Action toppers (Deel 1)

Heb alles al geprobeerd haha, hele muur volgespoten met schoonmaakazijn en daarop toiletpapier geplakt en dat uren in laten trekken (werkt bij de kraan echt super goed namelijk) en allemaal oma weet raad kalkmideltjes, maar helaas. Heb het ook maar geaccepteerd hoor, zou het erger vinden als het een koophuis zou zijn tbh.

Stomme kalkaanslag ook echt, verschrikkelijk. Hoop dat het gaat helpen.

Deze lampen zijn een aanrader! Het zijn eigenlijk nep Hue lampen. Er hoort een handige app bij en je kunt ze verbinden met Google Home, ideaal en lekker lui hahah. (Ze hebben ook nog ander soort lampen en producten zoals deursensor, afstandsbediening, bewegingsmelder)

5 likes

Ook hier de borstel gekocht en gelijk geprobeerd. Het verricht naar mijn idee geen wonderen maar vind hem wel handig en zal hem zeker gebruiken in mn schoonmaak routine.

Hmmm nou dan blijf ik maar een tandenborstel gebruiken :weary:

Ik heb ook net die borstel gekocht. Er lagen er nog een paar en je kan ze vinden tussen de schoonmaakspullen.

Ik heb deze uitgeprobeerd op de tegels in mijn douche. Ik heb een witte aanslag op de tegels, die je goed ziet, omdat ze grijs zijn. En met een beetje Antikal en die borstel is die aanslag direct weg! Heb het expres op één tegel uitgeprobeerd, zodat ik het verschil goed kon zien, en ben echt positief verrast. Hele witte waas is weg en dat zonder dat ik druk heb uitgeoefend. Met andere borstels en sponzen lukte dit nooit. Thanks voor de tip, gelijk zin om alle tegels te doen!

2 likes

Omg dit wil ik.

1 like

Yezzzzz, na een tweede ritje richting de Action toch deze borstel kunnen bemachtigen. En meteen geprobeerd. Ik vind het ook een topding! Gekke vlekken in de badkamer van de vorige bewoner heb ik ein-de-lijk van de tegels en voegen gekregen :muscle:t3: Ik ben fan!

Maar mijn mega ophoping kalk aan de douchekraan is er niet helemaal mee weggegaan. Soms werkt daarmee krabben met een aardappelschilmesje (achterkant) toch het best :nerd_face:

1 like

Oooh die ga ik ook halen!!

1 like

Nou, ik heb de borstel en ga hem nu uitproberen op mijn badkamervloer. Hopelijk gaan de rare vlekken + kalk weg.

1 like

Keukenpapier er op leggen/plakken en dan daar schoonmaakazijn overheen gieten. Tijdje laten inwerken en dan er af schrobben!! Dat was hier dé oplossing voor ook jarenlang kalk van vorige bewoners.

1 like

Haha helaas, hielp ook niet. Werkt wel echt top rond kranen enzo

Wat bij mij echt heel goed tegen kalk werkte was wc eend. Ik had hele erge kalkaanslag in de wc (bij dat ‘gootje’ dat onder water staat en onder de rand van de bril). Zo erg dat het helemaal.bruin/ zowat zwart zag. Was ook nog van de vorige bewoners. Ik heb toen het water uit het gootje gehaald en heel.goed geschrobt met wc eend en een laag er in laten zitten voor de nacht en de volgende dag kwam er al zoveel los. Moest dit wel een paar dagen achter elkaar doen en flink schrobben steeds maar nu is het blinkend schoon echt!! Dus het zou ook echt moeten werken op tegels. Het is denk ik de truc om het lang in te laten trekken en de tegels een paar keer te behandelen, maar wc eend is mijn beste vriend. Veel beter nog dan schoonmaakazijn. Waar ik op zich ook fan van ben maar niet voor hardnekkige vlekken.

2 likes

Deze had ik nog staan en vind ik in de was niet heel bijzonder (die van Lenor vind ik wel geweldig), dus heb ik na aanleiding van de tip hier (weet niet meer wie het was) het opgezogen en net mijn huis gestofzuigd. Wow het ruikt nu zo lekker. Daar ga ik het voortaan voor gebruiken. Straks alles nog even afnemen met die roze allesreiniger van Action en dan ga ik lekker op de banken genieten van de schone geuren😂

9 likes

Hebben jullie voor en na foto’s van het resultaat met het borsteltje? :grinning:

5 likes

Ik heb hetzelfde!Ik ruik het in de was echt niet terug. Ik heb al grotere porties geprobeerd, eerst de was dan de korrels ipv andersom etc. maar het werkt gewoon niet. Maar ik heb het inderdaad ook opgezogen met m’n stofzuiger en dan ruikt het huis zó lekker! (En ik heb ook de roze allesreiniger haha)

Ik vind jullie action verhalen zo inspirerend. Bijna ren ik gelijk naar de winkel. Maar heb helaas deze maand weinig geld. Dus ik houd het even op tot volgende maand.

2 likes

Heeft er iemand onlangs nog koffers gezien? Ben op zoek naar 1 maat groter dan handbagage.

De sneakersokken en dan met het siliconen randje!

2 likes