Action toppers (Deel 1)

Alle bakjes enzo zijn precies gelijk aan de bouwmarkt, de kwasten met zo’n rood touwtje zijn super, de hele goedkope kwasten laten veel haartjes los, dat is vervelend. De rolhandvatten zijn exact gelijk aan de bouwmarkt, voor de rollen zelf is nog wel de moeite waard om een duurdere te kopen als je echt een superglad resultaat wil (bijvoorbeeld bij hoogglans lak of een muur met strijklicht), daar merk je wel echt verschil in kwaliteit, ook qua hoeveelheid verf die wordt opgeslokt door de roller.

@Lidcactus en @Merel bedankt voor de reacties! Scheelt toch echt weer veel geld gezien ik een aantal grote ruimtes wil gaan aanpakken in huis.

De gewone rollers vond ik heel fijn! De lakrollers niet. Bakjes zijn verder dikke prima, ze hebben ook goedkoop afdekfolie en tape. Ik heb het tape (de medium dure, iets van €1,30 per rol) ook gebruikt om een strakke lambrisering mee te schilderen, dus een aanrader!

1 like

Ik had laatst een kwast met groen draadje en die vind ik oké.
Bakjes zijn ideaal. Zelf heb ik afgelopen keer een basis bak gebruikt en steeds een plastic zak in gedaan omdat de plastic inzetten op waren. Werkte wel goed eigenlijk. Wel steeds zak omwisselen als je moet bijvullen

Dit droogrek vind ik trouwens ook dikke prima. Gebruik het om mijn was buiten op te hangen. Makkelijk in te klappen en een mooi prijsje.

2 likes

Die heb ik nu al 7 jaar en onlangs een 2e gekocht. Zijn echt heel goed inderdaad!

Ik haal ‘kwaliteitsrollers’ bij de betere bouwmarkt en bakjes enz van action (tape ook idd die paarse). MAAR sommige van die rollers (bouwmarkt) pasten niet op de houders (van action, te los), dus denk daar om! Echt kut als je denkt te kunnen beginnen en erachter komt dat je alsnog naar de bouwmarkt kunt haha

1 like

De mateerspray voor glas hebben ze weer bij ‘mijn’ action! Dongen

2 likes

Oh yeah ik ga van de week gelijk kijken, thanks!

1 like

Mee eens! Maar bij mij zijn er na 3 jaar gebruik de draden losgeschoten helaas. Maar goed voor die prijs…

1 like

Die foam rollers (kleinere formaten) zijn prima, de kwasten ook. Bakjes ook. Geen verschil met bouwmarkt.
Die grote ‘pluizige’ rollers vonden wij een ramp. Laten veel pluis los

1 like

@Virago Staat deze een beetje stevig? Ik heb nu een duurdere van Leifheit en die staat eigenlijk totaal niet stevig.

Heeft iemand hier ervaring met de raamhorren die deze week in de actie zijn? Kunnen deze makkelijk op maat gemaakt worden en gewoon blijven zitten in een draaikiepraam?

Wat een heerlijk topic. Heeft iemand ervaring met de allesreiniger sprays? Ik ben benieuwd of het een dupe is van de Method sprays.

Mijn ouders hebben draaikiepramen en horren (niet van de action) en die hebben in het kozijn moeten boren zodat ze goed vast zitten. Ik heb een huurhuis en kunststof kozijnen dus was geen optie, heb daarom van die horren die je met klittenband vastplakt en vind het echt ideaal, kost ook geen drol!

Wij hebben die van Tesa, maar bijna elke bouwmarkt verkoopt ze ook van eigen merk en dan ben je voor €5 klaar.

1 like

Ze stinken na een tijdje vind ik. Vind Method fijner en lekkerder ruiken

En het afwasmiddel van die lijn is duivels, die stinkt zoooooo erh

1 like

Bedankt voor de tip! Ik heb in mijn vorige huis ook dit soort horren gehad, alleen liet er dan één hoekje klittenband steeds los, waardoor ik alsnog met muggen in mijn slaapkamer zat… Dus daar ben ik een beetje sceptisch over

1 like

Ik heb ze in plaats van met klittenband met dubbelzijdig tape van Tesa opgehangen. Bij mij blijft ie gewoon goed hangen. Ik laat m ook gewoon permanent hangen zeg maar.

1 like

Dan lag het misschien toch aan de kwaliteit van mij klittenband…

Bij mij hangt die van de action nu al 3 weken met klittenband! Heeft storm en regen overleefd :grin: Heb er nog 2 als backup gekocht want kostte geen drol en werkt dus prima hier