Airfryertopic

Ik merk dat ik voor kleinere dingen sneller de airfryer pak, even broodjes afbakken of opwarmen gaat sneller dan in de gewone oven. Maar het is vaak wel wat kleiner dus een stokbrood kan bijv niet (tenzij je hem dus breekt).
Gisteren bijv vissticks er in gemaakt, volgens mijn vriend toch beter dan uit de oven.

Je kunt het het beste zien als een kleine turbo oven.

2 likes

Ik heb zelf geen oven, dus kan het daar niet mee vergelijken, maar veel wordt wel echt knapperig als je het in de airfryer doet. Bijv broccoli of zalm wordt lekker en niet te droog.

1 like

Heb je een oven? Dan zou ik het niet doen.

2 likes

Twee ovens zelfs haha…

Nou nee dan is het echt geen plus

Ik gebruik mijn airfryer wel redelijk veel, ik heb hem ook niet gekocht voor enkel snackjes. Ik maak er ook bijv zelfgemaakte kip nuggets in of krokante kip, soms doe ik er groente in, een banaan erin is ook heel lekker haha en ook gewoon frietjes of een gepofte aardappel kan je er ook goed in maken en sommige vlees of vis zoals gehaktballetjes of zalm. Maar er gaan ook weken voorbij dat ik hem niet gebruik en tis best een groot ding

1 like

Ik vind de friet en snacks er wel knapperiger in worden dan in de oven. Ook doet wij er bijv kippenvleugels in omdat ze gewoon echt lekkerder worden dan in de oven. Ook vind ik het gewoon chill omdat het bij sommige dingen een pan minder is. eten we aardappels dan gooi ik ze in de airfryer ipv te bakken. Ik ben groot fan en vind het niet een overbodige luxe als je al 2 ovens hebt. Vind het niet hetzelfde.

4 likes

Ik vind het ook een meerwaarde. Het komt allemaal knapperiger uit de airfryer dan uit de oven en je hoeft niet perse voor te verwarmen en het duurt sowieso korter.
Als je voor 4 mensen p.atat wil bakken moet het wellicht in 2 sessies, maar die duren bij elkaar even lang als 1 sessie in de oven. Dat is mijn ervaring in ieder geval.

1 like

Ik heb zelf geen Airfryer maar sluit niet uit dat ik er ooit eentje koop. Een Airfryer is denk ik aantrekkelijk qua stroomkosten ten opzichte van een oven. Is er iemand die het verbruik al eens heeft uitgerekend?

Ik vind kipvleugels uit de oven juist lekkerder. Kan daar ook meer in kwijt en het spreiden.

Verder gebruik ik mijn goedkope airfryer eigenlijk alleen voor aardappels @Pandava. Dus ipv in de pan met boter, uit de airfryer zonder boter. Ook wel eens gebruikt voor pa.tat en snacks, maar vind het uit de frituur veel lekkerder. Ik heb (en wil) geen frituurpan, dus ga liever naar de snackbar :joy:. Vissticks uit de pan vind ik trouwens ook lekkerder. En afbakbroodjes doe ik altijd in mijn ‘oven’ aka combimagnetron.

Kan het dan ook niet aan je airfryer liggen? Ik vind dezelfde dingen uit die van m’n schoonmoeder ook een stuk minder lekker/slapper. Wij hebben overigens een XXL airfryer dus de kipjes passen allemaal😂

Ja, zou kunnen hoor! Ik heb gewoon zo’n goedkoop ding. In eerste instantie ook alleen voor de frituursnacks :joy:

1 like

Dan is de XXL van phillips echt een aanrader haha. Mensen merken nauwelijks verschil dat het niet uit de frituur komt met snacks. En met de juiste friet merkt niemand het.

1 like

Die Albert Heijn verse Franse friet vind ik echt goed en knapperig uit de airfryer

Klopt! De kreukelfriet is ook echt super lekker van ah eigen merk.

1 like

Nog niet geprobeerd, ga ik volgende keer eens doen!

2 likes

Weten jullie of deze uit het assortiment is?
Kan hem niet meer vinden bij de ah en de jumbo :sob:

Hebben jullie wel eens pizza gebakken in de airfryer?
Gaat dat goed?

Ik heb het idee van wel. Ik kocht het altijd bij de Plus, maar daar ook al maandenlang niet gezien

Ja want is gewoon een kleine oven.

2 likes