Omdat het om niet zoveel uren gaat, kan je niet beter via de dienstverlening aan huis regeling gaan werken?
Ik deed dit toen ik als nanny bij een gezin thuis werkte. Ook nog belasting afdragen maar het viel uiteindelijk mee hoeveel dat was.
Omdat het om niet zoveel uren gaat, kan je niet beter via de dienstverlening aan huis regeling gaan werken?
Ik deed dit toen ik als nanny bij een gezin thuis werkte. Ook nog belasting afdragen maar het viel uiteindelijk mee hoeveel dat was.
Aangezien er zoveel EPD’s/ECD’s zijn en ik op zoek ben naar een basic programma dat goed werkt, de vraag of iemand een fijn systeem kent voor in de zorg als zzp’er? Het liefst dus met zo min mogelijk functies en knoppen, iets wat er ook nog een beetje aantrekkelijk uitziet (dat is wel een minder belangrijke eis, maar die Windows '95-looks trekken me niet zo) en dat ook een redelijke prijs heeft. Maar als je alleen een tip voor een fijn systeem hebt zonder te weten of ie aan de andere eisen voldoet, hoor ik het ook graag
Dat is niet zo hoor. Het maakt niet uit of je €35.000 in loondienst verdient en € 5.000 als zzp (row) versus €40.000 in loondienst. De totale belastingheffing is gelijk.
De crux zit hem in dat extra inkomen er net voor kan zorgen dat je in een hogere schijf komt of dat je recht hebt op minder heffingskortingen, maar dat zou bij hogere inkomsten uit loondienst niet anders zijn. En het is gevoelsmatig misschien vervelender wanneer je de belasting zelf moet afdragen ipv dat het al ingehouden wordt.
Dat klopt ja qua inkomstenbelasting, bedoel meer als je volledig als zzp’er werkt dan heb je zoveel meer aftrekposten zoals de startersregeling waar ik geen recht op heb doordat ik banen combineer (urennorm) & nu betaal ik voor mijn gevoel bijv dubbel aan zorgverzekering (ben niet minder uren gaan werken in loondienst maar betaal wel extra daarnaast nu 5.43% als zzp’er erbij bijv).
Ja het was niet helemaal alleen op jouw bericht gericht, sorry. Wat jij zegt klopt inderdaad, als je als zzp’er o.a. voldoet aan het urencriterium is de belastingdruk een stuk gunstiger!
Bedoel je dan dat je op zoek bent naar een systeem voor je rapportages?
Ja klopt. Een EPD/ECD is verplicht, anders had ik het net zo lief in Word ofzo bijgehouden. Het financiele stuk hoeft er van mij niet eens in te zitten, daar heb ik al een boekhoudprogramma voor.
Ik gebruik zilliz hiervoor. Kost wel wat maar beduidend goedkoper dan bv nedap.
Dank! Die gebruik ik toevallig ook al bij een opdrachtgever, maar ben ik nog niet enorm enthousiast over (al heb ik veel slechter meegemaakt hoor).
Fijne hieraan vind ik dat het een heel plat systeem is en zelf helemaal naar wens is in te richten
Waarschijnlijk bestaat haar portfolio website nu al ruim 5 jaar.
Hahaha jij wil heel graag members only he
Haha prima maar dit is toch best wel raar zeg dan op z’n minst: oh oeps zag niet dat het een oude post was
Beetje mosterd na de maaltijd om een tip te gaan geven op een vraag van ruim 5 jaar oud.
Ik vind dat meer raar dan prima.
Heeft iemand een tip voor een bedrijf dat postadressen aanbiedt in Rotterdam? Ik wil mijn gegevens afschermen op de website van KvK maar dit kan alleen als ik een alternatief adres kan opgeven.
Dit is een postbus, dat accepteert de KVK helaas niet als alternatief adres. Wat ik zoek wordt een virtual office genoemd.
Kan je niet gebruik maken van de nieuwe wetgeving waar KVK al op vooruitloopt door adressen te laten afschermen?
Edit: ik bedenk me nu alleen wel dat dit enkel voor eenmanszaken is (of er meot dreiging zijn, dan mag het ook bij andere rechtsvormen).
Wow, deze nieuwe wetgeving is mij volledig ontgaan! Ook dank aan @Virago. Dit scheelt echt veel geld, want een virtueel kantoor kost al snel €70 per maand.