Algemeen sport op tv topic

Kogel is door de kerk.

Vind het echt sneu voor Prins wel en gun Nuis net niet die extra medaillekans

3 likes

Jemig wie heeft Bosker in zijn zak zitten dat ze hem tot twee keer toe een aanwijsplek te geven ten koste van iemand anders.

Maar wel passend om een matige schaatser te kiezen voor een matig ploegenachtervolgingsteam I guess.

3 likes

Pfff wat stom dit! Had lekker Bergsma die ploegenachtervolging laten rijden ipv Bosker. (Mag ie zeker niet van Anema)

Ik mag dan nu toch hopen dat ze als een malle nog gaan trainen voor de achtervolging, maar zal ook wel weer niet.

2 likes

heeft bergsma niet flinke mentale klachten gekregen van eerdere ploegenachtervolging drama (Sochi vgm)? kan me voorstellen dat hij zelf helemaal geen zin heeft in dit onderdeel

Pohh wat sneu voor Prins. Ook niet alsof de mannen echt kans maken op de ploegenachtervolging.

Ik zag trouwens net dat Melissa Wijfje en Marcel Bosker een stel zijn, wist ik helemaal niet.

Klopt! Vertelde hij laatst ook over in de NOS schaatspodcast. Daar heeft hij EMDR voor gehad.

1 like

Echt een zure beslissing voor Prins. Vind het ook niet terecht dat ze hem opofferen voor de tp waar de mannen niet succesvol zijn

3 likes

Wow hoe komt dat dan? Is dat dan omdat je in team zit en als je fouten maakt dat er andere ook ten onder gaanv

Wauw wat lullig voor Prins! Zeker omdat de team pursuit weinig kans maakt op een medaille

https://www.ad.nl/andere-sporten/boze-bergsma-stapt-uit-achtervolgingsploeg-ben-genaaid~af4efdb0/

Bergsma was destijds eerst uit de selectie gezet omdat er een conflict was tussen trainingen met de eigen ploeg en trainingen met de ploegenachtervolging. Op de Spelen zelf is hij zelf uit de ploeg gestapt wat niet goed viel.
En los daarvan, hij won toen ook goud op de 10km, wat natuurlijk mooi was maar Kramer was de gedroomde winnaar omdat hij 4 jaar daarvoor een zekere gouden medaille mistte door een verkeerde wissel. Bergsma had zeker niet de gunfactor.

1 like

Nee hij heeft in Sochi is hij uit het team gestapt nadat hij het gevoel had weggepest te zijn. Hij was de reserverijder en het is gebruikelijk om die ook een keer te laten rijden, dan krijgt diegene bij winst namelijk ook een medaille.

2 likes

Ik vind t echt heel zuur voor Prins dat hij thuis wordt gelaten ten koste van Marcel Bosker die ik het ook zeker gun, maar laten we eerlijk zijn: hij is geen kanshebber voor een medaille op de 5km en de ploegenachtervolging ook niet. Vorige keer wist Bosker zich ook niet te plaatsen en is hij aangewezen ten koste van Ntab/Snel en nu wordt hij weer aangewezen.

4 likes

Goed besluit! Niet zozeer mbt de ploegenachtervolging maar wel omdat Nuis op basis van eerdere uitslagen gewoon een grotere kans maakt op een (gouden) medaille dan Prins. Wel sneu, maar je weet dat je niet zeker bent met een derde plek op het okt.
Begrijp wel de keuze om Beune niet aan te wijzen op de 1500m. Zij maakt de grootste kans op goud, maar de andere drie vrouwen maken daar ook serieus kans op (itt Prins). Al kunnen er natuurlijk altijd bijzondere dingen gebeuren/mensen boven zichzelf uitstijgen.

2 likes

Maar daar is de keuze niet op gebaseerd? Dat is gewoon een bijkomstigheid door het aanwijzen van Bosker. Het is niet zo dat ze Nuis nu aanwijzen ten koste van Prins.

2 likes

Officieel is de keuze daar niet op gebaseerd maar speelt ongetwijfeld mee. Prins heeft nog geprobeerd om met Nuis de 1000 en 1500 meter te ruilen, deed hij ook niet voor niks.

ben benieuwd of NL ergens kans maakt op een podium sweep!

Wat heerlijk dit darten. Ben benieuwd wat van Veen morgen kan laten zien!

2 likes

Gvd waarom zendt NOS alleen morgen nk shorttrack uit en vandaag niet. Ik ben ziek en wil hele dag tv kijken.

1 like

https://shorttrackonline.info/livevideo.php

Je kan het hier kijken

Jaa I know, maar wil het op mijn tv kunnen casten met leuk commentaar haha. Heb geen laptop oid