Tja op Vinted is het toch gewoon een kwestie van “wat de gek ervoor geeft”
Dat is ook hoe ik het zie. Niemand dwingt je om iets voor een bepaalde prijs te kopen.
Vind het wel raar dat je een blouse die je gedragen en gewassen hebt er voor meer dan de nieuwprijs op zet. Dat is wel echt iets anders ondanks dat je het maar 1x hebt gedaan. Maar ja verder wat de gek ervoor geeft. Haha dat iemand daar een bericht over gaat sturen
Je bent geen asshole, maar ik rol ook echt met m’n ogen als ik dat soort prijzen zie langskomen.
Ik zou het zelf ook niet verzonnen hebben. De blouse in kwestie blijkt een populair model. Op Vinted staan ze eigenlijk allemaal boven de originele winkelprijs te koop (meer dan wat ik vraag). Ook gedragen dus en niet nieuw.
Nja asshole is misschien zwaar uitgedrukt, want ja niemand hoeft het te kopen en je doet er niemand kwaad mee, maar ja, ik vind het wel gierig en onsympathiek ofzo.
Ik zou er zelf geen bericht voor sturen, maar moet toegeven dat ik soms die neiging wel voel. Zeker als ik weer een populair boek (dat nog te koop is) voor 20€ zie staan excl kosten, terwijl dat nieuw 24,95€ kost “welke idioot denk je dat dit gaat kopen voor dit bedrag???”. (Interne) vintedrage is mijn roadrage. 🫢
Ja, ik snap het ook wel als je de vraagprijs niks vindt. Vind het zelf wel echt too much om daar in berichtjes kritiek op te gaan uiten. Het gaat aan het einde van de dag om een luxeproduct (dat is deze blouse in ieder geval voor mij).
Maar dat is toch aso. Jij vindt het nu gerechtvaardigd omdat je dat er zelf ook voor betaald hebt, maar in feite zijn jullie allemaal winst aan het maken over iets puur omdat het even uitverkocht is. Vind dat echt altijd super onsympathiek. Zou er ook geen bericht over sturen, maar snap wel dat anderen dat wel doen.
Ik begrijp vooral niet waarom iemand anders voor jou moet betalen om je “geld terug te krijgen”
Ik zie dat niet zo, maar ben wel benieuwd hoe anderen ernaar kijken. Vandaar de vraag hier.
@Evenveel Niks ‘moet’. Zoals ik eerder zei, ik verlaag mijn prijs wel als niemand dit wil betalen. Ik sta ook open voor een goed bod. Voor mij is 125 euro niet een bedrag dat ik zomaar uitgeef. Dus ja, dan vind ik het wel fijn als dat terug kan krijgen.
Ik vind het altijd heel stom als mensen zoveel vragen, net als kinderkleding van Zara bijvoorbeeld. Maar heb echt geen zin om er dan nog energie in te steken door te reageren ofzo. Ik denk vooral: succes daarmee, ik koop het iig niet ![]()
T gaat toch niet om de 125€? Maar om de verhoging van 10€ zodat je dat ‘terug kan krijgen’
Ik zie het meer als een poging om het totaalbedrag van 125 euro terug te krijgen. Of dat logisch is of niet.
Wet van vraag en aanbod. Al zet je hem er voor het dubbele op. Ik vind het pas aso worden als je de hele winkel bewust gaat leegkopen om het dan elders voor meer te verkopen.
Ja, het is helemaal niet haar intentie om er geld aan te verdienen, ze wilde gewoon de mooie blouse en als ze geen verlies hoeft te maken is dat toch super chill
Kapitalisme
Ik snap je helemaal en vind het gewoon een goede aanpak. Zelfs lief en niet nodig om op het boze bericht van die koopster in te gaan. Als die een probleem heeft met jouw aanbod kan ze toch een ander bod doen of op zoek naar die/een blouse die wel aan haar voorwaarden voldoet.
Je bent geen filantropische instelling, dus je mag zelf weten of je het voor 100 of voor 1000 euro erop zet.
Nogal overdreven om een boos berichtje te sturen, alsof die blouse van levensbelang is ofzo.
–
Ik koop zelf geen dingen die net zo duur/duurder dan in de winkel zijn, maar boeiend.
Ik zocht laatst een jas van sezane, die staat gewoon meermaals voor nieuwprijs met kaartjes eraan op Vinted.
Ik snap niet dat je zo’n jas van bijna 300 euro niet gewoon terugstuurt ipv op Vinted zetten? Dan ga ik er vanuit dat het nep is. Bij sezane is hij ook gewoon te koop nog, dus waarom zou iemand het liever op Vinted kopen?!
Maar ik stuur geen boze berichtjes.
Over 2 jaar vind je ze bij de kringloop voor 50 cent ![]()