Mijn collega had vandaag 8 hk living kopjes voor €0,50 per stuk gescoord. Ik was jaloers
Off topic maar die hk living servies hype heb ik echt nooit begrepen. Vind alles zo lelijk ![]()
Sorry maar van deze overtreffende trap word ik echt woest: er is nergens meer een ventilator te koop en op marktplaats heeft iemand er meerdere gloednieuw gekocht, ook twee Duux whispers, om voor €300 per stuk te verkopen. Moet echt op mijn handen zitten om hier geen kwaad bericht over te sturen. Alsnog weet je niet wat voor situatie erachter zit bij zo iemand, dus probeer toch mijn oordeel uit te stellen maar ![]()
Ik heb er een van eriksson gekocht op bol.com gisteren. Hij is wel erg lelijk, maar wel stil en brengt veel lucht in beweging
Dank je! Ik zoek er zelf geen, baalde meer voor de mensen die er echt een nodig hadden/hebben deze zomer
Naja je kan technisch gezien ook vooruit denken want we hebben elk jaar wel een hittegolf in de zomer :’) ben het totaal niet eens met dit soort bizarre opkoopacties en dan winst proberen te maken hoor, maar ik snap ook nooit zo goed waarom mensen zichzelf niet even voorbereiden
Je wacht toch ook niet tot het -5 is in februari voordat je een winterjas koopt en dan helemaal verbaasd zijn dat er dan minder jassenaanbod is
Misschien omdat niet iedereen in een positie zit waarin dat makkelijk kan? Jij en ik vast wel, maar er zijn genoeg mensen waarvoor dat niet per se zo vanzelfsprekend is. Er zijn echt mensen met niet genoeg headspace of financiële middelen om “voor het geval dat” een ventilator te kopen. Ouderen bij wie dit niet op de radar staat. Etcetera.
Nergens meer te koop lijkt me wel lichtelijk overdreven. Een paar dagen voor de echte mega hitte lagen de winkels er nog vol mee (in iedergeval Hema, action en Xenos, want daar heb ik er 1,5 week geleden nog een gekocht). En als ik nu kijk op de site van Hema zijn er nog genoeg ventilatoren met winkelvoorraad en Bol kan er morgen een bij je leveren als je nu besteld.
Eens dat dat winstbejag smerig is, maar een ventilator kan je prima op een andere plek kopen . Daar hoef je geen marktplaats woekerprijzen voor te betalen.
Wat een onzin genoeg te koop dus beetje paniek zaaierig met “ nergens meer te koop “
Lol zo letterlijk bedoel ik het natuurlijk niet, niemand hoeft die woekerprijzen te betalen maar het gaat om het principe. En vrij logisch dat ze er vóór de hitte nog waren—peak hittegolf waren ze in mijn omgeving wel overal uitverkocht dus dan vind ik kut als iemand die er echt een nodig heeft naar de winkel gaat en Gerben vlak daarvoor de hele HEMA leeggekocht heeft (dit is een dichterlijke overdrijving, just saying)!
Dit elke keer weer op het moment dat er geschaatst kan worden ![]()
Hahaha ja dan verbaas ik me er ook altijd over! Mijn schaatsjes liggen het hele jaar in de kast te wachten op dat ene moment dat ik ze kan gebruiken ![]()
Nee maar zeker: het is een privilege om erover na te kunnen denken vooraf, het geld te hebben, de ruimte om iets te bewaren, etc. Maar er zijn ook gewoon veel mensen die daar prima toe in staat zijn maar niet vooruit denken
en het kromme is: als je een winterjas na de winter koopt bespaar je veel geld
Die dingen stonden dis gister bij mijn Hema volop in het schap met 25% korting? Ook online waren ze er weer