Action toppers (Deel 1)

Heeft iemand deze?

En is hij gemakkelijk/stevig genoeg om een (bange) kat mee te vervoeren?

1 like

Ik heb deze! Ik vind 'm wel vrij stevig. Maar mijn kat is ook superbang, die wil in geen enkele kleine ruimte zitten. Toen ik nog een gewone vervoersbox had kostte me dat ook heel veel tijd en moeite. Dus weet nog niet hoe het is als hij er wel in zit

1 like

Thanks! En zou je hem gemakkelijk kunnen uitwassen denk je? Mijn kat kotst altijd in zijn box als we in de auto naar de dierenarts gaan (uit stress of wagenziek denk ik, hoewel het maar 5 minuten rijden is en ik altijd voorzichtjes en traag rijd als ik ze meeheb).

Ik heb twee katten (uit hetzelfde nest, dus gaan altijd gelijktijdig naar de dierenarts voor inentingen e.d.) en had eerst twee gewone vervoersboxen, maar die kan ik als single cat mom niet beide tegelijk dragen dus deze leek me wel handig. Die ene vervoersbox is kapot gegaan dus ik zoek nu een vervanging.

Een vriendin van mij heeft zo’n tas van Ikea en die is heel chill! Stevig en groot genoeg, haar 2 katten passen er samen gewoon makkelijk in.

1 like

Goed dat je het even zegt, want daar twijfelde ik inderdaad over bij deze. Ik ging sowieso al mijn forsere kater er niet in vervoeren, was bedoeld voor mijn slankere kater maar alsnog weegt hij 4 kg.

Oh dat klinkt ideaal, zal het opzoeken, thanks!!

Uitwassen zou ik denk ik niet aandurven, door die onderplaat. Ik heb net even gekeken, maar het voelt best als glad materiaal wat makkelijk schoon te maken is. Ik weet alleen niet of het erin ‘trekt’ of niet als het er langer in zit. Hij is inderdaad wel vrij klein, maar mijn kat is ook niet zo groot en voor die paar minuten eens in de zoveel tijd heb ik daar niet superveel problemen mee.
Hoe stevig die onderplaat is met kat erin is wel lastig te zeggen haha. Dan klinkt die van de ikea ook wel goed!

Edit: zie alleen nu dat die van de ikea geen schouderhengsels heeft. Hmm. Zou dat nog ergens te fixen zijn?

5 likes

Die van de Ikea kan ik makkelijk als schoudertas dragen! Echt superhandig ding. Schoonmaken heb ik geen idee van maar ik leg altijd een opgevouwen fleecedeken met wasbare kussen hoes onderin.

2 likes

En denk je dat er twee katten (waarvan 1 dik) in passen + fleecedeken/kussenhoes?

Ja ik denk eigenlijk van wel, het oppervlak is ongeveer zo groot als een hoofdkussen qua oppervlak. Zeker als je maar kort gaat lukt dat wel lijkt me. Krijg altijd commentaar dat mijn kat het zo luxe heeft en zoveel ruimte etc.

2 likes

Oh wow perfect. Ik moet altijd op de fiets naar de dierenarts. Als die van de Action in de praktijk toch niks is, zal ik even zien naar deze!

1 like

Ik heb ook die van Ikea.
Mijn katten zijn 5 en 6 kilo en passen er samen goed in

3 likes

Nou ik heb m’n eerste shop afspraak staan voor einde van de ochtend. Blijf die lijst maar aanvullen, dat red ik volgens mij nooit allemaal :joy:

3 likes

Ik had laatst een shop afspraak en het was fantastisch. Mocht eerder naar binnen dus ik had een halfuur. Als ik langer bezig was, was dat ook geen probleem. We waren maar met 15 mensen in de action. Als iemand in een gangpad stond, ging je gewoon even kijken bij de volgende. Ik heb ook wel mazzel dat ik in een dorp woon.

Ik had gisteren mijn eerste shopafspraak en mocht ook eerder naar binnen, dus ik had ruim de tijd.
Maar ik was zo gestresst. :rofl: Echt de stress van 1 minuut gratis winkelen of zo. Op mijn lijstje stonden veel knutselspullen en driekwart hadden ze niet meer.

De belangrijkste dingen van mijn lijst kon ik vinden gelukkig. Maar heel ontspannen vond ik het niet.

4 likes

Heb alles, behalve herbruikbare wattenschijfjes. Had ook niet echt de rust / zin om er naar te vragen. Viel me nog mee! Maar onze dorpse Action is ook maar klein, als ik naar de stad was gegaan was het denk ik te kort.

Hahah dat had ik ook de eerste keer! Ben nu inmiddels drie keer geweest en het is nu weer alsof je gewoon shopt als vroeger (alleen dat mondkapje went nog steeds niet)

1 like

Fijn om te horen dat het toch weer gewoner wordt!
Ik wil binnenkort weer een shopafspraak maken inderdaad. Mijn dochter van 2,5 speelt graag met klei, en bij Action hebben ze het voor hele fijne prijsjes en in veel verschillende soorten. Nu had ik klei in pastelkleurtjes gekocht en daar is ze deze middag heel zoet mee aan het spelen. :smiley:

Eigenlijk had ik ook deze willen hebben maar ze hadden die helaas niet meer.

Weet iemand of die nog in andere filialen zijn, of is het een product dat er uit gaat? Online bestellen en afhalen gaat ook helaas niet.

1 like

Ze hebben zowel Playdoh als een eigen merk. Ik heb meestal deze. Mijn dochter gebruikt die heel graag, en de textuur is ook prima, maar als je het te lang buiten het potje laat slaat het wit uit en wordt het minder flexibel. Ze bakt er graag ‘koekjes’ mee, en ik heb haar inmiddels kunnen duidelijk maken dat als die koekjes urenlang in haar speelkeukentje liggen, de klei heel snel niet meer te gebruiken is. Elke keer als ik bij Action ben om iets af te halen neem ik een nieuwe set mee zodat ik altijd voorraad heb.

Gisteren kocht ik deze in pastelkleuren (kleinere potjes maar wel mooiere kleurtjes), en deze. De Playdoh lijkt wat flexibeler, maar omdat we hem pas vandaag hebben opengemaakt weet ik niet hoe lang de klei flexibel blijft.
Recente ervaring met Playdoh heb ik dus nog niet.
Mijn broertje speelde er vroeger mee (begin jaren 90) en toen vond ik het vooral heel erg stinken. Dat doet het gelukkig niet meer!

Als de Playdoh bevalt koop ik volgende keer deze.

1 like

Oooo ik wil ook die waterverf (ben hem trouwens niet tegengekomen) en die klei in pastelkleuren zal m’n dochter ook leuk vinden. Snel maar weer een afspraak plannen haha

3 likes