Aanmeld- en vragentopic Sustainable Santa 2020

Hi forummers! @Dazed @millefeuille en ik organiseren in 2019-2020 de eerste editie van Sustainable Santa.

Wat is Sustainable Santa?
Bij Sustainable Santa verstuur je anoniem duurzame cadeautjes naar een medeforummer, en krijg je zelf ook een pakketje met verrassingen!

Hoe het allemaal begint
Nadat je je hebt aangemeld, maak je een collage met informatie over jezelf, die jouw Santa kan gebruiken als inspiratie voor het kopen van leuke cadeautjes.

Vergeet in je collage niet aan te geven wat voor soort duurzame dingen jij het liefst krijgt. Je kan bijvoorbeeld onderscheid maken tussen:

  • Duurzame artikelen die wat langer meegaan (bekers voor koffie to go, metalen rietjes, broodtrommeltjes, etc.).
  • Duurzame gebruiksartikelen die opraken (zeep, deo, tandpasta, afwasborstels, tandenborstels, eten, drinken, etc.).
  • Tweedehands/vintage spullen.

Alles over je pakketje
De waarde van je pakketje is ongeveer € 10. Je pakketje bevat:

  1. Voor € 10 aan ‘nieuwe’ spullen (duurzame nieuwe spullen en/of tweedehands spullen).
  2. 3 voorwerpen die jij thuis hebt liggen en wil doorgeven.

De verzendkosten vallen niet onder de € 10, die komen er nog bovenop. Je mag zelf kiezen hoe je het pakje verzendt. In het verleden zijn er ook Santa’s geweest die het pakketje zelf zijn gaan brengen. Check van tevoren even of je lootje dit prettig vindt of niet.

Cadeautjes inpakken
Je mag helemaal zelf beslissen hoe je je cadeautjes inpakt, maar het lijkt ons het leukst als je ook dit zo duurzaam mogelijk doet. Dus gebruik die oude bol.com-doos, recycle kerstpapier, pak een oud tijdschrift of ga los met een krant.

Briefje/gedicht en hint bij je pakketje
In je pakketje stop je een briefje of gedichtje. Verder verwerk je een hint naar je forum-identiteit in het pakketje. Je bent vrij om te bepalen hoe je dit wil doen. Het kan een geschreven hint zijn bij je briefje/gedicht, maar je mag de hint ook op een andere creatieve manier verwerken.

Waar moet je aan voldoen om mee te mogen doen?

  • Op het moment dat de aanmeldperiode sluit, heb je 200 keer gepost met het account waar je je mee hebt aangemeld. Op het moment dat je je inschrijft hoeft dit nog niet het geval te zijn.
  • Als je je account afgeschermd hebt, kunnen de organisatoren je vragen om je profiel tijdelijk openbaar te maken of om op een andere manier te laten zien dat je voldoende posts hebt.

Deelnemers buiten Nederland en België
Mocht je niet in Nederland of België wonen maar wil je toch meedoen, geef je dan zeker op! Met het oog op duurzaamheid lijkt het ons beter om de pakjes niet al te grote afstanden te laten afleggen, maar misschien kunnen we je koppelen aan iemand die bij je in de buurt woont.

Secret Santa-account
We kunnen voor Sustainable Santa gebruikmaken van het Secret Santa-account: @Secret_Santa. Dit account mag iedereen die meedoet gebruiken om anoniem vragen te stellen aan zijn of haar lootje.

De inloggegevens worden meegestuurd als de lootjes bekend worden gemaakt. Zorg ervoor dat je zorgvuldig omgaat met deze gegevens, geef ze niet aan anderen en gebruik het account alleen in het aanmeld- en vragentopic. Misbruik zal leiden tot het sluiten van het account.

Vragen stellen aan de organisatoren
In de aanmeldperiode kan je je vragen stellen in dit topic, of door een bericht te sturen naar @Secret_Santa. Als je je lootje krijgt, krijg je ook te horen wie van de organisatoren jouw contactpersoon is. Je kan je vragen dan persoonlijk aan jouw contactpersoon stellen. We streven ernaar om elk bericht binnen een dag te beantwoorden. Algemene vragen kan je uiteraard ook kwijt in de Secret Santa-topics.

