Algemeen supermarkten topic

Oh hahaha. Dan had ik denk ik te veel bouillon toegevoegd in de risotto, het was een beetje passen en meten zonder die gedroogde paddenstoelen. De smaak kwam in ieder geval niet in de buurt van de gedroogde paddenstoelen.

2 likes

Heb je wel eens bij de pesto e.d. gekeken? Ik weet zeker dat ik daar pas ook gedroogde paddenstoelen heb zien staan, maar ik weet niet welk merk.

4 likes

Nee nog niet! Doordat t potje van Euroma bij de kruiden stond ben ik er eigenlijk vanuit gegaan dat 't überhaupt daar hoort te liggen. Maar goeie, ga ik daar ook eens kijken.

Zeker de AH heeft de logica van een oliebol in de winkel. Vanille extract staat van het ene merk bij de bakspullen en van het andere merk bij de kruiden. Ongezouten noten bij de zoutjes, behalve de biologische, die weer bij het natuurvak. De ene hennepzaden bij de ontbijtspullen, de andere in het glutenvrij vak. Ik wordt er tureluurs van…

9 likes

Het merk heet royal!

1 like

De lekkerste vanille-extract van Nielsen-Massey staat bij de kruiden, vrij laag, soms op alphabetische volgorde bij de v. Heel verwarrend. Heb ik een keer of 3 over gedaan om dit te onthouden.

1 like

Net zoals de pijnboompitten. Zijn op vier verschillende plekken van de winkel te vinden. Bij de verse producten in de koeling, bij de salade sausjes en croutons, bij de noten en nog op een vierde plek die ik nu even kwijt ben. En allemaal andere prijs per kilo. Moet altijd weer een hele zoektocht doen om te kijken welke ik het beste kan kopen.

9 likes

Bij de bakspullen is de 4e plek, bij ons in ieder geval haha! Ellende altijd en inderdaad allemaal andere kilo prijzen.

2 likes

Ik heb het inderdaad ook met pijnboompitten, ben altijd aan het zoeken. Dat geldt trouwens ook voor gecondenseerde melk. Bij de ene supermarkt staat dat bij de houdbare melk en bij de andere supermarkt dus bij de kokosmelk :woman_shrugging: En nu hebben beide supermarkten hun winkel omgegooid dus zoek ik me helemaal suf.

4 likes

Je vergeet nog bij de bakproducten of bij de koffiemelk🫠🫠🫠

4 likes

Mijn ah verkoopt pijnboompitten niet meer in de koeling :triumph: dat waren wel de goedkoopste

4 likes

Voordeel van de ah tactiek met overal wat neerzetten is dat je het product vaak aantreft waar je denkt dat het staat.

Voor een zoektocht naar de goedkoopste gebruik ik de website.
De jumbo website is daarin makkelijker met de optie sorteren op prijs per eenheid. Maar in de jumbo winkel zoek ik eindeloos omdat spullen vaak op voor mij onlogische plekken staan.
Het zou helpen als de website aangeeft op welke afdeling het product te vinden is (Zoiets als de Ikea bijvoorbeeld)

4 likes

Ik vind bij de Jumbo de peulvruchten dan weer belabberd. Je hebt jij de groente en fruit een gedeelte, daar staan ook noten en gedroogde vruchten bij. Bij de blikken heb je wat staan, dan alleen van Hak en ik dacht bruine bonen, kidneybonen en spliterwten. Bij het midden oosterse schap staat dan nog kikkererwten en linzen, dacht groen en rood. Ook allemaal met verschillende prijzen.

Het is idd slim want als je niet bewust bent van prijzen dan neem je gewoon mee wat je als eerste dan tegen komt. De kans dat dat het duurste is is wel groter. Aan gedroogde bonen denk je eerder bij blikken en je vergeet sneller dwt het al aan het begin staat.

Ik vraag mij wel af wat voor trucjes ze toepassen op de website met bestellen. Heeft iemand enig idee? Dat werkt toch wel anders dna in de winkel zelf lijkt me.

1 like

Ik bestel nooit dus geen idee welke trucjes ze daarbij toepassen.

Trucje die ik op de website toepas: bij de AH een favorietenlijst aangemaakt met producten die ik alleen in de aanbieding koop. De AH site laat namelijk de aanbiedingen zien in de favorietenlijst (Jumbo niet) waardoor ik snel kan checken of er die week een goede aanbieding is.

1 like

Ik bestel regelmatig bij AH maar echte trucjes kan ik niet ontdekken. Wel gebeurt het weleens dat een artikel niet leverbaar is tijdelijk, en dat de aangeraden alternatieven duurdere producten zijn. Als je dan zelf even gaat zoeken vind je vaak geschiktere (en voordeligere) alternatieven.
Maar verder vind ik het bestelproces bij AH heel erg fijn. Prettiger dan bij Jumbo en Picnic.

Net als @Loes heb ik lijstjes. Vaste producten die ik wekelijks nodig heb, maar ook producten die luxer zijn en die ik alleen in de aanbieding wil.

1 like

Haha lezen ze hier mee, gaat over pijnboompitten die op meer plekken te vinden zijn in de supermarkt

1 like

Ja bij mij gewoon gelukt net!

Ja, een gratis Robijn wasverzachter. Als ik iets niet gebruik…

Ik kreeg alleen een foutmelding via een bepaalde route, als ik in de app onder mijn Albert Heijn gewoon op zomerkrassen klik gaat het wel goed.

Mocht je nou dingen krassen die je niet gebruikt kan je ze ook halen en in een weggeefkastje zetten of aan de voedselbank doneren.

11 likes

Noooo

De rocky road is van recept veranderd en echt veel minder lekker dan voorheen. Minder fudgy chocoladeachtig en gewoon zachter en cake-eriger ugh hate it.

3 likes