Ik ben tevreden met IKEA
srry echt mn special one issue interest al een tijd maar ik zou kijken naar fysieke oefeningen om je zenuwstelsel/fight or flight te reguleren. misschien een combinatie van eerst juist feller bewegen (ik zie vaak ‘somatic shaking’ voorbij komen hiervoor) om de energie/alertheid eruit te laten en dan iets om te vertragen en kalmeren. ik deed met mijn therapeut en nu thuis nog vaak een oefening met een medium grote bal onder mijn hoofd/nek en dan heeeel langzaam van de ene naar de andere kant bewegen (ene oor naar de grond en andere oor naar de grond). en dan echt zo langzaam mogelijk. dat zou de vagus nerve stimuleren en parasympathisch zenuwstelsel aanwakkeren waardoor je lijf tot rust komt. helpt mij heel goed en veel beter dan mediteren oid, het ‘probleem’ zit in het lijf dat uit automatisme in fight or flight gaat en gewoon aan niets proberen te denken gaat dat niet tegen.
als je er voor openstaat is psychosomatische/lichaamsgerichte therapie ook een idee, dan kan iemand helpen met dit soort oefeningen. ik vind het thuis zelf altijd moeilijk om te doen juist door mn onrust en spanning en ik had de begeleiding hierin echt nodig.
@Gaston Ik heb dit ook een poos gehad en wat mij echt heeft geholpen is een zwaartedeken! Ik slaap daardoor beter door en áls ik al wakker word raak ik niet meteen in paniek.
Zijn die Zelesta dekbedden nou echt zo chill of is het de hype niet waard?
Zelf geen ervaring mee, maar volgens mij is het een soort microvezelstof meets fleece.
Ik zou er niet aan moeten denken om eronder te liggen.
En ik haat beddengoed verschonen, maar ik ga niet onder zweetdekens liggen die vies aanvoelen.
@appelflauwte ik heb de soundcore slaap doppen geprobeerd en hoe graag ik ze ook fijn wil vinden, ik kan er niet mee slapen.
Eerste nacht kon ik ze inhouden maar de tweede nacht deden ze direct weer zeer in mijn oren.
Ik heb kleine oren met veel kraakbeen en ik krijg ze niet goed in zoals aangegeven.
Demping is aardig maar niet zoals schuim oordoppen. Ze zijn stil als je slaapt en gaan aan als je partner snurkt. Hahaha dat is ook niet rustgevend.
Ik ben ook niet gewend om te slapen met geluid.
Ik sliep de eerste nacht dus niet goed, geluid stond lang aan tot 01:00 ongeveer tot ik in slaap viel. Daarna rond 5:00 de ANC aan gezet. De batterij was die ochtend 10% dat viel mij wel tegen.
Het zijn fantastische oordoppen en heel licht en zou ze graag houden om gewoon te gebruiken. Maar daar zijn ze mij toch te duur voor.
Nee, ik heb het vorig jaar besteld met blackfriday maar geretourneerd omdat het niet lekker aanvoelde. Het is een soort slaapzakstof, glad polyester, en weegt niks. Ik vind katoen/linnen fijner aanvoelen en lig liever onder een zwaardere deken. Daarnaast paste de 200x200 niet in mijn wasmachine terwijl ik volgens mij gewoon een normaal formaat wasmachine heb. De afwerking was ook slordig en goedkoop en ik las veel negatieve recensies over rafelende naden.
Daarnaast was retourneren een hel omdat het langer dan een maand duurde (weet niet meer, misschien overdrijf ik) voordat ik mijn geld terug kreeg terwijl het allang bezorgd was in hun magazijn. Heel veel mails en slechte reviews achter gelaten voordat het uiteindelijk afgehandeld was.
Het verbaast me dat nu de reviews op Google en Trustpilot boven de 4 sterren is, vorig jaar was het echt veel lager. Maar nog steeds veel mensen met dezelfde klachten. Ik zou het niet doen, eerder een ander merk proberen. ![]()
Hmmm good to know. Ik heb ook kleine oren en vind oortjes snel pijnlijk. Dan is dit niks voor mij inderdaad. Heel erg bedankt voor je review!
Ik had zo’n pijn in mn rug de laatste maanden, maar nu heb ik eindelijk de hardheid van mn Matt sleeps matras aangepast (harder) en het lijkt verdwenen!
Iemand ervaring met loop earplugs? Ik sliep de afgelopen twee nachten met mijn airpods in en viel echt zoveel beter in slaap.
Edit:
En welke raden jullie hiervoor aan?
Ik vind ze voor slapen niet fijn helaas, maar dat verschilt echt per persoon denk ik. Ik vind de kneedbare oordopjes (soft silicone) van alpine wel fijn. Maar heb nu oordoppen op maat laten maken, ik hoop dat dat nog iets beter afsluit. En als ik geluid wil heb ik zoiets Amazon.nl dat doe ik dan op terwijl ik oordoppen in heb
Ja ik had altijd van die wassen oordopjes maar vind dat toch niet meer zo fijn. Mijn airpods pro geven ook nog een soort van white noise maar vind dat niet echt een lange termijn oplossing.
Ja die zijn zo vettig vind dat ook niks.
Zijn die siliconen niet zo vettig als de normale bolletjes?
Maar die loop earplugs hebben toch helemaal geen White noise erin?
Ik vind zelf de alpine deep sleep fijn. Wordt hier ook wel vaker getipt (daardoor heb ik ze ook gekocht)
Ik ben echt een hele slechte slaper, ook met van die oordopjes die je bij de kruidvat etc haalt. Maar ik heb nu op maat gemaakte oordopjes, echt amazing. Ik val alsnog slecht in slaap maar word zelden nog wakker!
Nee is dus siliconen, niet vettig. Er blijven wel altijd wat haren in hangen. Ze zijn er ook van ohropax maar vind ze van alpine wat fijner. Ik gebruik 1 bolletje voor 2 oren dus ook nog zuinig.
Voor mij waren de kleine alpine deep sleeps te groot, doen toch pijn na een tijdje en soms kraakt het ineens ofzo, weet niet wat er dan niet goed zit maar voelt heel naar.
@Willam-Belli ohh klinkt fantastisch, ik heb vorige week oordopjes laten aanmeten. Hoop dat het mij ook zo goed bevalt!
Ik ben er zooo blij mee, was duur maar iedere cent meer dan waard. Het voelt echt alsof je een soort afgesloten bent van de hele wereld met die dingen laf itt
Oké top, dan wil ik die binnenkort ook wel proberen. Die kleine deep sleep doen mij inderdaad ook pijn. En ik snap je met dat gekraak haha.
Thanks!
Dit zeg ik toch ook nergens? Ik zeg alleen dat mijn airpods dat effect wel hebben haha.
Ik ga eens naar die Alpine kijken, thnx.