Dat was ik vergeten
Maar echt ik sta versteld van dit verschil.
Dat was ik vergeten
Maar echt ik sta versteld van dit verschil.
Ik vond melk al duur geworden nu het 1,29 is per liter, maar wow 3,50. Alsof het vloeibaar goud is
Eind goed, al goed. Een paar kilometer voor het vakantiepark kwamen we een landwinkel tegen. Daar werden we heel hartelijk ontvangen en de boerin zei dat we niet de eerste Nederlanders zijn die verse melk misten in België. Ze hadden het niet standaard in de winkel maar de boer wilde graag een paar flesjes voltappen:
@Eddie Tot nu toe niet veel, we zijn er net.
Oh en een pak kinnekessuiker, côte d’or puur pistache, lotuskoekjes en speculoospasta.
Wat ik nog meer ga kopen zal ik posten in het ‘wat je van ver haalt’-topic.
@Marquez Ik haal het meestal bij AH, Zaanse Hoeve! Die is lekker en betaalbaar. Voor deze melk van de boer betaalde ik 1€ per liter.
Klopt, verse melk is in Vlaanderen en Brussel niet gangbaar.
Wallonië weet ik het niet, maar ik ga er vanuit dat melk in het koelvak er ook heel beperkt is, maar daar winkel ik nooit.
Moest je nog tips willen voor producten:
Bier: Kasteelbier, Orval, westvleteren, kwak
Zoetigheid: chocopasta van Boerinneke, chocopasta van cote dor (wel zwaar en machtig qua smaak), koekjes van Jules Destrooper
Random: Pickles chips van Croky, alle boterkoeken van bij de bakker (ronde suisse, chocolade cremekoek, chocoladekoek, …), verse garnalen.
Als je in de streek zit waar je in een ander topic activiteiten voor vroeg (even vaag voor je privacy) moet je ook de Veurnse meringue taart eten.
Heel licht, maar wel verslavend. Ziet er zo uit:
Ik huil nog steeds dat de pure côte d’or pasta niet meer verkrijgbaar is in Nederland. Vond de speculoospasta van Jules de Strooper ook altijd lekker.
Het is een les die ik in ieder geval nooit meer vergeet.
@Kerselaar Oh wat een mooie lijst, dank! Ik vond vanmiddag ook nog wat Brets chips in 2 verschillende kaassmaken. Ben ik ook wel benieuwd naar. De botersmaak hadden ze niet, die ga ik nog zoeken.
Van de cote d’or pasta is de noir de noir het lekkerste! Kasteelbier is inderdaad een aanrader, de rouge is dus met fruitsmaak maar niet mega zoet dus ik vind die beter drinkbaar
Verder hebben wij natuurlijk ook heel lekkere kazen… Oud Brugge, Père Joseph, passendale,… best in blokjes
Dat geldt eigenlijk ook voor Kwak en Orval haha. Ben zelf nog steeds erg benieuwd naar de Westvleteren 12. Moet me maar eens verdiepen in de verkoopmomenten. Ik vind Kasteel Rouge net limonade haha, dus de meningen zijn verdeeld over hoe zoet het is @FrauHelga.
Ik ga vloeken in de kerk; voor mij smaakt en ruikt al het bier hetzelfde, dus ik drink het niet. Mijn man daarentegen is erg gek op bier, vooral trappist. Hij kan in België dus zijn hart ophalen.
Welke Franse supermarktketen(s) vinden jullie het fijnst? Mijn laatste keer Frankrijk is al jaren geleden en ik herinner me niet welke supermarkt ik toen heb bezocht. Ik zou graag een supermarkt bezoeken vergelijkbaar met AH / Delhaize, met een ruim assortiment.
Mijn moeder woont daar en als ik bij haar ben ga ik graag naar de Carrefour (hypermarkt) of de E. Leclerc.
Voldoet precies aan het vakantie-in-Frankrijk gevoel incl. grote visafdeling enzo
Heel random, maar kan deze aanbevelen als wat je mee moet nemen uit een Franse supermarkt:
En deze chips!
Ik vind Kasteel Rouge ideaal voor als ik brakkig ben en weer ga drinken haha. Lekker zoet maar wel sterker dan bijv kriek.
Die gaan beiden op de lijst, lijken me lekker!
Ik heb gisteren al wat Brets chips geprobeerd, cheddar ui. Zalig, ik ben benieuwd naar nog meer smaken.
@Eddie super, dank voor de tip! Ik ga proberen een Auchan en Carrefour hypermarkt te vinden.
Ik zie deze reclame voorbij komen en dat herinnert me er weer aan dat ik bij meerdere Appie’s en één Hoogvliet nooit van dit soort ijskoffie in blik/fles/beker kan vinden. Waar staan die dingen altijd? Het hoeft niet van Starbucks te zijn, merk maakt me niet uit.
Dus gewoon ijskoffie in het algemeen? Staat bij mijn Albert Heijn altijd ergens tussen de Optimel enzo en de verse sapjes in de koeling
Leclerc! En dan het liefst eentje in zo’n winkelcentrum
De blikjes staan bij houdbare melk dacht ik.
Je hebt het gekoeld en ongekoeld, gekoeld staat bij mij meestal bij de pakjes optimel en gemaksdingen zoals breakers, ongekoeld gewoon bij de ongekoelde melk en yoghi enzo.
@Dazed @anon81378386 @Luzarl dankjewel! Ik zal wel scheel kijken in mijn supermarkten Ik blijf gewoon zoeken in de koelingen en de schappen met houdbare melk.