Action toppers (Deel 1)

Wij hebben thuis een heavy duty stoomreiniger. Deze heeft ook echt tijd nodig om op te warmen. Misschien is dat het probleem?

Ik ga eens googelen!

Heeft iemand deze toevallig? En is het wat? Kan toch bijna niet voor €4

1 like

Ik denk dat het prijskaartje niet bij de wake-up light hoort. Anders is het inderdaad een koopje

5 likes

Online is hij iig duurder. Dus lijkt me idd een verkeerd kaartje.

1 like

@Dubbelepunt oh dat was me inderdaad niet opgevallen :joy:. Dan nog is het in verhouding wel flink goedkoper. Vraag me af of ‘ie hetzelfde werkt als de duurdere versies.

2 likes

Ik heb die wake up light gekocht. Prima ding, helemaal voor dat geld.

2 likes

Het moet op een bepaalde tijd langzaam licht geven, eventueel met een wekkergeluidje erbij, ik vind het eigenlijk meer verbazingwekkend dat Philips voor zoiets simpels €80 vraagt :stuck_out_tongue:

6 likes

@Rozabella top! :smile: Ga ‘m denk ik ook maar proberen.

@Merel ben ik helemaal met je eens, maar heb me in beide verder niet verdiept dus ook geen idee of zoiets nou werkt of niet. Het lijkt me gewoon fijner wakker worden, maar €80 vind ik dan inderdaad wat overdreven :sweat_smile:.

Lijkt precies dezelfde als deze die ik heb van de Zeeman maar dan zonder het Gründig merkje

Ik vind eigenlijk dat hij te snel licht wordt. Als ik de wekker zet om 7 uur hoopte ik dat ik dan tussen 06:55 en 07:00 ofzo langzaam wakker zou worden door het licht en dat om 07:00 het geluid er bij kwam. Maar het is om 06:35 dan al zo’n fel licht dat ik al klaarwakker ben geworden hahah.

Oh dat is inderdaad niet chill :joy:. Dan zou je je wekker standaard al iets later moeten zetten maar misschien is dat ook weer een risico.

Bij die van Philips kan je die tijd instellen. Bij mij doet ie een half uur en ik zet mijn Fitbit wekker ook iets eerder dan de wekker van wake up light. Dan word ik rustig wakker door het licht en als mijn Fitbit gaat moet ik eruit.

Hahah ja dat is dan denk ik toch het verschil in prijs :sweat_smile:

Ja, dat heb ik ook geprobeerd maar vond ik nogal een gedoe. Ik vind hem verder wel fijn als lampje op mijn nachtkastje :wink:

Ik heb een soortgelijke, zo’n 10 jaar geleden bij de Aldi gekocht voor €20 (dus kwaliteit zal wel hetzelfde zijn) en is echt een super ding. Je kunt geloof ik wel instellen wat de start sterkte van geluid en licht is, maar door de jaren heen ben ik dat vergeten en eigenlijk staat hij altijd al hetzelfde :rofl: Mijne is wel iets anders van vorm, is zeg maar half bolletje dat op de platte kant staat en de bovenkant is het licht - en dat is ook meteen de snooze knop, dus kan er lekker op meppen 's ochtends :innocent:

Het enige waar ik met mijne op moet letten in vooral het voorjaar, is dat ik het juiste natuurgeluidje kies want een van de 3 klinkt precies als een bepaalde vogelsoort bij mij in de buurt en ben al meerdere keren door de jaren heen veel te vroeg wakker geworden door die echte vogels :rofl:

Mijne heeft trouwens ook 2 wekkers die je in kunt stellen, dat vind ik wel fijn.

2 likes

Bij de eerste keer had ik ook echt zo’n ‘wtf, hoe bedoel je klaar?!’ moment toen het lampje groen werd en het ding gewoon niets deed. Ik had jouw berichtje al gelezen en baalde echt zo enorm… maarrrrrrr! Ik ben erachter gekomen hoe het wel werkt :sweat_smile: zet 'em niet alleen op ‘on’, gewoon direct op ‘max’ en als het lampje groen wordt, dan knijp je ff een paar keer langzaam in het handvat dingetje tot hij begint te morren. Dan nog even een paar seconden wachten en dan komen de stoomwolken tevoorschijn.

En in tegenstelling tot mijn oude, produceert deze niet automatisch stoomwolken. Je moet echt elke keer in dat handvat ding knijpen voor stoomwolk, maar 'em ingedrukt houden en niet 1x knijpen. Dan doet hij het goed en ook best lang. Ik denk dat ik uiteindelijk 5x heb geknepen om de woonkamer te doen en hij verdeelde het wel goed en haalde opgedroogde vlekken ook uit laminaat (waar ik normaal gesproken een schuurspons voor nodig heb). Kon 'em ook mooi op alle regen/moddervlekken in de hal uitproberen met dat slechte weer vorige week en dat ging heel soepel.

Had ook het idee dat de vloer sneller droog is dan bij mijn oude, waarschijnlijk dus omdat hij niet constant stoomwolkjes produceert en dus beter het vocht verdeelt.

4 likes

Ik had de stoomreiniger op ons tapijt gebruikt en ik dacht “Hm oké”, maar vannacht heeft de kat er op gekotst en dat is nu helemaal ingedroogd dus kan zo lekker stomen en kijken of t echt werkt. :sunglasses:

13 likes

Hahaha zo blij met katten kots :joy::joy: ben wel heel benieuwd trouwens

Goed om te horen! Ik ga hem zo ook weer uitproberen en ik zal je tips meenemen :slight_smile:

1 like

En???

1 like