Am I the asshole

Ik zou ook 100% flippen. Ik heb ook ooit naast een afzuigpijp van een restaurant gewoond (dit was ook binnen de geluidsnormen maar doet niet af aan het feit dat het echt een pokkeherrie is) en was echt mentaal instabiel toen.

@Moment ik vind jullie ook the asshole vooral omdat er echt 100 andere manieren zijn om een kamer te koelen of verwarmen. En ik snap eerlijk gezegd ook wel dat zij in haar emotie overtrokken reageert

Haha ja ben echt helemaal verbaasd over hoe iedereen die vrouw knettergek noemt en dat ze op een hutje op de hei moet wonen

Omg jullie mogen niets zeggen als jij zelf geen airco unit van de buren NAAST JE SLAAPKAMERRAAM hebt hangen hoor, zonder overleg of mededeling :skull_and_crossbones: wedden dat je dan anders lult :rofl:

Ja ff ongenuanceerd hoor maar jongens nee dat is echt kapot asshole, niet goedpraten
(En reactie buurvrouw ook, dus beiden!)

4 likes

Ze is knettergek omdat ze over geur overlast van parfum en snurkgeluiden in een rijtjeshuis begint, dan ben je niet goed bij je hoofd.

42 likes

Ik vind het wel grappig hoe de algehele mening na één kritisch bericht over de keuze voor een airco echt 180 graden gedraaid lijkt te zijn. :joy:

Moet eerlijk zeggen dat ik het feit dat er een airco geplaatst is ook een beetje voor gegeven aan heb genomen, maar nu anderen het zeggen denk ik ook wel ja waarom heb je eigenlijk voor een airco gekozen als verwarming?? Lijkt me inderdaad helemaal niet zo’n logische optie. Maar goed dat is in dit geval natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd als dat ding er eenmaal hangt, kan me voorstellen dat je hem dan ook niet zomaar meer weghaalt.

Maar als de airco naast jullie eigen slaapkamerraam en haar slaapkamerraam hangt ben ik wel benieuwd of jullie er zelf ook geen last van hebben?

Ik weet zelf niet goed hoeveel geluid zo’n ding precies maakt maar wij hadden laatst een tijdje een zoemend/brommend geluid in onze binnentuin en dat maakte me ook echt gek. Terwijl ik middenin de stad woon en echt wel gewend ben aan leefgeluid van buren/schreeuwende mensen op straat/verkeer/blaffende honden etc. etc. en daar ook nul problemen mee heb. Dus als het vergelijkbaar is daarmee kan ik me bij nader inzien ook wel beter voorstellen dat als er ineens zo’n unit naast je slaapkamerraam wordt opgehangen je even volledig in de stress schiet.

Overigens sta ik nog steeds wel achter m’n advies wat ik eerder heb gepost. Die buurvrouw moet er niet allemaal normale dagelijkse leefgeluiden en frustraties over andere buren bijhalen, dat slaat helemaal nergens op, maar ik kan haar zorgen over de airco misschien toch wat beter begrijpen nu ik er nog wat langer over heb nagedacht.

3 likes

Ik heb mn eigen unit onder mn raam hangen en ik hoor precies niks nooit. :sweat_smile:

7 likes

Wij hebben er geen last van omdat we hem snachts niet gebruiken. We hebben geen binnenunit in de slaapkamer dus slapen szomers ook met het raam open. Dat is een aanname van haar.

Hier worden ook veel aannames gedaan over mij en mn keuze voor airco overigens. Alsof ik wollen deken niet zelf kan bedenken. Dat ligt er natuurlijk allang.

Ik ben het ook eens met beiden the asshole, ivm locatie. Airco kiezen an sich vind ik niet asshole. Als ze normaal gesprek wil voeren kunnen we het hebben over tijden en zelfs verplaatsen als het echt zo een drama is zelfs met afgesproken tijden. Ik ben totaal niet moeilijk daarin, maar ga niet lopen jenken over normale leefgeluiden en de deur dichtgooien voor gesprek.

