Action toppers (Deel 1)

Tefal is een goed merk qua pannen, als ze er weer zijn bij de action dan zou ik ze zeker halen daar. Scheelt soms best wat geld :slight_smile:

1 like

Tefal is gewoon een pannenmerk. Hele goede, fijne pannen!

Ik heb een wokpan van de action voor €8. Gewoon hun eigen merk. Dat is echt flut kwaliteit want binnen een jaar laat de binnenkant van de bodem los.

1 like

Volgens mij zit het zo: als ze iets niet met de normale post kunnen versturen, komen ze het zelf met een busje brengen. Dat is altijd 50 euro. Post is altijd 3 euro, de rest nemen ze voor eigen rekening.

Klinkt logisch, maar iemand die ook deze lijst bestelde had wel lage verzendkosten. Zie paar posts hierboven :point_up_2:

Je kunt er volgens mij ook voor kiezen het bij een afhaalpunt te laten bezorgen, dat heb ik van het voorjaar met wat klein spul (krukjes) gedaan. Thuisbezorgen was toen tijdelijk even duur vanwege de winkelsluiting maar kon pas ergens eind juni, op afhaalpunt kon het 3 weken eerder en was gewoon het postnlpunt in de lokale HEMA hier. Geen idee of dat nog kan, maar wellicht dat dat scheelt in kosten voor je.

Verder super raar dat verschil in bezorgkosten idd :neutral_face:

Ik plan gewoon binnekort weer een tripje! Heb geen haast, heb inmiddels al een laptopstandaard en die fotolijst kan nog wel even wachten :relieved:

1 like

Als je meer besteld zijn de vzkosten ook lager, ik hoefde niks te betalen voor mn hele inboedel, maar voor alleen een badmat ook 25 euro

Het ligt aan twee dingen.

Ten eerste de afmetingen, als het binnen de afmetingen van PostNL valt en het is onder de 23 kilo dan €2,99 als het meer dan 23k is dan €9,99 (wel met een maximaal gewicht maar die weet ik ff niet.)

Daarnaast aan de voorraad, er kan alleen vanuit het distributiecentrum met PostNL verstuurd worden. Dat heet “standaard levering” op de site.

Als hij daar niet op voorraad is, of je kiest voor “IKEA zo snel mogelijk” dan is het automatisch €49,- want dan komt het uit een vestiging en vanaf daar rijden alleen maar vrachtwagens wat minimaal €49,- (boven de 500kg zelfs €89).

Soms zijn die verzendkosten inderdaad heel onlogisch, er zit bijvoorbeeld een gordijnroede in het assortiment van €6 (dacht ik) die dus niet met PostNL kan en dan automatisch €49,- vrachtwagenkosten heeft. Maar er zijn hele matrassen en tafelbladen die gewoon voor €2,99 met PostNL kunnen. :woman_shrugging:t3:

edit: heel lang verhaal over verzendkosten, maar zag de verwarring dus dacht licht het ff “kort” toe hahaha.

10 likes

Ik vind Tefal pannen heel fijn. Maar ze zijn op andere plekken regelmatig voor 50% korting. AH en Blokker enzo. Dat is goedkoper dan bij de Action. + Action heeft oude varianten liggen dus je heb een nieuwer model (betere antiaanbaklaag oid)

3 likes

Ja ik dacht dat action misschien ook een ‘tefal’ reeks had, maar inderdaad gewoon anti-aanbaklaag is een meer juiste term :sweat_smile:

Thanks! Inmiddels heb bij de action, helemaal on topic, net een 50x70 cm lijst gescoord :partying_face:

1 like

Thanks to @Fenayi (die heel lief was om de hanger op te sturen omdat die bij mij niet te krijgen was) En leuk ingepakt :heart_eyes:

Heel erg blij mee en ik denk dat ik hm hier ga ophangen. Kleed bij bank ook laatst gekocht bij de Action.

63 likes

Ohja Huh!

Er is nu een dekbed in de aanbieding van hotel royal. Weet iemand of dit een goed merk is? Heeft iemand toevallig dit dekbed?

Als ik het goed kan lezen op het plaatje, is dit een deken met warmteklasse 4. Dat is een zomerdekbed, dus niet meer echt geschikt voor nu. Daarnaast is de verhouding dons versus veren 10 versus 90. Een goed donsdekbed is precies andersom. Dons is lichter en houdt beter warmte vast dan veren. Maar dat kost ook veel. Het is een aantrekkelijke prijs, maar het is niet het comfort dat een goede dons kan geven.

1 like

Oh. Hele goede punten, waar ik zelf helemaal niet bij stil had gestaan. Ga ik nu niet meer kopen natuurlijk. Dank voor je tips!

Ik heb 1 dekbed dat al tig jaar oud is dat ik gewoon het hele jaar gebruik. In de zomer is het vrij koel en in de winter lekker warm. Alleen als het echt heel warm is (dagenlang boven de 27 graden en weinig afkoeling 's nachts) slaap ik zonder dekbed, enkel onder een laken, want dan is het toch iets te warm. Geen idee wat erin zit, sowieso geen dons, maar het is echt het beste dekbed ooit.

2 likes

Ik moest er ook even induiken om het te begrijpen, maar de warmteklasse voor een dons heeft te maken met de dikte, niet met de vulling. Dus als het dezefde dikte heeft, maar de ene is gevuld met voornamelijk dons en de andere met voornamelijk veren, dan kan de dons beter warmte behouden in de winter en ventileren in de zomer. Veren doen dat veel minder. Daar zit het kwaliteitsverschil in. Maar ik zou zeggen: you do you!

Weet iemand of ze ook losse (hapjes)pannendeksels verkopen voor 24/26/28cm pannen?

Zoiets dus.

Ik heb er laatst zo een gekocht:
afbeelding
Die past op alle maten pannen door de buitenste rand.

7 likes