Ik kan Kjeld echt niet aanzien. Altijd zo kinderachtig als hij verliest, zijn vreemdgaan, zijn spuuglelijke tattoo…
Ja maar Tim is ook Reggeborgh… Dus dat zou wel megazuur zijn als hij daardoor genaaid wordt door zn ploeg.
Precies daarom inderdaad! Bij de vrouwen was het anders geweest, want zij hebben wel echt heel goede kansen.
Bij de mannen gewoon een ploeg vormen met wat je hebt en klaar, Bergsma/Huizinga en van de Bunt. Prima
Oja tuurlijk! Het is een puzzel en je mag toch hopen dat ze de ploegenachtervolging van de mannen niet te hoog inschatten.
Maar ja als je niet naar de persoon kijkt maar naar de totale medaillekansen dan kan je ook beredeneren dat je Bosker aanwijst voor de ploegenachtervolging in de hoop op een medaille daar en dat Kjeld dan de 1500 meter mag rijden. Die maakt op die afstand net zoveel kans op een medaille als Tim Prins. Dan heb je in dat opzicht wellicht meer kans op een medaille bij de ploegenachtervolging en net zoveel kans op een medaille op de 1500 meter. En dan maak je Kjeld blij met de 1500 meter die hij toch mag rijden en Bosker die dan ineens twee afstanden mag rijden. Het gaat dan wel allemaal ten koste van Tim Prins. Zou het heel sneu voor Prins vinden dus ik hoop het niet maar kan me er met bovenstaande redenatie wel iets bij voorstellen.
Maar als je puur gaat kijken naar medaillekansen, dan is de hele opzet van het OKT toch belachelijk? Als dat nu opeens de doorslaggevende factor zou zijn i.p.v. je plaatsen op het OKT.
Nee maar ze hebben die aanwijsplekken toch ingevoerd vanwege de medaillekansen?
Ik zeg ook niet dat ik het per se eens ben met deze redenatie alleen dat als je de matrix invult met de medaillekansen in het achterhoofd dat ik dit zou kunnen begrijpen.
Het was ook zeker niet persoonlijk naar jou hoor haha, maar ik dacht dat die aanwijsplekken meer waren voor dingen zoals ziekte/valpartijen etc. en het verder gewoon om plaatsing tijdens het OKT gaat.
Alleen dat kan ook mijn eigen interpretatie zijn geweest hoor.
Pff wat een gedoe dat OKT. Ik snap dat ze iedereen kansen willen geven, maar 6 weken voor de spelen hèt moment maken vind ik echt debiel. Doe gewoon 1 iemand per afstand door die dit seizoen het beste is (valt vast een berekening voor te maken) en de rest van de plekken doe je een soort OKT op basis van meerdere ritten ergens eind november begin december.
Dan kan iedereen zich rustig voorbereiden en de rust nemen voor de Olympische spelen. En dan heb je meer kans dat de echte medaillekandidaten ook meegaan. Dan waren Leerdam en Beune zeker mee. Als niet al direct op afstand dan wel over meerdere ritten gemiddeld.
Het buitenland lacht zich kapot. Ja we hebben veel talent en kanshebbers, maar komop dit is toch ook voor niemand leuk?
Nu staat alle spanning op 1 wedstrijd en speelt pech een te grote rol.
Ik heb trouwens aan bijna geen schaatsers een hekel. Vind Leerdam wel stom door haar partnerkeuze. Maar een Nuis kan ik wel waarderen bijvoorbeeld. Dit is hun leven dag in dag uit en dan mag je best ff pissig zijn als zaken niet lekker lopen. Bij Nuis zit er gewoon geen filter op zoals mijn vriend gisteren zei. Dat is zo en ik kan dat wel waarderen eigenlijk. Beter dan zo’n saaie Femke Kok.
Wennemars vind ook wel ff lekker los net, tering die heeft het ook niet zo op Nuis ![]()
Het zou mij niet verbazen als er over 4 jaar geen OKT in de huidige vorm meer is en ze het anders aan gaan pakken.
Voor de kijker alleen. En misschien de mensen die nu nog vergaderen over de matrixen/aanwijsplekken? Zij hebben een cruciale rol natuurlijk en genieten daar vast ook van.
Ik moet wel echt zeggen dat ik optimaal genoten heb deze dagen want zoveel spanning zit erop. En het is natuurlijk een minder schaatsseizoen geweest door de OS dus een goede wedstrijd was wel weer eens leuk. Maar ik denk dat het beter is als ze hier vanaf stappen inderdaad.
Zoo Wennemars gaat even goed los richting Nuis idd!
Ben ook heel benieuwd hoe het over 4 jaar gaat… Zelf ook optimaal genoten idd maar voor de schaatsers is dit niks.
ach weetje
is iig wel lekker juicy allemaal
Ging het gerucht niet tijden terug in schaatsland dat Kjeld een ‘scheve schaats’ (gehe) zou hebben gereden met Femke Kok tijdens de vorige Olympische Spelen? Dat zou ook de reden zijn van die belachelijke tattoo ![]()
Ja klopt… de roddel dan
vraag me eigenlijk altijd af hoeveel jongeren er nou echt competitief schaatsen op jonge leeftijd en zo evt prof kunnen worden. is zelfs in NL toch nog een best kleine wereld? als je ziet dat veel topschaatsers toch uit dezelfde plaatsen komen.
vgm zou je in theorie dus nog zoveel meer toptalent kunnen hebben. wordt zo’n OKT nog leuker hehe
Ik moest daar ook aan denken bij al die 500m rijders. Er zijn echt zoveel mensen die topsporter zijn maar eigenlijk geen kans maken op prijzen, bizar.
Het fascineert mij hoe je dit dan allemaal weet, maar eigenlijk niet echt eerder Joep Wennemars en Jenning de Boo hebt gezien. ben jij erg into shorttrack? Heb je het zelf gedaan? En was je verder niet geïnteresseerd in de huidige langebaan schaatsers?
Vond het OKT spannend om te volgen maar ben al die negativiteit ook wel echt zat. Atleten en bijv Erben Wennemars die zo lopen te zeiken op alles. Niet alleen het okt maar ook Joep Wennemars over zn loting.
Vond Erben altijd een leuke analist maar hoop dat ze hem tijdens de spelen niet te veel zendtijd geven
Ik heb vannacht dus zelfs gedroomd over de matrix ![]()
Ik wilde hier nog even zeggen dat ik het wel heel mooi vind dat Tijmen Snel zich heeft geplaatst. Vier jaar geleden had hij zich ook geplaatst, maar werden Kramer en Bosker (?) aangewezen voor de ploegenachtervolging en ging dit ten koste van Snel. Vond het daarom wel heel mooi dat hij zich nu plaatst en ook op een veilige plek in de matrix staat.
Ben wel benieuwd wanneer de selectie bekend gemaakt wordt. Ze gingen gisteravond al vergaderen maar hadden ook gezegd blijkbaar dat het wel tot 4 of 5 januari kan duren. Bij de vrouwen valt het natuurlijk allemaal mooi in de plooi, Naomi Verkerk valt af omdat zij de 10e vrouw in de matrix is. Sneu natuurlijk voor haar maar ik denk qua medaillekansen dat Jutta veel kansrijker is. Verder geen gedoe met aanwijsplekken enzo omdat alle vrouwen die nodig zijn voor de massastart en ploegenachtervolging zich op eigen kracht hebben geplaatst.
Bij de mannen is het natuurlijk een heel ander verhaal…