Ik ben benieuwd wat voor hel er uit breekt als bekend is wie gewonnen heeft.
Zo maar echt.
Nee want het totaal aantal kiesmannen is 538; 538/2 = 269. Daarom heb je gewonnen als je er 270 of meer hebt.
Het kan in theorie wel zo zijn dat allebei de staten op precies 269 uitkomen, op deze websites kan je zelf een uitslag bouwen (best een geinige tool), dit is een voorbeeld van een precies gelijke uitslag en er zijn sowieso meer combinaties die op 269 uitkomen mogelijk.
Maar gezien de verdeling van de kiesmannen en hoe de meeste staten normaal gesproken stemmen is dat heel erg onwaarschijnlijk. En er zijn 2 staten die geen winner-takes-all systeem hebben maar die de kiesmannen anders verdelen dus daarmee wordt het dan rechtgetrokken.
Edit: ff geblurd zodat mensen niet schrikken hahaha
Aah ik vind het zoo spannend! Zit dit forum en CNN al vanaf 's ochtends vroeg te volgen en tegelijkertijd een verhitte discussie met mijn zus te voeren die dus pro Trump is. Niet goed voor de bloeddruk. Kan er echt met mijn hoofd niet bij hoe je zo kunt denken.
Ja, maar wij zijn Europeanen.
Wij snappen ook niet dat de confederate vlag een deel van je identiteit is, je tegen universal healthcare bent en dat mensen willen dat iedereen overal een wapen mee naartoe mag brengen.
We kijken youtubers uit California en New York, films uit diezelfde delen van het land en denken dat wij het snappen. Dit is een ander land dan wij denken.
Deze Samsungreclame heb ik ook echt al 75 keer gezien
Weet je ook waarom ze voor Trump is? Conservatieve ideëen of gelooft ze alle shit die hij zegt?
Als Michigan, Nevada en Wisconsin inderdaad naar Joe Biden gaan, dan komt hij uit op 270 en dan is het gewoon gedaan toch?
Dat zou mooi zijn
Man man man, ik schrok me de tering van het plaatje, dacht dat er weer een update was haha.
DIT!
Ja, klopt. Ziet er hoopvol uit.
Hahaah ik twijfelde al of ik 'm in een spoiler moest zetten
True, maar goed. Het is niet alsof we het aan deze kant per se veel beter doen. Ik ben wel benieuwd hoe ons land eruit zal zien als we twee van zulke partijen zouden hebben en je daartussen moest kiezen. Want ik denk dat we hier alsnog in een ontzettende bubbel zitten.
Nooit verwacht dat ooit vrijwillig de hele dag obsessief naar de staten Wisconsin en Michigan zou kijken
En weer zijn het de zwarte stemmen die Amerika lijken te redden.
Milwaukee, Detroit, Atlanta.
Ik denk dat we volgend jaar opnieuw zullen merken dat Nederland ontzettend rechts stemt in ieder geval
Ik geef Engels en merkte vandaag dat mijn leerlingen (van 15/16 jaar) er ook al zo mee bezig zijn, superleuk om te zien hoe het zo leeft bij ze!
Ja denk dat het ook een deel sensatie is en een deel frustratie door corona.
Hij doet ook goede dingen, maar de slechte linkse media laat het niet zien blabla
Weg met de lockdown, Trump laat de economie voorgaan. Zelfs het recht van de sterkste kwam nog even langs.
Dit typen maakt me gewoon weer boos.
Ik denk dat de VVD heel veel stemmen gaat krijgen omdat Rutte de coronacrisis goed aanpakt (in de ogen van de meeste Nederlanders denk ik)