Algemeen sport op tv topic

Hahahaha ik wilde deze al tippen voor alle Kjeld fans hier. Ik vond m prima om te kijken maar het is verder geen fantastisch goede docu ofzo. Gewoon prima

Niet de moeite waard, het leek me tijdens zijn eerste Olympische spelen toen (dat hij opeens zoveel won) echt een leuke, chille gast maar men, wat een egotripper? is dat gebleken.

Sportpers dient klacht in bij TeamNL over ‘persboycot’ Jutta Leerdam: ‘Dit is ongepast, onacceptabel’

https://www.ad.nl/olympische-spelen/sportpers-dient-klacht-in-bij-teamnl-over-persboycot-jutta-leerdam-dit-is-ongepast-onacceptabel~ab4c8422/

Wat vinden jullie hiervan? Mijn eerste reactie is: laat die meid lekker met rust, zodat ze zich kan focussen op haar afstand! Maar misschien zitten er wel verplichtingen aan vast? Dat weet ik niet?

1 like

Ik begrijp net dat die verplichting er vanuit TeamNL en het IOC niet is. En ik snap Jutta wel. Ik denk dat zij best wel heel erg onder een vergrootglas ligt. En daarnaast staat ze er ook wel om bekend haar eigen route te kiezen. En eerlijk is eerlijk ze is daar met maar één doel. En dan moet ze volgens mij doen wat voor haar het beste voelt.

1 like

Als zij geen zin heeft om nu met de pers te praten, omdat ze zich wil focussen is dat haar goed recht.

1 like

Ehm, wat dacht je van de uitstoot?

Ik snap het wel, ik zou ook niet met Bert Maalderink willen praten, haha.

Zonder gekheid, ik snap het echt. Ze wil zich gewoon focussen op die rit zonder dat de pers weer 1000 vragen gaan stellen die niet over schaatsen gaan, maar over haar prive leven.

5 likes

echt bizar van de pers, je hebt geen recht op iemands tijd en al helemaal en eigenlijk JUIST niet van iemand die zich als goudkanshebber aan het voorbereiden is op de Olympische Spelen. crazy hoor, echt nice van Jutta dat ze zegt dat ze het niet doet en er bij blijft

4 likes

Ja en nu had ze dus wel een interview gedaan voor de NOS waarin ze iets vertelde over haar enkel, toen had ze gezegd van ik wil dat stukje er eigenlijk niet in hebben, hebben ze toch uitgezonden bij de NOS want die zagen er geen probleem in en vervolgens heeft ze aangegeven niet meer met de rest van de pers meer in gesprek te gaan.

ik zie nu het interview. ook superirritant dat ze zegt ik wil hier niks over delen en er dan toch ook weer gepusht wordt.

die kneus ook die dan zegt ‘nou ze was toch openhartig ziet er niet uit als iemand die er niet over wil praten’ sorry maar it’s giving elke man die ooit een vrouw die een grens aangeeft pusht om over die grens te gaan en dan zegt ‘maar je deed het toch?’

irritant hoor

3 likes

Door de spelen ben ik weer helemaal in de sporterswereld en leven geĂŻnteresseerd geraakt.

Ik was benieuwd of er topsporters zijn die wel eens een dagje in hun leven filmen/vloggen.

Is er nou echt geen enkel ander weetje over Erin Jackson te vertellen dan dat ze in 2016 in Dronten voor het eerst op schaatsen stond :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

2 likes

Wowww Femke en Jenning! Heerlijk!

Wauw gewoon 2 baanrecords!

4 likes

Wat een tijden zeg. Femke Kok heeft ook echt een insane seizoen. Wereldrecord, Olympisch kampioen en met anderhalf been wereldkampioen sprint.

2 likes

In het nieuws wordt de wissel tijdens de rit van De Boo en Wennemars bestempeld als “mislukt” (ook n.a.v. wat er op de OS is gebeurd). Ik ben nog vrij nieuw in het kijken van schaatsen, maar door de ogen van een leek werd het ondanks een klein contact toch prima te zijn gegaan en volgens de regels opgelost?

Wennemars moest wel iets inhouden om de Boo voorrang te geven en daardoor paste het precies. Dus Wennemars hield zich keurig aan de voorrangsregels (wat Ziwen Lian op de OS dus niet deed). Dus de wissel verliep volgens de regels maar het is natuurlijk niet ideaal als je daarvoor moet inhouden en dat moest hij wel iets. Ik snap dat Wennemars dus alsnog baalt want hij had nog iets sneller kunnen zijn.

2 likes

Oke dat klinkt logisch inderdaad! Maar het bestempelen als “mislukt” is dan wellicht een beetje overtrokken vanuit de media?

Ik vind Joep Wennemars wel wat zeuren. Hij heeft het wel vaker over dat hij altijd een slechte loting qua tegenstander of binnen/buiten baan heeft, en nu ‘dat hem dat weer moet gebeuren’. Dat op de Spelen was ontzettend kut, maar ik hoop niet dat elke wissel die niet 100% optimaal is ‘hen nu weer moet overkomen’

11 likes

Ben trouwens benieuwd of Jordan Stolz ook het allround toernooi gaat rijden. Hij lijkt niet zn allerbeste zelf.

1 like