Am I the asshole

@morale Ik zou als vriendin jou juist aanmoedigen om ook te gaan kijken, want jij hebt waarschijnlijk meer kans om het huis te krijgen (ivm budget op orde) dus extra fijn toch als jij dan dat huis kan kopen.

En voor haar ook beter om straks niet meer in dezelfde vijver te vissen

6 likes

Echt super raar hoor want zij is alleen maar op zoek in jouw stad omdat jij haar daar op hebt gewezen? En nu wil ze het ook nog voor zichzelf claimen? Is echt de omgekeerde wereld vind ik, doeiii

5 likes

Ik ben nu trouwens wel benieuwd waarom het in die stad (en welke stad) zoveel makkelijker een huis te kopen is dan in de rest van Belgiƫ. Dat kennen we niet in Nederland denk ik? Verschillende voorwaarden per gemeente.

2 likes

https://www.tiktok.com/@leikerornot/video/7182622198019018030?_r=1&_t=8YvAD3jvNFV&is_from_webapp=v1&item_id=7182622198019018030

Wie is (behalve het kind) de asshole hier?

• De medewerker
  • De klant
  • Ze zuigen allebei
  • Niemand, ze staan beide in hun recht

0 stemmers

1 like

Beiden asshole. Zij veel meer. Hij kan haar blijkbaar voldoende verstaan. Zij filmt het, komt online haar gelijk halen, doet alsof het leven stopt omdat ze online moet bestellen en gaat full Karen met klachten indienen etc.

Kind geen asshole. Kinderen bleren. Niks nieuws onder de zon

8 likes

That’s like not convenient for me it’s like your job to take orders :face_vomiting:

14 likes

Hoe vaak je als ouder ook probeert, soms is het niet zo makkelijk als: leer je kind stil te zijn. Diegene die zegt 100% controle hierover te hebben liegt.

Ik denk wel dat het ook in de reactie van de moeder is. Corrigeer je je kind keer op keer, of laat je het kind tekeer gaan terwijl de andere persoon je op deze manier niet kan verstaan.

4 likes

Die vrouw met dr attitude.

Als die man haar niet kan verstaan omdat het kind blijft gillen, dan snap ik dat ie denkt joe zoek het uit. Hij wil haar, zelfs naar dr attitude, nog helpen, zolang hij haar maar kan verstaan.

Tuurlijk, kinderen maken geluid, maar kinderen moeten ook leren dat ze soms hun mond moeten houden en die vrouw had dus gewoon dr kind moeten corrigeren. (en schoenen aan moeten doen, want het klinkt nu ook alsof ze hem verwijt dat ze daardoor niet naar binnen kan)

Overigens ben ik ook blij dat ik Nederland in een winkel gewerkt heb en als klanten onbeschoft tegen mij deden mn baas achter mij stond en niet andersom en dat er daardoor ook niet gedreigd werd met mailen naar hoofdkantoren etc.

10 likes

Ja en hoezo is dat zijn probleem ook. Kleed je kind gewoon aan als je van huis gaat.
Ik was al opgehouden met praten toen ze zei ā€˜it’s your job to take orders’ haha ja doooooeeeeeeeei.

9 likes

Nee helemaal mee eens maar wilde vooral geen stroom aan reacties a la ā€œkinderen zijn kut dus die is de assholeā€ haha.

4 likes

Hoe is het begonnen is meer de vraag. Als zo’n kind al 10 minuten door je gesprek krijst is het toch een totaal ander verhaal als dat ze even een kraaitje loslaat.

En dat begon niet met een krijsend kind?

Daarom zeg ik ook: zij veel meer. Er is blijkbaar nu een moment zonder gegil en hij weigert dat. Dan denk ik: doe gewoon nu. Ik vind ā€˜leer je kind onder controle houden’ namelijk wel wat makkelijk gezegd dan gedaan

4 likes

Het probleem van gillende kinderen is niet zo zeer de verstaanbaarheid, maar hoe hoog die toon is. Die knalt zo je oor in als je je koptelefoon op hebt. Meestal kan je de klant er door heen nog wel redelijk door verstaan want je kent het menu zelf ook wel dus wat je niet helemaal hoort kan je zelf ook wel invullen. Alleen door die hoge tonen hoofdpijn en oorpijn gegarandeerd. Ik trok giechelende tienermeisjes al slecht laat staan een kind die nog een paar octaven hoger zit.

5 likes

AITA omdat ik een onbekend familielid niet wil rondleiden in mijn stad?

Mijn zus is in een ander land aan het rondreizen en daar ook op bezoek bij (verre) familie. Nu is ze ergens op bezoek en appt ze mij dat een van onze verre achterneven (oid) eind deze zomer een paar dagen in Amsterdam is - waar ik woon. Met de vraag of ik hem dan wil ontmoeten en op sleeptouw wil nemen om hem leuke dingen te laten zien.
Ik ken deze hele dude niet en heb voor mijn volle neven eigenlijk al geen tijd/zin, ben echt totaal geen familiemens. Ik moet een deel van de dagen dat hij er is ook gewoon werken en hecht veel waarde aan mijn vrije tijd.

Echter zit mijn verre verre familie mijn zus wel de hele tijd met open armen op te vangen en heeft mijn zus waarschijnlijk ook al aan die neef voorgesteld dat ik hem wel even een tour kan geven. Ik heb er alleen ECHT geen zin in, ben al chagrijnig door het idee en heb gezegd dat ik er niet echt op zit te wachten, maar dat ik hem wel een lijstje tips kan geven.

• YTA
  • NTA
  • ESH
  • NAH

0 stemmers

3 likes

Ik zou gewoon een lijstje met tips en suggesties geven, lijkt me aardig genoeg.

17 likes

Ja dat heb ik ook voorgesteld. Ik zie net dat ik de week erna ook ga verhuizen dus joee de ballen

5 likes

Ik zou in dit geval 1 dag(deel) opofferen om familielid te ontmoeten/iets laten zien. De rest van de tijd ben je gewoon erg druk. Met de reden dat dit soort dingen soms toch leuker zijn dan je van te voren denkt. Mijn eerste reactie zou zijn: no way. Maar toevallig heb ik afgelopen weekend iets soortgelijks meegemaakt en toen dacht ik achteraf, sjeeee wat maak ik me altijd druk om niks.

Alhoewel ik de suggestie hierboven ook wel heel goed vind klinken🤣.

25 likes

Dat is hun keuze

12 likes

Ik stem op YTA want ik vind het wel assholerig om dit te weigeren (want niet gastvrij/aardig) maar het is wel gewoon iets waarop je nee kunt zeggen als je er geen zin in hebt. Het is alleen niet zo aardig

Als je voor jezelf/je eigen gevoel kiest ben je soms ook gewoon een asshole, want je kunt niet voor jezelf kiezen Ʃn tegelijk altijd aardig zijn voor iedereen/het iedereen volledig naar de zin maken :woman_shrugging:
De tips geven is wel een goed idee maar je bent natuurlijk niets verplicht.

17 likes