Groenewoud is 3e geëindigd op de 1500m en heeft op deze afstand internationaal zichzelf ook al wel laten zien, maar rijdt nu een PR in thialf in niet geweldige omstandigheden. Dus in die zin zijn de nummers 1 en 2 ook wel medaillekandidaten
ik vind dit nooit zo erg en vind het altijd een beetje lame als mensen daarop oordelen, haha. het is topsport!! je hele leven staat er van in het teken en je hebt maar een paar gouden jaren en in het beste geval maar 2 of 3 olympische spelen. echt een beetje Hollands om te vinden dat iemand perfect cool calm & collected moet blijven. vind het juist wel goed om te zien dat iemand boos of geirriteerd is.
en dan heb je soms ook direct een bijdehandte interviewer onder je neus…
denk wat het verschil voor mij maakt is of iemand zich entitled of onsportief opstelt daarin. zoals Kjeld dus wel eens doet. maar dan ook vind ik dat je als sporter mag zeggen ‘ik hoor daar en daar (os) thuis’ en zelfverzekerd mag zijn/iets heel graag mag willen zonder dat dat direct arrogant genoemd moet worden.
ik kan me daarom altijd wel vinden on Suzanne, dat is echt een gevoelsmens (beide kanten op). en ik vind Femke Kok dan heel leuk en lief maar wel ook een beetje saaiig ofzo.
Doen we een nationale of internationale versie? Want mijn all time favourite is Shani Davis.
Ireen Wüst vind en vond ik ook altijd heel sympathiek. Dan ben je zo bizar goed en toch altijd bescheiden.
ben trouwens heeel benieuwd hoe de Boo dus reageert als er eens iets mis gaat, hij is natuurlijk zo jong al zo goed en hij gaat goed met Kjeld om blijkbaar? dus vraag me af of hij zo sympathiek zal blijven of dat die vriendschap met Kjeld er is omdat ze bepaalde eigenschappen delen of Kjeld dat in hem wil stimuleren oid
Ik heb soms wel het idee (voor zover je dat natuurlijk uberhaupt kan beoordelen zo op wat tv beelden en interviews
) dat die vriendschap voornamelijk vanuit Kjeld komt. Kjeld wil het naar mijn idee de hele tijd een beetje zo presenteren als de meester en de leerling, de oude rot en het nieuwe talent dat het stokje uiteindelijk over gaat nemen, nadat ze nog een tijdje samen hebben geshined.
ja zo’n analyse had ik ook al in mijn hoofd ![]()
maar ik heb niet zoveel schaatsen gekeken de afgelopen jaren dus was niet zo gegrond. maar ik vond zoiets idd heel typisch gedrag voor mensen met kjeld zijn… persoonlijkheidskenmerken zal ik het maar noemen.
ego boosten door een goed jong persoon tegen jou op te laten kijken en zelf nog langer relevant te kunnen blijven by proxy, en in zijn hoofd zijn de prestaties van de Boo dan ook altijd deels die van hem. hoop dan alleen dat de nare eigenschappen van Kjeld niet te veel afschrobben op de Boo.
Zeker niet dat het erg is, het is ook zeker begrijpelijk met de punten die jij benoemd.
Ik denk alleen dat het veel invloed heeft over hoe een persoon overkomt. Jenning en Femke hebben relatief weinig tegenslagen, ja dan is het makkelijker om leuk en lief re blijven. Hoe geliefd zijn zij nog als ze wel missers maken en frustraties uiten op beeld.
Inmiddels allebei met schaatspensioen, maar volgens een kennis die sportjournalist is, is Hein Otterspeer (regelmatig tegenslagen) heel sympathiek en Sven Kramer ietsje minder haha.
Ja Ireen Wust is ook een goede. Vind ik ook echt een leuk mens.
Overigens vind ik het knap dat Bert Maalderink nog niet een keer op zn bek geslagen is door een gefrustreerde sporter die net een kutrit gereden heeft en dan krijg je meteen een felle spot in je bakkes en Bert met ‘Ja dit was niet zo best he DENK JE DAT JE NU GAAT STOPPEN?!’
(Love Bert hoor, hij is goed scherp maar hij kan wel zuigen)
Ireen Wüst idd. En Mark Tuitert is mijn crush.
Internationaal vond ik Anni Friesinger altijd heel erg leuk.
Omg ja bij Patrick Roest was het ook weer zo erg. Ik zei al; als je op een randje van een hoog gebouw staat moet je niet Bert bellen om je te weerhouden van springen. Die duwt je er nog net niet zelf af.
Ik zit me echt plaats vervangend boos te maken als deze man gaat interviewen. Echt wat een verschrikking.
Ochh dat interview met Joy is toch wel echt heel sneu. Vind haar wel echt sympatiek. Geeft ook niks of niemand de schuld, alleen zichzelf. Vind haar ook veel te leuk voor kwal Nuis.
Ja ze is erg Fries haha
Ik hoorde het niet goed, maar voor iemand die kijkt. Welke teamgenoot van schulting had twee beenbreuken en is weer terug gekomen?
Lancee
Ah fantastisch voor Conijn en Kerkof
haha jaaa
en ik vind het dan wel heel cool om te kijken hoe hard ze rijdt en hoe goed ze het doet maarja je kijkt sport natuurlijk óók voor de emoties. als iedereen stoïcijns over de finish komt is er geen zak aan
Leuke uitslag op de 5! En fijn ook voor de massastart dat Kerkhoff meteen meegaat in plaats van dat ze haar evt moesten aanwijzen om een partner te hebben voor Groenewoud.
Op tv zeiden ze dat omdat Verkerk buiten de matrix valt, er een plek op de 1000 vrij komt dus dat die dan logischerwijs naar Leerdam zal gaan
Oh en ik las dat Schulting ook op de startlijst staat voor het NK shorttrack!
Wow ik wist niet dat je dit goed kon combineren, was schulting niet gestopt met Shorttrack door blijvende blessures?