1 april grappen


Mijn nachtmerrie

8 likes

Bij mij op de basisschool was er altijd wel iemand die het schoolkrijt verving voor een snoepkrijtje. Dat was ook altijd wel leuk, maar vraag me achteraf af of de juffen dat niet allang zagen aankomen als het ieder jaar gebeurde haha.

In mijn laatste jaar was er ineens een digibord, toen kon het niet meer.

2 likes

Ik heb straks een overleg met onze directie, die we wijs gaan maken dat de Wet Arbeidsmarkt in Balans gaat over de balans tussen mannen en vrouwen in een organisatie en dat die verhouding procentueel niet schever mag zijn dan 40/60. Het wordt gemeten op basis van salarissen. Omdat wij in onze organisatie 20 vrouwen en 160 mannen in dienst hebben dienen of de salarissen van de vrouwen verhoogd te worden, die van de mannen verlaagd of dat ze een verklaring moeten afleggen waarin staat welke inspanningen ze leveren om die balans in orde te krijgen.

Wij hebben al een nep verklaring opgesteld als concept met daarin:

Ik, directeur x, verklaar hiermede… blablabla

en

Ik, directeur y, verklaar hiermede… blablabla

Dan hoeven ze zelf alleen te bedenken welke inspanningen ze gaan leveren en mogen ze naast de datum tekenen. Ben benieuwd.

40 likes

Even kijken hoe ze reageren en als het positief is, niet meer zeggen dat het een grapje is :stuck_out_tongue:

6 likes

Haha was je erin getrapt?
Ik vraag me nog steeds af of de ouders van m’n oppaskids er ook in waren getrapt of mij ook voor de gek hielden :’)

@JanHagel Ha goeie!

Ik vond deze oude grappen ook wel geniaal die ik zojuist last op Historiek.

In 1962 zei Kjell Stensson, technicus van de enige Zweedse televisiezender dat er een manier was om tijdelijk gekleurde beelden te krijgen op mensen hun zwart/wit-televisie. Ze moesten er een panty omheen doen. Duizenden mensen deden dat. Pas in 1970, ook op 1 april werd de zender in kleur uitgezonden.

En voor de aluhoedjes:

Het NOS journaal meldde dat op 1 april 1969 een grote landelijke actie zou worden gehouden om zogenaamde ‘zwartkijkers’ op te sporen. Controleurs zouden met een scanner door de straten rijden om mensen die hun kijk- en luistergeld niet hadden betaald op te sporen. “Is daar niets tegen te doen?”, vroeg een journalist. “Nee”, was het antwoord van een controleur, want hij kon zich niet voorstellen dat men het televisietoestel in aluminiumfolie zou wikkelen, want dan zou de voorbijrijdende controledienst met hun scanner niets kunnen opmerken. De volgende dag was al het aluminiumfolie in de winkels binnen enkele uren uitverkocht.

35 likes

Pff nou ze vonden het niet grappig. Wat een zure reactie.

Bahhh

https://youtu.be/dl_0jItR4Kw :joy: arme Bas

2 likes

Oei, jammer, ik vond het wel een goede grap. Hadden ze het snel door?

Mijn moeder deed altijd mee aan dat soort dingen. Dan had zij wel door dat het een grap was maar dan liet ze mij alsnog gewoon voor lul staan.

@JanHagel
Wat flauw, wat zeiden ze?

Ik vind de 1 april grap die in het Youtuberstopic gaande is meesterlijk :smile: althans, dat mag ik hopen hahaha!

3 likes

Ja ik snapte er niks van. Dacht dat ik iets gemist had. Kwartje viel voor mijn heel laat. Grappig vind ik het niet echt, maar ach. Hopelijk hebben de moderators er wel plezier van haha.

3 likes

Oké ik vind die vlog van enzo knol wel echt tof.

1 like

30 likes

12 likes

Ik vind haar kaasmasker nog steeds 1 van de betere 1 aprilgrappen. En dat zeg ik als iemand die 1 april echt niks vindt :slight_smile:

24 likes

Ik zag net twee jonge meiden bij een auto staan waarvan de ramen volgepakt waren met post its.

8 likes

2 likes

Ik vind deze zo misplaatst en tonen van weinig empatie.

Zo dom en triest.

48 likes

@Hinkje ze hadden het helemaal niet door en een van de directeuren had de verklaring ingevuld en ondertekend naast mijn uitgeschreven Één april…

Ik ging er naartoe en vroeg, wat staat hier nou? Hij zei 1 april. En ik zei sorry met een dikke knipoog. Hij verkreukelde het papier en zei ‘ongelofelijk dit, ik parkeer het maar even’. Ik weet zeker dat ik de eerstvolgende keer als ik iets niet direct af heb ik te horen krijg dat ik maar minder tijd aan grappen en grollen moet besteden.

Bah.

17 likes