Als het uit pgb is kun je dit nog even doorlezen
Yes het is uit pgb, WLZ. Alleen ik zie dat ik daar relatief veel belasting over moet betalen en dat vind ik beetje lastig. Ik zou mij dan inschrijven in kvk met mijn BIG. Zvw ga ik betalen naast de IB aangifte alleen omdat ik ook mijn big registratie up to date moet houden en nog cursussen ernaast moet doen en een redelijk goede baan daarnaast heb vind ik dat ik dan teveel belasting ga betalen. Het loont helaas niet zo voor mij.
Jammer zeg, wil je iemand helpen en wordt het je bijna onmogelijk gemaakt
Ja dat vind ik dus echt heel erg jammer, want vind het echt leuk om zo nu en dan nog wat te doen en zo kan ik haar ook echt uit de brand helpen. Ik moet er ook gewoon alleen extra opvang voor regelen dus dan snij ik mezelf echt in de vingers. Ben wel een stuk wijzer door jullie allemaal, bedankt
Ja ik vind dit ook stom; als je helemaal zzp bent, dan heb je wel weer allerlei voordelen maar zo ernaast niets⦠Ik vind het ook juist leuk om dingen te combineren & ouderwets dat je maar 100% voor bijv hetzelfde bedrijf in loondienst werkt en dat dit dan stukken gunstiger is.
Balen zeg⦠(verplichte) scholing & cursussen zijn wel volledig aftrekbaar als zzp. Dat scheelt mogelijk nog iets?
Ja dat is natuurlijk wel zo. Ik vind het zo lastig, ik ga er maar eens goed over nadenken
Omdat het om niet zoveel uren gaat, kan je niet beter via de dienstverlening aan huis regeling gaan werken?
Ik deed dit toen ik als nanny bij een gezin thuis werkte. Ook nog belasting afdragen maar het viel uiteindelijk mee hoeveel dat was.
Aangezien er zoveel EPDās/ECDās zijn en ik op zoek ben naar een basic programma dat goed werkt, de vraag of iemand een fijn systeem kent voor in de zorg als zzpāer? Het liefst dus met zo min mogelijk functies en knoppen, iets wat er ook nog een beetje aantrekkelijk uitziet (dat is wel een minder belangrijke eis, maar die Windows '95-looks trekken me niet zo) en dat ook een redelijke prijs heeft. Maar als je alleen een tip voor een fijn systeem hebt zonder te weten of ie aan de andere eisen voldoet, hoor ik het ook graag ![]()
Dat is niet zo hoor. Het maakt niet uit of je ā¬35.000 in loondienst verdient en ⬠5.000 als zzp (row) versus ā¬40.000 in loondienst. De totale belastingheffing is gelijk.
De crux zit hem in dat extra inkomen er net voor kan zorgen dat je in een hogere schijf komt of dat je recht hebt op minder heffingskortingen, maar dat zou bij hogere inkomsten uit loondienst niet anders zijn. En het is gevoelsmatig misschien vervelender wanneer je de belasting zelf moet afdragen ipv dat het al ingehouden wordt.
Dat klopt ja qua inkomstenbelasting, bedoel meer als je volledig als zzpāer werkt dan heb je zoveel meer aftrekposten zoals de startersregeling waar ik geen recht op heb doordat ik banen combineer (urennorm) & nu betaal ik voor mijn gevoel bijv dubbel aan zorgverzekering (ben niet minder uren gaan werken in loondienst maar betaal wel extra daarnaast nu 5.43% als zzpāer erbij bijv).
Ja het was niet helemaal alleen op jouw bericht gericht, sorry. Wat jij zegt klopt inderdaad, als je als zzpāer o.a. voldoet aan het urencriterium is de belastingdruk een stuk gunstiger!
Bedoel je dan dat je op zoek bent naar een systeem voor je rapportages?
Ja klopt. Een EPD/ECD is verplicht, anders had ik het net zo lief in Word ofzo bijgehouden. Het financiele stuk hoeft er van mij niet eens in te zitten, daar heb ik al een boekhoudprogramma voor.
Ik gebruik zilliz hiervoor. Kost wel wat maar beduidend goedkoper dan bv nedap.
Dank! Die gebruik ik toevallig ook al bij een opdrachtgever, maar ben ik nog niet enorm enthousiast over (al heb ik veel slechter meegemaakt hoor).
Fijne hieraan vind ik dat het een heel plat systeem is en zelf helemaal naar wens is in te richten
Waarschijnlijk bestaat haar portfolio website nu al ruim 5 jaar.
Hahaha jij wil heel graag members only he
Haha prima maar dit is toch best wel raar
zeg dan op zān minst: oh oeps zag niet dat het een oude post was