Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Omdat het geen battleground is.
Trump MOET , biden mag.

Het is gewoon niet echt relevant nu.

• edit: Wat nightlife zegt dus :sweat_smile:
1 like

Ook alsof republikeinen+ trump na een uitspraak zeggen van ooh oke ja dan was het wel eerlijk en hebben we verloren. Gefeliciteerd Joe! Nee dan deugen de rechters zeker weer niet etc.

Trouwens over North Carolina:

Er gaat nu niks gebeuren omdat alles wat ze op Election Day hadden geteld is. Op 12 november gaan ze alles tellen dat op tijd is gestempeld en is binnengekomen.

Het is onduidelijk hoeveel ballots dat zijn, want er zijn 117.000 mail ballots aangevraagd door kiezers, maar het is onduidelijk hoeveel mensen ook hebben ingestuurd, dat weten we pas op 12 november.

Daarnaast zijn er mogelijk tot ongeveer 40.000 provisional ballets die open staan, dat zijn ballots van mensen die op de verkeerde plaats hebben gestemd, geen id hadden, een mail in ballot hadden aangevraagd en niet ontvangen etc. Dus die moeten eerst gecheckt worden op validiteit.

In totaal kunnen er dus nog 157.000 ballots openstaan, maar het kunnen er ook veel minder zijn als mensen wel mail-in aanvragen hebben gedaan maar niet hebben ingestuurd.

Trump staat nu 76.700 stemmen voor, wat zou betekenen dat Biden de rest zou moeten winnen met een 70-75%, afhankelijk van hoeveel ballots er nog open zouden staan.
Normaal stemmen er weinig mensen per mail in NC, en de ballots staan open in blauwe counties (+26,+36 Biden) en de mail in voters zijn normaal meer democratisch.

Maar de kans is toch klein, omdat het Wss minder ballots betreft (en dan moet Biden dus een nog hoger percentage halen) en de provicial ballots neigen vaak Republikeins (want uitgebracht op Election Day). Dus de kans is vrij klein dat N.C. nog swingt, maar het kán.

De senaatsrace is ook nog niet gecalled, maar de Democraat staat nog verder achter dan Biden op Trump, dus die kan is echt miniem.

11 likes

Klopt dit??

1 like

Lijkt me wel duidelijk dat er voorlopig niets gecalled wordt, toch?
Ik wil zeg maar een keer gaan slapen :sweat_smile:

1 like

Jawel!

Maargoed liggen niet voor T oprapen helaasch

Anyway, het verschil in Arizona nu is te duiden:

2 likes

Lijkt me niet

Nee.
Shaun king is geen officiële outlet.
Een random celeb kan geen verkiezing callen.

8 likes

Maar sowieso, ook al callt cnn het is het toch ook niet ‘official-official’? Dat callen is niet een officiële stempel voor zover ik het meekrijg. Er moet nog geteld worden en die kiesmannen moeten dan volgens die uitslag stemmen geloof ik? Dat duurt nog wel even. Kun je er natuurlijk alsnog van uitgaan dat je wint, maar heel officieel is het niet dacht ik.

1 like

Weet je of er ook nog blauwe gebieden geteld moeten worden in AZ?

En denk je nog steeds dat Biden gaat winnen? Mijn gevoel gaat echt alle kanten op. :joy::cry:

Niet citroen olijven en mamoet olijven

CNN projection is het, geen declaration.

Maar zodra cnn dat doet wordt er sowieso gefeest, want dan is cnn er zeker van dat de verschillen niet ingelopen kunnen worden.

Omdat Georgia en Wisconsin mogelijk de recount ingaan zal het wss aankomen op Pennsylvania, wanneer deze buiten de foutmarge komt.

Arizona doet een grote drop om 3 uur snachts onze tijd, grooste county. Dan zal Arizona wel duidelijk zijn denk ik, maar ook daar kan het tot een recount komen als t nog closer wordt. En wie de fuck weet wat Nevada doet, lijkt veilig gebaseerd op de marge nu en wat er nog openstaat.

Maar cnn zal Biden pas projecten als of Pennsylvania gecalled is door ze of Nevada én Arizona samen.

11 likes

Arizona is nog veel poststemmen uit stedelijke democratische gebieden dus komt wel goed hopelijk

1 like

You’re way to beauuuuuutiful girl :notes:

Ohnee andere Sean King

1 like

Ik weet wel dat het geen officieel nieuws outlet is, maar vind het vreemd dat iemand met zoveel volgers zomaar zoiets post.
Sorry had ff een break van nieuws volgen en keek op insta en zag dit staan. Was gewoon enthousiast, voor niks dus.

Het staat er al niet meer inmiddels, hij zal zelf ook wel gerealiseerd hebben dat het niet zo handig was

1 like

Maricopa (de grote county) moet Trump 55% halen om in te lopen. Vanochtend bij de eerdere drop uit die country haalde hij 51%

Hij moet > 70% halen uit de kleinere conservatieve counties. Bij de drop net haalde hij gemiddeld 66% uit 3 conservatieve counties, waarvan 58% uit de grooste (degene waar nog steeds ballots vanuit moeten komen)

Dus tenzij hij nu ineens hele andere stats haalt, is hij aan het onderpresteren en loopt ie niet genoeg in. Maar het kan wel close worden, recount close.

Edit: maar geen zenuwen. Arizona is niet nodig, het is een kwestie wanneer Pennsylvania gecalled gaat worden, die is echt wel veilig en dan boeien Georgia, Arizona en Nevada in zn geheel niet (behalve om echt dik te winnen)

6 likes

Die white house updates over wanhopige Trump zijn samen met de verhitte discussies met Rick wel mijn favo

13 likes

Zolang je geen 17 notificaties van CNN/Fox/NSMBC/NOS hebt, kan je er 100% van uitgaan dat het niet klopt.

Maar snap je vraag helemaal hoor!

Dat is precies het probleem van social media. Klakkeloos copy/pasten zonder wederhoor of fact check.

4 likes

Die van mij ook. Ik wil vlog beelden uit het witte huis!

1 like