10 likes

Je hoort niks van een airco onder je raam? Dan ben je gewoon doof denk ik :joy:

7 likes

Haha ook alleen op dit forum kan een kamer op een enigszins comfortabele temperatuur krijgen geframed worden als extreme luxe. Geen idee hoe koud het is in die kamer natuurlijk maar je leven een klein beetje makkelijker maken door voor een oplossing te kiezen waarbij je gewoon een tijd en temperatuur ik kan stellen in plaats van met straalkachels en wollen dekens in de weer te hoeven gaan bij een kind die heus niet braaf onder dekens blijft liggen is toch ook weer niet zo’n bizarre keuze. Wat een gekkigheid weer haha

30 likes

Andersom kun je ook zeggen dat kunnen slapen/leven in stilte geen extreme luxe is. Anyways, esh. Echt van die momenten dat ik blij ben met mijn alles kapotregulerende gemeente.

9 likes

jaaaaa hier heb ik ZIN IN

IMG_4299

6u en zoveel reacties :heart_eyes::heart_eyes:

32 likes

Ik heb ooit eens op de camping gestaan vlak naast een caravan die ongeveer 16 uur per dag de airco had aanstaan. Was echt teringiritant. Heb echt haat aan die dingen. En het klimaat wordt ook nog alleen maar warmer erdoor. Dus ik ben toch echt team buurvrouw ook.

5 likes

Hahaha dat is wel echt een universeel vaderding he? Dat je je om 23:30 ‘s avonds helemaal de tandjes schrok door de voelbare trilling door het huis, van je vaders nies’ :joy:

7 likes

Mijn vader is dood dus dat weet ik niet

Samenvatting

Haha grapje hoor. Of nee geen grapje hij is echt dood maar je snapt me vast

13 likes

dat hangt echt volledig af van hoe je naar je eigen positie in de wereld kijkt ten opzichte van het klimaat en de mensen en dieren die daaronder lijden. en je eigen positie als buur die voor geluidsoverlast zorgt. ik vind een airco geen extreme luxe maar wel heel erg onnodig belastend en eerder bizar dat een klein kacheltje en wollen dekens iemands leven moeilijker zouden maken.

again, zelf weten. maar doen alsof het bizar is om iets te vinden van achteloos het milieu en buren belasten vind ik echt het andere uiterste.

9 likes

Maar de manier waarop je naar de wereld en het klimaat kijkt wordt toch niet alleen gedefinieerd door het feit of je wel of geen airco aanschaft. Maakt bijvoorbeeld nogal uit of je dat ding 10 keer per jaar een paar uur aanzet als het echt koud is of 250 dagen per jaar om je temperatuur in huis altijd maar constant te houden op 17 graden. En ook van de miljoen andere keuzes die je kan maken in je leven die slecht of goed zijn voor het milieu. Is toch op geen enkele manier zo zwart-wit of per definitie achteloos

1 like

als je een airco zo weinig ‘nodig’ hebt vind ik het alleen maar gekker eigenlijk om dan zo’n heel systeem aan te schaffen. zoals forummer zelf ook zei, ze had ook infrarood kunnen aanschaffen wat goed milieuvriendelijk is en geen geluid maakt maar ze wil liever ook koelen in de zomer.

en ja tuurlijk zijn er een miljoen andere dingen ook slecht voor het milieu maar nu gaat het ff over een airco waarvoor er prima alternatieven zijn.

3 likes

Mijn punt is juist dat het daar wel over gaat en dat het zo vermoeiend is dat op dit forum dit soort keuzes vaak zo zwart-wit worden benaderd. Maar whatever ben er klaar mee voor vandaag haha

2 likes

mensen mensen, ik ben vooral benieuwd hoe koud het in die kamer momenteel wordt. Want zo koud is het buiten niet eens. En hoe babies dat vroeger overleefden, toen de huizen nog veel minder geïsoleerd waren

6 likes

En in kou slapen ze juist beter. Hier alle ramen open en cv is boven dicht. Lekkere frisse snoetjes!

16 likes

Hee nog iemand! Ik wilde al posten: “am I the asshole omdat hier op de bovenverdieping nooit een verwarming aan staat en wel alle ramen open”. We leven allemaal nog.

11 likes