Deelname aan eerdere edities
Heb je al eerder meegedaan aan Secret Santa of Secret Bunny? Dan kun je desgewenst een pb sturen met de lootjes die je al hebt gehad. Wij proberen er dan voor te zorgen dat je voor een nieuwe forummer aan de slag mag!

De topics
Er komen twee topics (om de mods te vriend te houden):

  • Een aanmeld- en vragentopic (dit topic! Hier kan je je aanmelden voor Sustainable Santa en middels het anonieme account vragen stellen aan jouw lootje).

  • Een collage- en fototopic (hier deel je eerst jouw collage en vervolgens de foto’s van het pakje dat je hebt gekregen).

BELANGRIJKE DATA

Aanmelden: t/m zondag 5 januari

Deadline collages: 19 januari

Deadline voor pakketjes versturen: 9 februari

We zijn ons ervan bewust dat Sustainable Santa lekker tussen Secret Santa en Secret Bunny in gepropt zit, maar we waren té enthousiast over ons idee en konden niet wachten om Sustainable Santa te ‘lanceren’. Wie weet kan in 2020-2021 alles wat beter verdeeld worden.

We hopen in ieder geval dat Sustainable Santa net zo’n succes wordt als Secret Santa en Secret Bunny.

Om je aan te melden voeg je je naam toe aan het onderstaande lijstje. Veel plezier alvast!

(PS Dank aan @Chesirecat, wier tekst we hebben gebruikt als basis voor bovenstaand bericht.)


Nederland:

België:

Overig:

  • [Naam land]: [naam forummer]
7 likes

Nederland:

België:

Overig:

  • [Naam land]: [naam forummer]
2 likes

Ah wacht ik pas het lijstje aan zodat we elkaar niet steeds taggen :stuck_out_tongue:

Nieuw lijstje:

Nederland:

  • Dazed
  • millefeuille
  • Briseis
  • Twijfelaar

België:

Overig:

  • [Naam land]: [naam forummer]
2 likes

YES ik was er niet in november/ december en heb Secret Santa echt gemist!

Nederland:

  • Dazed
  • millefeuille
  • Briseis
  • Twijfelaar
  • GroenTakje

België:

Overig:

  • [Naam land]: [naam forummer]
2 likes

Nederland:

  • Dazed
  • millefeuille
  • Briseis
  • Twijfelaar
  • GroenTakje
  • midheavenmoon
  • Helvegen

België:

Overig:

  • [Naam land]: [naam forummer]

Superleuk idee :heart:

Nederland:

  • Dazed
  • millefeuille
  • Briseis
  • Twijfelaar
  • GroenTakje
  • midheavenmoon
  • Helvegen
  • NoyraSoturi

België:

Overig:

  • [Naam land]: [naam forummer]

Wat een superleuk idee!!

Nederland:

  • Dazed
  • millefeuille
  • Briseis
  • Twijfelaar
  • GroenTakje
  • midheavenmoon
  • Helvegen
  • NoyraSoturi
    Kusjessoldaat

België:

Overig:

  • [Naam land]: [naam forummer]

Wat een superleuk idee!!

Nederland:

  • Dazed
  • millefeuille
  • Briseis
  • Twijfelaar
  • GroenTakje
  • midheavenmoon
  • Helvegen
  • NoyraSoturi
    *Kusjessoldaat
    *Solee

België:

Overig:

  • [Naam land]: [naam forummer]

Ik wil ook graag mee doen, heb alleen al mijn berichten laten verwijderen en zit hier nu onder een andere naam. Vorig jaar kerst heb ik ook meegedaan met Secret Santa. Aangezien ik nu geen 200 berichten heb, ben ik benieuwd of ik mij wel kan ‘verifiëren’ bij iemand? Hopelijk wel! Heb bewust deze Secret Santa overgeslagen, omdat ik meer met duurzaamheid bezig ben en geen ‘troepjes’ wil ontvangen waar ik later niks mee doe. Bij wie kan ik terecht? Misschien via pb?

