Am I the asshole

Ik vind de nuance of jouw zus het wel of niet al met hem gedeeld heeft ook nog uitmaken. Als ze dat al heeft gedaan dan kom jij bij nee gelijk al in een negatiever daglicht te staan. Dat vind ik niet zo netjes. Als ze het nu echt aan jou vraagt dan vind ik niemand de asshole want het is een vraag en jij kan gewoon nee zeggen als je dat niet wilt.

En of anderen hem wel of niet zouden rondleiden is zo persoonlijk. Ik zou het zelf leuk vinden maar ja jij vindt het helemaal niks en krijgt er nu al een chagrijnig gevoel van, nou mag je dan aub gewoon nee zeggen?

7 likes

Ik vind het onaardig en egocentrisch. Het gaat om paar dagen, desnoods 1 dag. Dat overleef je wel toch.

3 likes

Hij overleeft het ook wel als zij hem niet rondleid

55 likes

Ik vind het nog steeds onaardig.

2 likes

Nouja hij komt niet voor mij he, ik woon er gewoon toevallig.

Vind jij? Ik vind er echt niks onaardigs aan
Edit: de kans is groot dat die verre neef er ook nog eens helemaal niks onaardigs aan vindt en zelf ook denkt oke primaa

29 likes

Ja, naja goed ik sta er anders in. Ik ben ook heel vaak door verre familie ontvangen in het buitenland. Kwam niet voor hun, maar de locatie. Maar zo aardig en gastvrij. Het is een kleine moeite, maar het effect is groot. Heb er goede herinneringen aan.

3 likes

Ik vind het egocentrisch om te verwachten dat iemand ff gratis voor jou een stad laat zien en daar vrij voor moet nemen.
Die gozer wilt op vakantie. Hij heeft toch Google en Tripadvisor?

22 likes

Ik verbaas me echt dat mensen dit onaardig vinden :open_mouth: Als je iemand niet eens kent/ geen band mee hebt en ook geen behoefte hebt die te krijgen, waarom zou je diegene dan moeten rondleiden?
Als @vitaminwater nou door haar verre familie was ontvangen tijdens het rondreizen of dat in de toekomst verwacht, zou ik het anders vinden.

20 likes

Wat is er dan onaardig aan? Je gaat toch niet met enorme tegenzin iemand die je niet kent rondleiden omdat je zus daar mocht slapen. Mensen moeten echt leren gezonde grenzen te stellen.

Als je zelf de persoon bent die steeds warm onthaalt wordt is het inderdaad een ander verhaal en vanzelfsprekend dat je dat ook terug doet.

9 likes

Tja ik ben anders opgevoed. Familie is familie, en die ontvang je dan. Zoals ik zei heb ik er goede herinneringen aan om met open armen ontvangen te worden. Gebeurt niet jaarlijks ofzo.

Dat moest er nog eens bijkomen :laughing:

5 likes

Oja, want dit is een kwestie van opvoeding

10 likes

Nou ja, ontvangen is anders dan tourgids zijn. In mijn geval wil ik best wel ff iemand bij me thee laten drinken, maar ik zou echt niet een kerk met een vreemde beklimmen oid

@Aile Ik vind het heel krom om iets goed voor iemand te doen in de verwachting dat iemand hetzelfde voor je terugdoet. Heeft die familie haar dan alleen verwelkomd om zelf een gratis tourgids te krijgen? Lijkt me niet.

3 likes

NTA. Als je het niet wil, niet doen. Zo simpel is het. Een lijstje met tips en ergens een drankje doen, zou ik dan nog wel voorstellen. Je kan je verhuizing echt prima als excuus gebruiken om niet een botte boer te zijn hoor.

Het wordt een YTA als je hardop tegen je zusje en ver familielid gaat opsommen waarom je het werkelijk niet wil haha.

6 likes

Jij hebt zelf dus ook een verre reis gemaakt, waarbij je door familie bent ontvangen. Dus jij voelt blijkbaar wel die behoefte in dat contact. Ik snap dat je dat dan ook terug zou doen.
Maar het is toch heel anders als je zelf niet behoefte tot verre reizen bij familie in de buurt hebt. Of geen behoefte aan contact met een verre neef?

4 likes

Neejoh gek dat zou je nieteens met mij doen, laat staan met je wildvreemde neef

Dan kan die zus toch lekker die neef mee op sleeptouw nemen hier als ze wat terug wil doen

12 likes

Wel uitkijken, straks moet je dan de hele familie hosten omdat ze allemaal uit gastvrijheid willen komen helpen met verhuizen

4 likes

Ik heb ook gestemd op NTA dus klopt
En in het geval dat die zus het vraagt zonder dat die verre neef er nog vanaf weet vind ik NAH

1 like