In september vaak enkel mn wetsuit nog! Nou zwem ik eigenlijk sowieso niet echt vaak zonder wetsuit behalve hoogzomer als het echt heel warm is. Uiteindelijk in oktober trek ik mn neopreen badmuts en daarna mn handschoenen en sokken weer uit de kast, dan kan ik langer comfortabel zwemmen. Ik zwem wel het vaakst in een heel diepe plas dus dat is ook wel koud, in ondiepe plassen/meertjes zou ik denk ik gewoon alleen mn wetsuit doen!
Gewoon bikini/badpak! Rond oktober als ik het te koud vind worden kap ik er weer mee tot april/mei haha
Dankjewel @Aardbeitje @zwaardvis @Pininhetweb
Hele uiteenlopende antwoorden dus. Ik zwem in een ondiepe plas. De zwemclub die daar ook zwemt, heeft nu al een lang wetsuit aan maar anderen nog gewoon een badpak of bikini. Ik kijk even hoe het gaat de komende weken en anders is er zo iets aangeschaft. Ik vind het in de plas veel fijner dan in een zwembad!
En, zwem je nog, is het gelukt?
Ik moet er echt niet meer aan denken nu
zou echt graag ooit een winterzwemmer willen worden maar uiteindijk staat dat idee me meer aan dan de uitvoering ervan ![]()
ik heb de afgelopen jaren al een paar keer een decathlon zwembril gekocht maar elke keer wordt die op een gegeven moment dof. ligt het aan die bril of aan mij? soms vergeet ik dat er zo’n beschermlaag van binnen zit en dan wrijf ik erover met mn vingers en ik heb het idee dat ik hem daarmee steeds opfok. is dat minder kwetsbaar bij een duurdere bril of kan het ergens anders aan liggen omdat het een goedkope bril is
Ik heb met Speedo brillen dat probleem nooit gehad, en ik wrijf juist altijd in de binnenkant voordat ik het water in ga (m’n spuug ja
).
Ik heb dat tot nu toe met alle arena brillen gehad, heb nu 3 x dezelfde gekocht en na een tijdje is dat laagje weg. Kun je dan halfbakken oplossen door er aan te likken?
maar je hebt ook zo’n spray.
Heb 1 speedo bril voor buiten, die heeft het minder maar daar krijg ik oog eczeem van.
ja ik was dit van vroeger ook altijd gewend! de eerste keer snapte ik er niets van dat mn bril helemaal wazig werd en toen las ik online dat ik dat laagje dan dus weggepoetst zou hebben. welk speedomodel heb jij? misschien hebben die niet zo’n laagje?
@Karl_Lagerfeld hahaha, ja vroeger met snorkelen moest dat ook altijd of ja spuug iig. ik ga eens flink rochelen & wrijven in mn bril en kijken of het daarmee opgelost is. en anders blijkbaar maar een speedo kopen!
Ik heb daar met m’n goedkope zwembrillen, decathlon en scapino (de beste) geen last van, dus misschien toch te hard gewreven?
Ik heb deze (ja lkkr roze zodat het duidelijk is dat ie voor vrouwen is), maar geen idee eigenlijk of er zo’n laagje aan de binnenkant zit. Misschien wel niet dan.
Ik bedenk me nu trouwens dat ik er ook een van Arena heb en die heeft idd wel duidelijk dat laagje en wordt ook wazig.