Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Toen ik dit topic opende begin dit jaar had ik nooit gedacht dat er zoveel reacties op zouden komen hahaha, heerlijk dit

19 likes

Nee true, maar wel op het klimaat, vriendschappen met questionable politici en ook op de Europese economie. En heb familie/vrienden in the US waar ik ook gewoon medelijden mee heb :sweat:

2 likes

Nee dat moet inderdaad haast wel

Ja joh, als ie Wisconsin wil laten hertellen dan dit zeker :laughing:

Bidden voor biden :pray:

3 likes

Wel fijn dat het zo vroeg op de dag al spannend wordt haha

3 likes

Haha wat een tyfuszooi in dat stembureau

Het gaat nu echt de goede kant op!! Komt het eigenlijk vaak voor dat een president niet herkozen wordt voor een tweede termijn?

haha de smirk van deze man op cnn

In dit topic had ik gelezen dat dit de eerste keer in 28 jaar zou zijn

8 likes

Op het AD las ik dit over een mogelijk gelijkspel:

Als het een gelijkspel wordt, speelt het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden een cruciale rol. Elke staat krijgt daar dan één stem , die moet worden uitgebracht door alle afgevaardigden van die staat samen. Met 50 Amerikaanse staten heeft een presidentskandidaat dan dus 26 stemmen nodig . Tegelijkertijd gaat de Senaat op een soortgelijke manier de vicepresident (Mike Pence of Kamala Harris) kiezen.

Wordt het tussen de twee presidenten dan weer een gelijkspel (25 tegen 25) dan moet er opnieuw worden gestemd . Als er lang genoeg geen beslissing valt, dan wordt de vicepresident als president aangesteld . Als daar ook geen overeenstemming over wordt bereikt, wordt de voorzitter van het Huis van Afgevaardigden tijdelijk president .

1 like

Lekker voor je, Trump :wave:t3:

1 like

Heerlijk, dat zal een extra goud randje geven aan de winst van Biden (hopelijk!!).

Als deze ongein voorbij is ga ik echt de Magic Wall missen

4 likes

Heh maar kan het dan in theorie zo zijn dat Trump president blijft met Kamala Harris als vice president? Of lees ik nu verkeerd?

Huh is het dan in principe mogelijk een democratische president te hebben maar republikeinse vicepresident?

Wat!?!? Wat gebruikt hij voor dagcrème, ik dacht dat hij in de dertig was

1 like

Wel echt bizar dat alles en iedereen zich opeens tegen Trump keert. CNN leest zijn tweets niet voor omdat ze ook uitspreken dat het dikke onzin is, Twitter negeert de tweets zelf, media spreekt zich uit tegen Trump, andere Republikeinen spreken zich uit. Hoezo is dit de afgelopen 4 jaar niet gebeurd??? Het is niet dat hij toen wel normale dingen zei

32 likes

Phil Mattingly ziet eruit als een schooljongetje naast Chris Cuomo haha. Echt zo’n braaf schattig knaapje haha.

1 like

Maar er wordt verder niet gekeken naar wie de meeste stemmen heeft? Bij gelijkspel zou je toch zeggen kijk naar de meeste stemmen en die wint :thinking: Waarom zo moeilijk doen

1 like