Airfryertopic

Partjes of frites van verse aardappelen laat ik altijd eerst 30min weken in koud water of 10min koken. Daarna doe ik er een eetlepel olie over en dan gaan ze 15min op 150gr in de airfryer. Daarna even schudden, eventueel kruiden toevoegen, en dan weer 15min op 180gr bakken. Dan zijn ze altijd super lekker knapperig en goed gaar van binnen.

Oven frites uit de vriezer bereid ik volgens de instructies op de verpakking, soms de laatste 5min op een wat hogere temperatuur als ze nog zacht zijn.

@Mette12 Gekochte, zelfgemaakt durf ik nog niet eens aan te beginnen…

@Bailey ik maak even een screenshot hiervan, haha! Dankjewel

1 like

Zelfgemaakt is best goed te doen en veel lekkerder! Ik gebruik kruimige aardappelen trouwens. Succes! Laat je weten of het gelukt is?

3 likes

Kruimig? Dat zou niet m’n keuze zijn, goed dat je dat even noemt :upside_down_face:

Welk merk haal je?

Ik heb meestal Aviko of Lamb en Weston (?) En die worden altijd lekker knapperig. Ik doe ze op 200 graden en dan kijk ik wanneer ze goed zijn, meestal iets van 15 min. Tussendoor regelmatig omschudden. Wel moet je zorgen dat ze ruimte hebben, dus niet teveel in de mand gooien want dan duurt het langer.

1 like

Dit merk had ik gekocht nav berichten hier en ze werden inderdaad goed knapperig, voor het eerst dat ik niet teleur werd gesteld door ovenfriet.

7 likes

Hier is al benoemd aviko of lamb weston te kopen maar dan vind ik wel: alleen aviko super crunch, die worden lekker knapperig. De friet van de jumbo enz waarop staat voor de airfryer is allemaal niks. En idd wat langer bakken anders, meer omscheppen en niet te vol

3 likes

Wij waren en zijn super blij met onze philips xxl, maar die is inmiddels ruim 6 jaar oud, niet meer zo fris en af en toe kuren.

Nu had ik de dual fryer van philips besteld, leek me ideaal maar vind t een rot ding.

De mandjes zitten “vast” dus je moet er veel meer uithalen, het is geen mandje maar een rooster met minder gaten en frietjes bakken duurt min. 2x zo lang. Hadden deze gekozen ivm hoge wattage want ik weet dat dit bij veel andere merken een probleem is en het ook langer duurt.

Ik ga hem terugsturen, maar was benieuwd of jullie tips hebben voor een vervanger.

Waarom niet weer een Philips XXL als die zo goed bevalt?

4 likes

Ja, ik had ook een Philips XXL die na 5-6 jaar echt wel op was, heb toen wel georiënteerd naar anderen maar uiteindelijk weer een nieuwe XXL gekocht :sweat_smile:. Geen spijt van gehad!

1 like

Ja miss moet ik dat doen.

Zon dubbele leek me gewoon heel handig

4 likes

Ik ben echt heel erg blij met deze van Ninja.
Hij is er ook in een kleinere variant.

Vind het echt top dat je hem zo kan afstellen dat producten met een andere warmte/baktijd tegelijk klaar zijn. (Moet iets 15 min en 1 ding 10 minuten dan springt de 2e er na 5 minuten bij aan)
Hij is ook makkelijk schoon te maken. De bakjes zijn groot bij deze. (Kunnen 3 pistoletjes per bakje in) Ik heb er zelf nog geen negatieve punten aan ontdekt. Al is dat natuurlijk altijd persoonlijk.

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ninja-af400eu-airfryer-xxl-1725059.html

2 likes

Jaaa deze is top! Was laatste flink in de aanbieding bij de AH. Online uitverkocht zie ik, maar misschien nog wel in de winkel.

1 like

Ik heb deze ook en ben er super blij mee :raised_hands:t2: ook makkelijk schoon te maken!

2 likes

Wij hebben onlangs onderstaande Inventum airfryer gekocht ipv de Philips XXL. Deze doet het bij ons even goed als die van Philips, alleen wij bakken er puur friet & snacks in, geen broodjes oid.

Misschien is dat wat voor je!
(Wij hadden 'm voor €65,- geloof ik in de actie)

Toevoeging: wij hebben er 2 gekocht ipv een dubbele airfryer. Qua bedrag was het zelfs voordeliger. Alleen die van ons staan op een bar in de veranda. Ik zou geen 2 XXL airfryers in de keuken zetten. :grimacing:

Wij hebben deze:

Is onze eerste airfryer dus geen vergelijkingsmateriaal. Hebben deze nu 1 jaar en doet het nog prima. Mandje doe ik wel in de vaatwasser (mag eigenlijk niet) maar is nog steeds “mooi”. Gebruik hem vaak voor friet, vlees en afbakbroodjes

2 likes

Ben je nog tevreden met de aifryer van Ninja?
Ik heb nu een aantal weken een oude van mijn ouders te leen om te kijken of het ook echt gebruikt word.
Heb er al zoveel in gemaakt en 2 bakken lijkt me perfect. Ik hoop op een goede black friday deal

1 like

Ja, nog steeds heel blij mee! Kan er geen minpunten aan benoemen.

De kleinere variant was laatst al flink in de aanbieding bij de AH dus er zijn regelmatig aanbiedingen.

2 likes

Ik heb deze ook en super blij mee nog steeds :pray:t3:

Edit: haha had de vorige keer ook al gereageerd. Maar mening onveranderd dus!

1 like

@DahliaDavin @Airy-fairy als julllie bijvoorbeeld ovenschotel of iets erin maken dat vloeibaar is doen jullie dat dan gewoon in de bak zelf of hebben jullie accesoires gekocht? Tips zijn welkom, krijg de airfryer morgen binnen :tada: