Am I the asshole

Ik vind dat niet zo overkomen. Het lijkt er meer op dat het niet echt uitmaakt wat ze zegt of hoe ze het zegt, het is de laatste tijd wel vaak dat er dan onaardige reacties op komen. Een pb met een in elk geval opbouwende reactie is dan wellicht vriendelijker.

‘joh weet je ik lees je berichten de laatste tijd heel anders en vind ze niet grappig meer overkomen. Eerder neerbuigend. Misschien kan je er om denken als je niet wilt dat je anders gezien word dan je bent’ of weet ik veel hoe je dat zou verwoorden. De vorige keer was ook al duidelijk dwt ze er van geschrokken was hoe er gereageerd werd. Een herhaling lijkt me niet nodig.

6 likes

Ja dat kan ook natuurlijk. Ik zou zelf een pb beter vinden denk ik, al lijkt me beide kut. Maar goed een vriendelijker openbaar bericht scheelt al de helft.

Oh ja ik werkte vroeger in een kledingwinkel en dan deden we het rolluik aan de onderkant een klein stukje open, zodat het personeel zo’n beetje limbodansend naar binnen kon.

Stonden er ook vaak ineens klanten in de winkel die eronderdoor kropen “oh ik dacht dat jullie al open waren!”

25 likes

Toch knap er gelijk weer zulke vergaande conclusies over iemand karakter kunnen worden getrokken terwijl er netjes gevraagd wordt of iets kan of niet. Ik zal ook wel een neerbuigende snob zijn. De IT-er in kwestie zit nu vast lekker met haar wijntje op de bank en is het allang vergeten.

7 likes

Haha wat mij betreft geen discussie, YTA.

10 likes

Nee, ik vind jouw vriendin de asshole. Ik zou het mijn vriendin ook enorm gunnen, als ik het appartement zelf niet krijg is het toch top dat een vriendin het krijgt?
Edit: en niks over de huizenjacht delen vind ik ook onzin. Je hebt toch wel ‘concurrentie’ als je op huizen gaat bieden, of de concurrentie nu een bekende is of niet maakt voor je kansen niks uit. Vind het best een zure en afgunstige instelling van je vriendin, ik zou zo’n sfeer echt niet in m’n vriendschappen hoeven iig.

14 likes

Maar het is toch nog niet duidelijk of die vriendin het appartement krijgt? Of begrijp ik dat verkeerd?

3 likes

Nee, maar als je beide gaat kijken en evt een bod doet hebben ze toch beide kans?

6 likes

Ja als ze allebei de kans hebben om te bieden vind ik dat wel fair idd

2 likes
  • YTA
  • ETA (everybody)
  • NTA (nobody)
  • Ja je vriendin, weet geen leuke afkorting meer

0 stemmers

ze mag blij zijn dat ze dankzij jou weet dat ze wat kan kopen in die stad maar je moet 100% niet je dingen met elkaar gaan delen natuurlijk

2 likes

oh ja deze kon ik even niet opkomen

Dat verandert wel wat. Ik vind yta, maar niet verwijtbaar. Ik zou het snappen als zij boos zou zijn als jij het zou wegkapen voor haar, maaaar het is geen gigantische yta. Ik zou ook gaan kijken.

1 like

@morale ik zou het vooral flauw vinden als ze hier moeilijk over zou doen als ze zelfs nog niet bij de bank geweest is, hoezo kan je beweren serieus op zoek te zijn als je nog niet eens je budgetten kent.

32 likes

Zou jij dan de asshole zijn omdat je gaat kijken terwijl zij liever wil van niet? @morale Dan vind ik je vriendin nogal controlerend.

Zou in het vervolg geen huizen meer met elkaar delen, maar nu jullie toch beiden er vanaf weten zou ik gewoon allebei gaan.

1 like

Op zich is de kans ook best groot dat jij dit appartement uit jezelf gevonden had toch? Als t ook zo dichtbij je huidige locatie is en je actief zoekt. Plus dat zij kennelijk nog niks concreet heeft gemaakt. Ik zou lekker gaan kijken en als je wil en kan een bod doen. Als dat voor haar een reden is om boos te worden/vriendschap te verbreken etc dan weet je ook wat de vriendschap waard is. Als je beide in zelfde plaats zoekt is kans toch groot dat je bij dezelfde huizen uitkomt.

4 likes

Ik zou jou de klootzak vinden als je weet dat zij bijv. 100 euro gaat bieden en jij gaat met die kennis 101 bieden.

4 likes

Dit, hoe kan je verwachten dat je mee kan gaan bieden zo snel als je nog niet eens weet of je het kan betalen? Echt geen serieuze concurrentie hoor.

1 like

Ja eens, maar volgens mij hebben ze al afgesproken dat ze het er niet meer met elkaar over gaan hebben. Alleen een huis bezichtigen vind ik geen asshole actie. :woman_shrugging:t2:

2 likes

Ik snap het probleem echt niet eigenlijk want je vist nu eenmaal in dezelfde vijver dus dan kan je elkaar tegenkomen. Overigens vind ik het helemaal niet zo gek om als je echt naar hetzelfde op zoek bent niet echt veel meer te delen. Wij keken ook tegelijk met vrienden en waren vaak bij dezelfde huizen. Dat wisten we dan wel van elkaar, maar ik had verder ook niet echt de behoefte om te horen wat zij van het huis vonden of aan welk bedrag hun makelaar dacht etc. En natuurlijk gunde ik hun ook een huis maar mezelf meer haha. Overigens hebben wij nu iets gekocht wat zij nooit zouden kopen en andersom dus in de praktijk loopt het volgens mij altijd wel los, maar vind het best normaal om niet alles meer met elkaar te delen!

3 likes

Dit doen me wel denken aan toen mijn ouders zoveel jaren geleden aan vrienden hadden verteld op een bepaald huis te gaan bieden, vervolgens werden ze zwaar tegengeboden en bleken dus die vrienden ineens dat huis voor hun neus weggekaapt te hebben en dat werd pas bekend na de koop haha😅

In dit specifieke geval denk ik echt waar hebben we het over, het gaat die vriendin meer om het principe want concrete plannen om op zeer korte termijn een huis te kopen zijn er blijkbaar niet als je nog niet eens bij een bank hebt aangeklopt om überhaupt je budget te weten. In deze tijden moet je snel kunnen handelen. Ik zou mijn droomhuis er niet voor laten schieten in ieder geval.

4 likes