Airfryertopic

Ik wil een airfryer gaan kopen, maar ik ben op zoek naar eentje die makkelijk schoon te maken is. Ik heb er een met een draadmandje gehad maar alles koekte aan. Zowel in het mandje als de kruimels die er doorheen vielen op de hete bodem. Heeft iemand aanraders toevallig? Liefst zo glad mogelijk en dingen die in de vaatwasser kunnen :joy:

Ik gebruik m voor friet, broodjes bakken (uit supermarkt, niet zelf maken) en snacks…

2 likes

Ik heb geen idee maar je hebt wel van die siliconen bakjes zeg maar voor in de airfryer. Scheelt misschien wel schoonmaken haha

3 likes

Ik heb een tefal easy fry & grill xl voor 100 euro bij bol en qua schoonmaak vind ik die veel beter dan philips. Het rooster kan in de vaatwasser en de bak doe ik met de hand bij het afwassen (ik weet niet meer of ie nou wel of niet in de vaatwasser kan)

Wel vind ik deze langer doen over het bakken dan de airfryer en vooral bij friet is de original airfryer beter. Maar verder vind ik het prima, ik gebruik het sowieso niet meer zo vaak als de airfryer

1 like

Tefal Easy Fry & Grill 2-in-1 EY501D - Heteluchtfriteuse - Grill - XL | bol bedoel je deze? Kan er geen vinden voor 100 euro op bol

2 likes

Ik heb een xl van Philips en die doe ik gewoon na elk gebruik dat ie echt vies is (dus broodjes niet perse) in de vaatwasser en ziet er nog uit als nieuw na 2 jaar.

4 likes

Gaat het mandje dan niet roesten? Dat had ik bij mijn oude… maar die was van lidl :joy:

3 likes

Nee nog niks van gemerkt!

3 likes

Deze heb ik en daar ben ik al ongeveer 3 jaar erg tevreden over. Heeft hetzelfde mandje als wat @Jeezlouiz omschrijft. Ik doe het alleen zelf niet in de vaatwasser.

2 likes

Ik bedoel deze

Hij is volgens mij niet meer te vinden op bol.com

1 like

Hier al jaren een princess airfryer. Goedkoper dan philips, vaatwasserbestendig en niet zo’n ellendig draadmandje (die had ik hiervoor en was idd drama).

1 like

Er zijn ook Philips airfryers die niet zo’n draadbodem hebben maar een bodem van hetzelfde materiaal als de zijkant maar dan met gaten erin natuurlijk. Dat is makkelijker schoonmaken dan met draad.

Ik heb de simpelste versie van Philips (met twee draaiknoppen ipv digitaal display) en die heeft dat in ieder geval. In het boekje staat dat zowel de mand als de lade waar je de mand inhangt in de vaatwasser kunnen en ik doe dat ook regelmatig

2 likes

Is het niet zo dat de anti-aanbak laag weg gaat als je dat mandje in de vaat doet? Wij hebben een phillips en daarover wordt dat gezegd iig.

Satisfry Air & Grill heb ik, van Russell & Hobbs. Die bak kan gewoon in de vaatwasser en afwassen met de hand is ook zo gepiept. Het is niet alleen een airfryer maar ook een multicooker.

Hij is niet goedkoop maar als je hem via Bol koopt, heeft Sabine Koning van Oh My Foodness meestal wel een kortingscode. Ik heb hem bijna een jaar in gebruik en vind hem heel erg fijn.

Russell Hobbs Satisfry Air & Grill - Multicooker 5,5L - Met Airfryer Functie - 26520-56 | bol is dat deze? Die ziet er wel onwijs goed uit! Is schoonmaken echt zo makkelijk als ze zeggen? Grapje dat stond al in je post zie ik nu

2 likes

Yes dat is hem! Eenvoudig reinigen was voor mij een vereiste. Ik heb in mijn omgeving gezien dat airfryers met draadmandjes vroeg of laat vies worden en lastig te reinigen zijn, dus ik wilde absoluut een gladde bak. Schoonmaken is enorm makkelijk met dit ding en dat is ook een reden dat hij hier vaak aanstaat. Broodjes, pizza, friet, alles wordt mooi gaar en bruin en de bak is zo weer schoon.
Hij is alleen vrij lomp van formaat.

1 like

Hebben jullie nog aanraders voor makkelijke gezonde gerechten in de airfryer. Ik heb momenteel geen oven ter beschikking dus moet meer beroep doen op een airfryer maar soms is dat wat passen en meten qua ruimte :smiley:

Ook bakrecepten in de airfryer zijn welkom!

Klinkt echt goed. Deze wordt het :grin: wie weet word ik ook nog een keer een keukenprinses.
De prijs viel mij ‘mee’ omdat je dit voor een grote airfryer ook al snel kwijt bent. En daar wilde ik ook accessoires bij om te kunnen bakken.

2 likes

Leuk! Ik hoop dat je er net zo enthousiast over bent als ik. Alvast veel plezier gewenst!

@NeverLeNkemise Ik vind het account van boredoflunch echt heel goed. Hij is zowel op Instagram als TikTok actief, en post recepten voor de airfryer en slowcooker. Ik heb al diverse dingen nagemaakt en altijd is het lekker. Hij heeft inmiddels ook meerdere boeken uitgebracht.

6 likes

Bij een ‘normale’ airfryer kun je het mandje er uit tillen met een handvat en je eten op je bord schudden. Is er een manier om dat bij deze ook te doen of moet je je eten er uit scheppen?

Nee dat gaat niet, er zit geen mandje bij. Ik schep het er zelf uit met een schuimspaan of opscheplepel.

1 like