Algemeen sport op tv topic

Wauw zo knap het wereldrecord van Femke Kok!

12 likes

Wat een tijden zeg!

1 like

Van veel sporten weet ik niks af, maar leer ik dad uiteindelijk wel. (Door het bekijken en opzoeken etc)

Maar de massastart in schaatsen begrijp ik gewoon al jaren niks van. Met die punten en nu met deze wedstrijd nog minder door dat de kopgroep ā€œboosā€ is op Bente in deze situatie???

Update: hahah het wordt alleen maar ingewikkelder wajow

Die punten voegen ook eigenlijk niks toe, die tellen alleen voor de plekken na het podium bij mijn weten. Is vooral als je als sporter alleen geld krijgt van je bond bij een top 10 klassering bijvoorbeeld.
En waarom ze boos waren op haar: het is in schaatsen net als in wielrennen not done om in een kopgroep te gaan zitten maar vervolgens geen werk te doen om die kopgroep vooruit te laten blijven. Dan profiteer je van het werk van anderen terwijl je zelf energie spaart voor de eindsprint, en dat wordt meestal niet gewaardeerd. Sporters doen dit vooral als er in teamverband wordt gereden en je in het peloton erachter een teamgenoot hebt zitten die ook kan winnen als alles weer bij elkaar komt
Maar wat hier gebeurde met die rondes snapte ik ook helemaaaal niet, dat was echt raar!

1 like

Op zich snap ik dat in de kopgroep geen werk doen not done is, maar ik vond dat de rest van de kopgroep dat ook niet deed. Daarom snapte ik het niet zo goed. Maar wellicht zag ik het verkeerd

Thanks voor de uitleg!

En die punten zijn nu ook belangrijk omdat ze van invloed zijn op je klassering met het oog op de spelen, dat je bij de top zoveel moet staan.
Verder snap ik ook weinig van dit onderdeel hahaha

1 like

Echt he, alles kijk ik qua schaatsen (oke de toppers qua ritten dan), maar gisteravond na de teampursuits in slaap gevallen, mis ik het live WR!
Wat een heldin zeg, echt ongelooflijk. En zo bizar veel sneller ook dan de rest.

En die rit van de Boo ook goudd, 2 honderdste…

1 like

Ik hoop dat de Nederlandse handbalsters het Noorwegen nog wat moeilijker kunnen maken maar tot nu toe zijn de Noren wel echt een niveau beter

Ik word gewoon tureluurs van al die reclame overal: grond, borden, al die kleuren, zo kun je de bal toch bijna niet volgen? Ik kijk maar gewoon alleen naar het doel…

Wordt nu wel lastig denk ik voor NL…

1 like

Wat een spannende wedstrijd dit…!

Heel spannend…

Wel bizar dat de Scheidsrechter net gewoon niet zag dat de speelster in de cirkel stond

Pfff peentjes zweten hier hoor

Ik lees net dat Patrick Roest zich niet heeft geplaatst voor het OKT. Wel sneu, maar ik had eigenlijk verwacht dat zijn basisniveau toch wel hoger zou zijn dan vele ā€œBā€-schaatsers.

Nu kan hij nog door de KNSB aangewezen worden voor het OKT, maar lijkt me gek als ze dat doen. Snap dat hij een enorme staat van dienst heeft, maar nu gewoon niet goed genoeg en dat verbetert denk ik niet opeens in twee weken

2 likes

Denk dat een aanwijsplek inderdaad niet terecht zou zijn. Het is niet alsof hij een pechmoment heeft zoals griep tijdens een wedstrijd of een val, de resultaten zijn al langere tijd niet goed. Neemt niet weg dat ik het echt sneu vind voor hem

3 likes

Roest heeft dus wel een aanwijsplek gekregen lees ik net, voor zowel de 5000m als de 1500m. Verbaas ik me dan toch een beetje over

Alleen een aanwijsplek voor de 5000, voor de 1500m had hij zich wel zelf geplaatst. Blijf het een twijfelachtige beslissing vinden, maar dat maakt het wel alweer iets anders vind ik.

1 like

Ik vind dit ook echt raar, want hij heeft toch al lang niks laten zien? Maar goed, verwacht dat NL hoop dat hij nog beter wordt voor februari. Op die afstand (de 5000m) staat NL er niet sterk voor namelijk.

Hij wordt niet aangewezen voor de Spelen he. Alleen voor het OKT en ik acht de kans heeeel klein dat hij zich voor Milaan plaatst.

Nee dat weet ik, maar stel hij plaatst zich toch is dat wel hun hoop natuurlijk.

Kan me persoonlijk ook niet voorstellen dat hij zich zal gaan plaatsen.

Die Keniaan bij het darten maakt m’n dag. 🫶

1 like