Groetjes, Polska :blush:

1 like

Nederland:

  • Dazed
  • millefeuille
  • Briseis
  • Twijfelaar
  • GroenTakje
  • midheavenmoon
  • Helvegen
  • NoyraSoturi
  • Kusjessoldaat
  • Solee

België:

Overig:

  • [Naam land]: [naam forummer]

Gefixt.

Nederland:

  • Dazed
  • millefeuille
  • Briseis
  • Twijfelaar
  • GroenTakje
  • midheavenmoon
  • Helvegen
  • NoyraSoturi
  • Kusjessoldaat
  • Solee
  • instantramen

België:

Overig:

  • [Naam land]: [naam forummer]

Ik stuur je even een pb!

1 like

Nederland:

  • Dazed
  • millefeuille
  • Briseis
  • Twijfelaar
  • GroenTakje
  • midheavenmoon
  • Helvegen
  • NoyraSoturi
  • Kusjessoldaat
  • Solee
  • instantramen
  • Ballorig
  • Polska

België:

Overig:

  • [Naam land]: [naam forummer]

Nederland:

  • Dazed
  • millefeuille
  • Briseis
  • Twijfelaar
  • GroenTakje
  • midheavenmoon
  • Helvegen
  • NoyraSoturi
  • Kusjessoldaat
  • Solee
  • instantramen
  • Ballorig
  • Polska
  • ILoveCurls

België:

Overig:

  • [Naam land]: [naam forummer]
1 like

Nu het aardig op gang komt wil ik nog een vraag stellen over de inhoud van het pakketje. Het budget is slechts 10 euro maar lijkt te worden gecompenseerd met de drie voorwerpen die men thuis heeft liggen. Hoe moet ik dat voor me zien? :blush:

Edit: waarschijnlijk niet echt compensatie trouwens, dat is meer mijn eigen invulling :sweat_smile:

1 like

De ene forummer is misschien opgeruimder dan de ander, maar ons idee was dat je drie dingen die je zelf eigenlijk niet (meer) gebruikt doorgeeft! :slight_smile:

Misschien moeten we nog regeltjes opstellen over wat wel/niet doorgegeven mag worden (gebruikte make-up is bijvoorbeeld misschien iets minder aantrekkelijk).

Ik denk dat ik uiteindelijk intuïtief wel zal aanvoelen wat ik kan doorgeven (vooral een kwestie van logisch nadenken, lijkt me) maar zodra ik erover nadenk vind ik dat inderdaad lastig. Met name de waarde van die doorgeefspulletjes, denk ik. Maar ook dat ik niet zit te wachten op het doorgeven van mijn eigen afdankertjes om maar tot de 3 items te komen. Misschien kunnen we daar flexibel mee omgaan?

Wij vonden het ook lastig om te beslissen hoeveel items het dan moesten zijn, maar ergens een lijn trekken leek ons handig en daarom zijn het er drie. Denk dat het verder een kwestie van aanvoelen en je ‘inleven’ in de collage is. Het is allemaal wat losser dan de normale SS/Secret Bunny maar dat kan ook wel de kracht zijn van deze versie, denk ik! Als jij je goed voelt bij iets weggeven (geen schuldgevoel en ook geen spijt) zal de waarde ervan ook prima zijn. En one man’s trash is another man’s treasure, natuurlijk.

Als jullie liever wat duidelijkere richtlijnen hebben wat betreft de 3 items kunnen we daar nog even over gaan nadenken hoor! Laat maar weten. :slight_smile:

2 likes

Bij twijfel (ha-ha, heel leuk) kan ik altijd overleggen natuurlijk. Nou, ik ben er klaar voor, kom maar door met mijn lootje. :love_letter:

4 likes

Je kan je nog t/m zondag aanmelden! :slight_smile:

2 likes