Ik vind het wel grappig hoe de algehele mening na één kritisch bericht over de keuze voor een airco echt 180 graden gedraaid lijkt te zijn. 
Moet eerlijk zeggen dat ik het feit dat er een airco geplaatst is ook een beetje voor gegeven aan heb genomen, maar nu anderen het zeggen denk ik ook wel ja waarom heb je eigenlijk voor een airco gekozen als verwarming?? Lijkt me inderdaad helemaal niet zo’n logische optie. Maar goed dat is in dit geval natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd als dat ding er eenmaal hangt, kan me voorstellen dat je hem dan ook niet zomaar meer weghaalt.
Maar als de airco naast jullie eigen slaapkamerraam en haar slaapkamerraam hangt ben ik wel benieuwd of jullie er zelf ook geen last van hebben?
Ik weet zelf niet goed hoeveel geluid zo’n ding precies maakt maar wij hadden laatst een tijdje een zoemend/brommend geluid in onze binnentuin en dat maakte me ook echt gek. Terwijl ik middenin de stad woon en echt wel gewend ben aan leefgeluid van buren/schreeuwende mensen op straat/verkeer/blaffende honden etc. etc. en daar ook nul problemen mee heb. Dus als het vergelijkbaar is daarmee kan ik me bij nader inzien ook wel beter voorstellen dat als er ineens zo’n unit naast je slaapkamerraam wordt opgehangen je even volledig in de stress schiet.
Overigens sta ik nog steeds wel achter m’n advies wat ik eerder heb gepost. Die buurvrouw moet er niet allemaal normale dagelijkse leefgeluiden en frustraties over andere buren bijhalen, dat slaat helemaal nergens op, maar ik kan haar zorgen over de airco misschien toch wat beter begrijpen nu ik er nog wat langer over heb nagedacht.