Als je één ding mag zeggen tegen je 16-jarige zelf

Wees niet zo gefixeerd op je uiterlijk. Probeer niet zo nodig ‘apart’ te zijn. Dat is namelijk allemaal pure tijdsverspilling. Niet al je klasgenoten zijn boemannen, vraag eens wat aan ze of reageer normaler. En geniet thuis intens van je ouders, want het leven kan helaas oneerlijk kort zijn.

3 likes

Dat die pummel waar ik mee samen was dus echt niet de liefde van mijn leven was. Tranen heb ik gelaten om die jongen, emmers vol. Smekend om bij mij te blijven omdat ik niet zonder hem kon. Dat lukt ondertussen prima haha.

Ik heb jaren geleden een brief gestuurd via internet die ik als 16 jarige heb getypt en ga krijgen op de dag dat ik 26 word. Ik weet ondertussen niet goed meer wat er juist in staat dus ben echt benieuwd. Nog iets meer dan een jaar geduld…

10 likes

Doe gewoon wat jijzelf graag doet in je leven en kijk niet teveel naar de verwachtingen van anderen.

1 like

Je kan meer aan dan je denkt.

2 likes

Oh, dit is echt superrandom maar ik wist niet dat jij deze achtergrond had. Ik zelf namelijk ook (+ bijbehorende shit). Ben nu echt benieuwd waar je hebt gedanst,haha. Hoef je natuurlijk niet te delen hoor ivm anonimiteit, maar wilde ik ff zeggen

Stop met afvallen en eet normaal

1 like

Same. Alleen had ik gewild dat ik in therapie was gegaan. Vind het nog steeds moeilijk om over gevoelens te praten.

1 like

Ga naar buiten en bouw een sociaal leven op!! Ipv te zitten gamen
En stap over je onzekerheid heen en leer voor jezelf op te komen! (Dit laatste kan ik nog steeds wel tegen mezelf zeggen)

3 likes

Gewoon in mn eigen woonplaats, nooit ''echt" wat mee gedaan buiten wekelijks gewoon naar les gaan van mn 2e (peuterballet) tot mn 18e. Maar zo niet professioneel was genoeg om geen normale relatie met eten te ontwikkelen in elk geval.

1 like

Ik zou echt heel veel willen zeggen omdat het niet echt een hele fijne periode was.
Maar voornamelijk, geniet en doe wat je wilt, serieus zijn komt later wel en probeer wat meer van jezelf te houden.

2 likes

Via de site ‘Future me’

1 like

Negeer dat iedereen tegen je zegt dat je tienerjaren gaan om jezelf te vinden. Dit is één van de momenten dat je je het meest jezelf voelt en je gaat later zo trots zijn op jezelf. Dat verdriet dat je nu hebt, omdat je ‘vriendin’ niet meer met je om wilt gaat omdat je bekend staat als het meisje met het roze haar? Die komt erger terecht dan jij. Trouwens op je 25ste weet je nog steeds niet wie je bent en dat is prima.

2 likes

Laat je alsjeblieft niet zo leiden door onzekerheid, je bent fantastisch, hebt een prachtig lichaam (wacht maar tot je gaat studeren hahaa) en er gaan echt jongens komen die je leuk vinden om je awesome zelf. Dat besef komt gelukkig vanzelf en mensen waar je je nu (of later) druk om maakt over wat ze van je denken, ben je jaren later inmiddels bijna vergeten.

Oh enne, je denkt dan wel dat je het slimste meisje van de klas bent, misschien ben je dat ook wel, maar ga alsjeblieft eens wat aandacht aan school (en later aan studie) besteden. Die perfectionistische beste vriendin van je (blijft overigens je beste vriendin (y) ) zit niet altijd meer naast je om je te motiveren, dus het zal toch echt uit jezelf moeten komen.

Verder, enjoy, je gaat heel veel leuke dingen tegemoet. Oh en met je tengels van die acne afblijven, dat veroorzaakt littekens!

3 likes

Wat vet!

1 like

Stel je niet zo aan en geniet

1 like

Ga eens wat doen… sporten en ga eens echt ergens voor zoals school.

1 like

Zijn het jouw dromen, of die van pa en ma?

4 likes

Maak school af

2 likes

Je bent mooi zoals je bent en zeker niet minder waard dan anderen

1 like

Het komt goed, het komt allemaal goed. Je leeft hier voor jezelf en je hebt niemand nodig om gelukkig te zijn. Je bent sterk, intelligent en je alles wat je wilt gaat je lukken.

2 likes