Wat een gek
Spot on!
Ugh wat Arizona fout (of iig te vroeg) gecalled voor Biden? Straks wordt dat ook nog spannend
Gezellig
When you zowel miljardair als een cheapskate bent.
Wow ik kom net achter het bestaan van het concept faithless elector en dat die (zeer onwaarschijnlijk, maar in theorie) de uitslag zouden kunnen flippen en ??? Er zitten zoveel rare dingen in dat systeem
De Amerikaanse politiek is gewoon een spel met zoveel uitbreidingen dat het voor geen meter meer werkt.
ik had ooit een statistiek boek waarin iets werd uitgelegd als âin je computer zit een tovenaar die de cijfers neemt en transformeert tot een resultaatâ en voor mijn gevoel is het amerikaanse systeem hetzelfde. 0 logica alleen maar tovenaars
Dan had trump toch gelijk met zijn âmagical dissapearâ.
Al die state officials ziek in de verdediging, sneu
Burgers hebben dus per staat een aantal kiesmannen te verdelen. Die kiesmannen brengen vervolgens ieder individueel een presidential vote uit, en op basis van die uitslag wordt de president gekozen. Er wordt van ze verwacht dat ze met hun stem de uitslag van hun staat volgen maar hier zijn ze strikt genomen niet in alle staten toe verplicht. Dat betekent dus dat een of meerdere kiesmannen in een staat waarin Biden gewonnen heeft, voor Trump kan stemmen of andersom. Gebeurt niet vaak en ik weet ook niet zeker wat er dan gebeurt als het dan ook nog de uitslag flipt, maar ik vind het maar een gek systeem
Uiteindelijk kiezen de kiesmannen de president. Deze vertegenwoordigen een bepaalde kleur - rood of blauw. Maar soms kiezen ze er dan toch voor om niet te stemmen in overeenkomst met de uitslag in de staat. Toch haha?
Heeft iemand een website gevonden waar de resultaten van de stemmen en de percentages/aantallen die erbij horen in een grafiek staan zodat je in één oogopslag kan zien de verlopen tijd en de uitslag van de stemmen op dat moment.
Ik google âelection 2020â.
doen al die kiesmannen nou eigenlijk de komende 4 jaar ook nog iets?
Een recount in wisconsin wil Trump?!
Die man gaat echt alles proberen nu om dwars te liggen
Grote kleine oempa loempa baby is het
@Zemraluani Hoe komt het dat jij hier zoveel van weet? Interesse of studie in die richting?
Vind het heel interessant hoe je alles uitlegt hier!
Echt bizar dit!