https://www.karwei.nl/assortiment/rust-oleum-spuitlak-mat-glas-400-ml/p/B448640 karwei verkoopt het ook! Is wel duurder dan de action, maar volgens mij gaat die van action eruit?
@Spaarlamp @HvO oh thanks! Ik had al gezocht maar blijkbaar niet goed genoeg of mijn google is stuk haha.
Beetje duurder maakt op zich niet uit. Er zit hier een raam in een deur, maar die deur is een beetje scheef (hebben de vorige bewoners nogal verkloot). Die wordt waarschijnlijk wel een keertje vervangen maar ik wilde daar eerst tijdelijk iets van folie opplakken. Alleen omdat ie dus scheef is, is folie plakken echt de hel. Heb al 2 rollen verkloot, dus zo’n spray lijkt me een veel betere oplossing
Heb je hier toevallig een linkje van? Of is het deze: https://www.bol.com/nl/p/tefal-5-second-chopper-k13210-hakmolen-900-ml-incl-4-accessories/9200000097501340?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Hij lijkt meer op deze. Ik heb waarschijnlijk een oudere versie, want ik koop ze altijd bij een outlet winkel.
Ja, deze hadden ze een tijdje terug wel
Heeft iemand toevallig ervaring met de schilderspullen van de action? Kwasten, rollers en bakjes enzo. Vind dit bij de bouwmarkten allemaal behoorlijk prijzig, vooral de kwasten… Dus het zou een boel schelen als ze bij de action ook gewoon prima kwaliteit dingen hebben!
Ik heb die grotere rollen gebruikt voor muurverf en dat ging prima, maar ze pluisden wel dus moest er wel op letten dat ik de pluisjes van de muur af plukte. De bakken en kwasten (voor zowel muurverf als binnenlak gebruikt) heb ik geen enkel probleem mee gehad.
Een echte aanrader vind ik zo’n telescoopstok. Ik moest plafonds en muren verven en ik was er zo zo blij mee.
Ah thanks! Ga meteen morgenochtend even langs de action om in te slaan! Zo’n stok heb ik inderdaad al, ben altijd verbaasd hoeveel sneller je gaat met zo’n stok dan met alleen een losse roller.
Zeker! Ben fan van de iets duurdere kwasten van de action met een groen touwtje er om heen(tenminste die kleur hadden ze een jaar geleden).Dat zijn volgende mij de zelfde kwasten als in de bouwmarkt maar dan daar drie keer zo duur.
En denk dat de bakjes best prima zijn, kan daar iets mis mee zijn?
Alle bakjes enzo zijn precies gelijk aan de bouwmarkt, de kwasten met zo’n rood touwtje zijn super, de hele goedkope kwasten laten veel haartjes los, dat is vervelend. De rolhandvatten zijn exact gelijk aan de bouwmarkt, voor de rollen zelf is nog wel de moeite waard om een duurdere te kopen als je echt een superglad resultaat wil (bijvoorbeeld bij hoogglans lak of een muur met strijklicht), daar merk je wel echt verschil in kwaliteit, ook qua hoeveelheid verf die wordt opgeslokt door de roller.
@Lidcactus en @Merel bedankt voor de reacties! Scheelt toch echt weer veel geld gezien ik een aantal grote ruimtes wil gaan aanpakken in huis.
De gewone rollers vond ik heel fijn! De lakrollers niet. Bakjes zijn verder dikke prima, ze hebben ook goedkoop afdekfolie en tape. Ik heb het tape (de medium dure, iets van €1,30 per rol) ook gebruikt om een strakke lambrisering mee te schilderen, dus een aanrader!
Ik had laatst een kwast met groen draadje en die vind ik oké.
Bakjes zijn ideaal. Zelf heb ik afgelopen keer een basis bak gebruikt en steeds een plastic zak in gedaan omdat de plastic inzetten op waren. Werkte wel goed eigenlijk. Wel steeds zak omwisselen als je moet bijvullen
Dit droogrek vind ik trouwens ook dikke prima. Gebruik het om mijn was buiten op te hangen. Makkelijk in te klappen en een mooi prijsje.
Die heb ik nu al 7 jaar en onlangs een 2e gekocht. Zijn echt heel goed inderdaad!
Ik haal ‘kwaliteitsrollers’ bij de betere bouwmarkt en bakjes enz van action (tape ook idd die paarse). MAAR sommige van die rollers (bouwmarkt) pasten niet op de houders (van action, te los), dus denk daar om! Echt kut als je denkt te kunnen beginnen en erachter komt dat je alsnog naar de bouwmarkt kunt haha
De mateerspray voor glas hebben ze weer bij ‘mijn’ action! Dongen
Oh yeah ik ga van de week gelijk kijken, thanks!
Mee eens! Maar bij mij zijn er na 3 jaar gebruik de draden losgeschoten helaas. Maar goed voor die prijs…