik ben nu een beetje aan het aftasten welke zwembaden me qua drukte goed bevallen, want dat blijf ik wel echt een nadeel bij zwemmen vinden: je bent zo afhankelijk van wat er om je heen zwemt.
Ik heb ook het idee dat ik momenteel nog niet fit genoeg ben om met die snelle volwassen mannen mee te zwemend maar ben ook veeeel te snel voor de langzame zwemmers.
Ben ook helemaal excited en wil dingen aanschaffen voor het zwemmen, maar dat temper ik op dit moment nog een beetje. Eerst maar eens zien dat ik het echt in mijn leven ingebouwd krijg.