Zus is nog in buitenland als hij hier is!
In ieder geval, thanks iedereen. Zus heeft nog niet gereageerd maar ik sta iig achter mijn keuze om nee te zeggen. Zal wel even een lijstje met tips maken!
Zus is nog in buitenland als hij hier is!
In ieder geval, thanks iedereen. Zus heeft nog niet gereageerd maar ik sta iig achter mijn keuze om nee te zeggen. Zal wel even een lijstje met tips maken!
Ik zou zelf helemaal niet zo beledigd zijn als mn fam nee zegt. Ik zou het al heel lief vinden als ze de tijd nemen om een lijstje te maken. Ik zou me ook helemaal opgelaten voelen bij verre fam die ik niet goed ken om dan helemaal van hun vrije tijd gebruik te maken. Plus als je op reis bent wil je toch ook niet 24/7 met je familie dingen doen maar ook zelf een beetje op pad.
Ik vind de zus een asshole dat ze @vitaminwater hiermee opscheept, maar ik vind het ook wel een beetje asshole om niet even een uurtje met die achterneef door de stad te willen gaan wandelen, nadat hij en zijn familie je zus met open armen hebben ontvangen (en voor jouzelf waarschijnlijk precies hetzelfde zouden hebben gedaan). Als een ver familielid dat voor mijn broertje zou doen zou ik met liefde een paar uur in mijn dag vrijmaken voor diegene.
Ik vind dit ook wel tekenend voor onze/de Nederlandse ongastvrijheid, maar misschien denk ik er anders over, omdat ik zelf een internationale familie heb waar ik altijd met open armen ontvangen word (en omgekeerd) en vaak op reis gegaan ben waarbij ik heel gastvrij onthaald ben door kennissen of zelfs vreemden. Het vergt inderdaad wel energie, maar het is bijna altijd supergezellig. Nu, in dit geval heb je door je verhuis nog een goede reden en kan je er prima onderuit zonder onbeleefd te zijn.
(Ik heb trouwens geen goede band met mijn directe familie, dus in mijn ogen heeft het ook niet per se iets te maken met wel of geen familiemens zijn.)
Dit heeft in mijn ogen veel meer te maken met waar jij je als mens fijn bij voelt, dan met âNederlands ongastvrijheidâ. Mijn deur staat voor heel veel mensen altijd open, maar ik ben simpelweg niet op dat niveau sociaal dat het supergezellig wordt als ik een wildvreemde een dag de stad laat zien.
Mijn omaâs en opaâs hebben een klein dorp aan kinderen gemaakt, waar inmiddels de eerste achterkleinkinderen richting tienerleeftijd gaan. Die wonen verspreid over vier landen en iedereen is altijd overal welkom en dat is echt mijn nachtmerrie. Als ik naar een van die landen reis slaap ik nog liever in een duur hotel dan bij hen thuis, want het enige wat mij en die mensen bindt is een bloedband die ik met nog 50-100 mensen op datzelfde niveau heb. Hartstikke leuk dat de social butterflyâs elkaar te pas en te onpas opzoeken, maar laat mij erbuiten. En er zijn verre familieleden waarmee ik echt leuk klik die ik zo zou ontvangen, maar die zouden (weet ik zeker) een ander bellen voor een stadstour.
Oké heb ik iets gedaan wat niet netjes is? Zit het me gewoon ff af te vragen.
Ik woon nu 1,5 jaar in mijn huis en krijg nog eens in de zoveel tijd post (veelal reclame oid) voor de vrouw die hier eerst woonde. De eerste paar maanden heb ik de post bij hen door de brievenbus gedaan en/of erover geappt (ze wonen nu 1 wijk verderop), maar de laatste tijd flikker het weg, zeker gezien het reclame is.
Vanmorgen kwam er een brief voor haar waar voelbaar een pasje in zat. Omdat ik dat niet achteloos wilde weggooien heb ik de brief opengemaakt: het is een nieuwe betaalpas voor de bank! Heb ze geappt dat ze het mogen komen ophalen.
Maar is het nou onbehoorlijk dat ik die post heb opengemaakt?
0 stemmers
Naja ik vind asshole een groot woord voor deze situatie maar ik zou nooit een brief van iemand anders open maken. Maar die persoon is wel de grootste asshole (en dom) dat er nogsteeds zulke post bij jou komt
Ik heb dezelfde situatie gehad, echt nog 9 maanden later belangrijke post moeten geven aan de oude bewoners omdat hier nog medicijnen aankwamen (?!?).
Krijgen nu (3 jaar later) nog steeds soms reclame, die flikker ik gewoon weg, maar van de week ook weer iets van de overheidâŠ
Ik zou het zelf alleen nooit openmaken, maar âassholeâ vind ik een te groot woord. Ik zou gewoon appen dat er iets belangrijks is.
Ik had het zonder openen en zonder haar contacten retour gestuurd.
Het is haar eigen verantwoordelijkheid om haar nieuwe adres goed door te geven, maar ik zou het zelf nooit openmaken maar retour afzender sturen of weggooien.
Vind het netjes van je dat je de moeite doet om ervoor te zorgen dat de post bij de vorige bewoner terecht komt. Hier ook na ruim een jaar nog vaak post en ook medicatie die bezorgd wordt voor de oude bewoner. Pakketjes neem ik niet meer aan of gaan retour, belangrijke post doe ik soms retour en de rest gooi ik weg.
Hmm nee geen asshole maar er is nog steeds briefgeheim.
Je voelt toch al dat er een pas in zit, waarom maak je het dan open? Was voldoende om haar te appen met: hoi er ligt hier een brief van je en volgens mij zit er een pas in
Slordig van de vorige bewoner, maar post van een ander openen is zelfs strafbaar!
Dank voor de input. Brief openmaken was eerlijk gezegd al gebeurd voordat ik er goed en wel over nagedacht had, maar jullie hebben gelijk, had ik niet hoeven danwel mogen doen.
Kun je de reclame niet afmelden bij desbetreffende bedrijven?
Persoonlijke post zou ik weggooien of retour afzender sturen. Dan vragen ze maar weer een nieuwe bankpas aan op het juiste adres. Op een gegeven moment is het klaar hoor.
Mocht het nog voorkomen: gewoon retour afzender erop schrijven met âbewoner is verhuisdâ en weer in de bus mikken. Dan houdt het vanzelf op want dat dwingt de verzender om het adres aan te passen (meestal ).
Oh dit heb ik ook heel lang geprobeerd, maar soms kreeg ik alsnog precies dezelfde brief (die ik dus retour afzender had gedaan) weer in de brievenbus, inclusief mijn geschreven âretour afzenderâ.
Vorige bewoner vind ik de asshole, maar jij hebt het nu wat lastiger voor jezelf gemaakt door de post te openen. Maar wellicht doet het de vorige bewoner beseffen dat het beter is dat ze haar adres aanpast.
Je kunt het beste ook je eigen adres doorstrepen als je iets retour afzender stuurt, anders komt het inderdaad weer bij je aan omdat ze dan gewoon het automatische proces volgen
Em de barcode die vaak onderaan de enveloppe wordt geprint ook doorstrepen, anders komt hij ook gewoon weer terug