Airfryertopic

Ik heb toevallig gisteren voor het eerst een bakje erin gezet, maar die had ik al. Ik zoek eigenlijk ook nog goede siliconenen bakjes voor erin dus als iemand tips heeft houd ik me ook aanbevolen!

1 like

Ik zag dit bij de Blokker! Speciale siliconen bakjes

Voor de Ninja xl ook? Zie geen link of iets dus weet niet of je met ‘dit’ ergens naar verwijst :yum:

Heb de link even toegevoegd, bij mij liggen ze gewoon in de winkel.

Past wel in mijn xl, maar dat is geen ninja

2 likes

Iemand ervaring met de Philips Essential XL? Sta op het punt hem te bestellen maar lees echt bij vrijwel elke Philips wisselende reviews over de nieuwere modellen.

@FrauHelga heb jij wel eens mini pizza’s gebakken in de satisfry? Ik weet niet goed of ik ze gewoon in de bak moet leggen of op die soort grillplaat

Ieder ander die het weet is natuurlijk ook welkom om te antwoorden :joy:

Ik leg ze gewoon in die bak, maar onze bak heeft wat openingen onderaan, waardoor het ook een soort rooster is.
Extra tip: restjes koude pizza kan je ook prima weer opwarmen in de airfryer, moest je leftovers hebben

3 likes

Thanks!! Goed gelukt haha. Ben wel benieuwd of gewoon een ‘grote’ uit de supermarkt er ook in past.
Ik heb duidelijk geen airfryer om culinair te zijn maar voor het gemak haha

5 likes

Sorry voor het late antwoord, maar ik heb nog geen pizza’s in de airfryer gehad. Goed om te lezen dat het gelukt is! :blush:

1 like

Supermarkt pizza knip ik in kleinere stukken voor ik het erin doe.

Tosti’s/croque monsieurs in de airfryer zijn ook heel goed!

5 likes

Alles wat in de oven kan, kan ook gewoon in de airfryer. Af en toe idd een beetje passend maken door bijv. Een pizza in stukken te snijden.

Ik heb sinds een paar dagen een airfryer (Philips XXL) en heb al wat dingen erin gemaakt, zoals twister fries, aardappel bolletjes, zelfgemaakte aardappeltjes (beetje te lang gedaan dus droog geworden), eimuffins voor kind. Ook een tosti gemaakt die te krokant werd, en een hard broodje van de versafdeling opgebakken die ook te krokant werd haha. Moet het ding nog even leren kennen. Maar de diepvries aardappels werden echt geweldig, veel lekkerder dan uit de oven.

Nu wil ik niet alleen maar vette snacks maken natuurlijk. Heb al wat sites doorgespit met recepten maar wat zijn jullie favo dingen / go-to-recepten om erin te maken? Ik heb al gemerkt dat je sommige dingen echt maar heel kort erin hoeft te doen dus ideaal voor als je snel wat wil eten. Maar ben even inspiratieloos en altijd fijn om te horen wat succes recepten zijn uit eigen ervaring.

1 like

Ik kook altijd mijn ei in de airfryer. 120 graden 12 minuten (dan is hij hard) en afbakbroodjes! Die meestal 10 minuten op 190 ofzo. Ik doe vaak maar wat maar pakt altijd goed uit!

Verder gebruik ik m nooit haha (wel dagelijks dus😂), ben dus wel benieuwd naar hoe jij je eimuffins maakt!

1 like

Ohja ik had ook gezien dat je ei kan koken, maar moet dan nog wel uitproberen hoe lang hij moet voor net nog een beetje zacht van binnen.

De eimuffins waren echt letterlijk alleen geklutst ei en geraspte kaas hoor omdat ik dat alleen in huis had, en we hadden berenvormpjes dus dat leek me wel wat om kind wat te laten eten. Het werkte wel, ze at ze wel beter op dan gewoon ommelet. :blush:

3 likes

7 minuten bij mij!

1 like

Ok, op welke temperatuur, ook 120?
Ga het morgen gelijk proberen! :smile:

Daarnet spontaan tijdens het koreaans koken een blok tofu erin gedaan en werd erg lekker, en speklappen werden ook heel goed binnen 5 minuten op 180°C. Ben echt enthousiast over het gemak en resultaat van dat ding :grin:

In Engeland zag ik bij tijdschriftenwinkels echt heel veel verschillende airfryer magazines. Misschien is er in Nederland ook een magazine over?

2 likes

Ja dat is niet echt mijn ding hoor denk ik. Er zijn ook best wat IG accounts van en gewoon sites, maar lijkt me ook wel leuk om te horen wat mensen irl hier maken. Zo van Wat echt geweldig en makkelijk is en wat ik altijd maak is…. Of gebruikt iedereen hem echt alleen voor pa-tat en kroket? :laughing:

Ik heb ook sinds een paar weken een airfryer. M’n vriend had onlangs bloemkool en broccoli roosjes door een bloem/misobeslag gehaald. Daarna 15 min in de airfryer. Heel lekker! Verder maak ik er ook crispy tofu in voor bij de noedels. Baked oatmeal vond ik ook lekker, net als “gefrituurde” uitjes.

1 like

Geen idee verder, ik heb geen airfryer :joy:

3 likes