Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Huh dit is toch niet echt

1 like

Volgens mij gaat dat alleen over Fulton County en niet over de hele staat, dat las ik inderdaad ook op CNN

2 likes

Klopt. Enik weet ook niet of ze alleen nog de resultaten van die laatste temmen bekend moeten maken of nog veel meer?

neee haha. maar @kali is hier alleen voor de memes dusja

2 likes

Oh wel tragisch jammer haha

3 likes

Dit zegt The Guardian:

Election Day was Tuesday. It’s Thursday and we still don’t know who the next president of the United States is going to be. Here’s how the key states are looking now…

Arizona : 11 electoral votes
Called for Biden by AP and Fox News, but seems still in play.
Biden leads 50.5-48.1, with 86% counted.
Trump needs to win nearly two-thirds of the remaining votes.
Next update: Expected Thursday night local time (that’s late in the UK).

Georgia : 16 electoral votes
Toss-up
Trump leads 49.6–49.1, with 95% counted
Biden needs to win 60% of remaining votes, many coming from Democrat areas.
Next update: Secretary of state says they hope to have results today

Nevada : 6 electoral votes
Toss-up but leans Biden
Biden leads 49.3-48.7, with 86% counted
The lead is fewer than 8,000 but remaining mail-in expected to skew Democrat.
Result expected noon ET/5pm UK

North Carolina : 15 electoral votes
Toss-up but leans Trump
Trump leads 50.1-48.7, with 95% counted
Biden needs two-thirds of mail-in ballots to go his way
Mail ballots still accepted if they arrive by 12 November, so could be a long wait for certainty.

Pennsylvania : 20 electoral votes
Toss-up
Trump leads 50.7-48.1. 89% of vote in
Most votes yet to be counted are in strong Democratic urban areas
Result expected Friday, but already subject to Trump legal challenges over mail-in ballots being counted which are postmarked on election day or before, but arrive after 3 November. Trump wants them tossed out.

Michigan : 16 electoral votes
Called for Biden. The Trump campaign is suing to halt counting of mail-in ballots

Wisconsin : 10 electoral votes
Called for Biden
Biden’s lead is 49.4-48.8.
If the winning margin is less than 1%, then Trump is entitled to a recount, which the campaign say they will demand.

9 likes

Oef deze uitleg van magic Phil biedt echt wel goeie hoop voor Pennsylvania in het voordeel van Biden

1 like

Ik ging net van CNN naar BBC want reclame en toen misschien 10 min later wilde ik terug gaan naar CNN gingen ze precies weer naar reclame haha.

3 likes

In Georgia en andere staten worden mail in ballots soms afgekeurd (gemiddeld 1% bij elke verkiezing). Deze zijn wel geteld, maar tellen niet mee voor een stem. Volgens mij kan je online checken als stemmer of jou stem is afgekeurd en heb je t/m vrijdag om dat te ā€˜curen’. Dus aanvullende verklaring/gegevens opsturen of ergens heen te gaan en de ballot te corrigeren zodat die wel meetelt.

Ik zie op twitter heel veel voorbijkomen om vooral je stem te checken en evt. te ā€˜curen’.

3 likes

Haha ā€˜this isn’t an opinion this is a fact’ (brief Trump over PA) ga ik ook gebruiken als mijn manager het niet met me eens is :ok_hand:

4 likes

Dit is ook hilarisch

12 likes

Oke hier het overzicht van de stemmen tot nu toe en het aantal stemmen dat nog geteld moet worden (van donderdag 11:57). Nee ik heb niks beters te doen :joy: Dat helpt mij om een beter beeld te vormen van wat de kansen zijn.

Ik gebruik getallen van AP en afgeronde procenten. De stemmen die nog geteld moeten worden kunnen dus 0,4% verschillen. De schattingen aantal te tellen stemmen verschilt bijvoorbeeld van CNN, dat heb ik er even bijgezet.

Ook heb ik dikgedrukt welke kandidaat nu voorstaat.

ARIZONA
Biden: 1.469.341
Trump: 1.400.951
Verschil in stemmen: 68.390 in favor van Biden
Stemmen nog te tellen: 12% = 349.206 (CNN zegt nog 14%)
Wat wordt er nog geteld: 4 van 15 counties waarvan 3 republikeins en 1 democraat (maar incl Phoenix), mail ballots zijn als eerste geteld.

GEORGIA
Biden: 2.407.589
Trump: 2.430.156
Verschil in stemmen: 23.433 in favor van Trump
Stemmen nog te tellen: 2% = 97.960 (CNN zegt nog 5%)
Wat wordt er nog geteld: alle counties, mail ballots worden als laatste geteld.

NEVADA
Biden: 588.252
Trump: 580.605
Verschil in stemmen: 7.647 in favor van Biden
Stemmen nog te tellen: 25% = 292.219 (CNN zegt nog 14%)

PENNSYLVANIA
Biden: 3.051.565
Trump: 3.215.983
Verschil in stemmen: 164.418 in favor van Trump
Stemmen nog te tellen: 11% = 697.469 (CNN zegt ook 11%)

NORTH CAROLINA
Biden: 2.655.383
Trump: 2.732.084
Verschil in stemmen: 76.701 in favor van Trump
Stemmen nog te tellen: 6% = 323.252 (CNN zegt nog 5%)

ALASKA
Biden: 63.992
Trump: 118.602
Verschil in stemmen: 55.390 in favor van Trump
Stemmen nog te tellen: 50% = 381.188 (CNN zegt nog 44%)

AAN BOVENSTAANDE CIJFERS KUNNEN GEEN RECHTEN WORDEN ONTLEEND. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Na al deze cijfers… hier een foto van een baby luiaard
image

62 likes

De laatste update over Georgia totaal was 5,5 uur geleden dat er nog ruim 90.000 geteld moest worden voor de hele staat. Die 10.000 is alleen Fulton County. Dus t kan nog.
Secretary of State heeft overigens gezegd dat ze geen nieuwe updates meer gaan geven hierna over hoeveel stemmen er nog niet geteld zijn. Om half 5 onze tijd geven ze een update over de stemmen.

3 likes

Echt top dit! Dankjewel :blush:

1 like

Ik vond de afgelopen 24/48 uur trouwens een heerlijke pauze van Covid. Was even vergeten hoe het voelde niet constant bang te zijn voor een pandemie.

49 likes

En zonder fouten te maken met dat scherm ook nog eens​:joy::joy::joy:

1 like

Ik durf niet goed te kijken dus ik volg dit topic en lees enkele artikelen. Is Arizona nu al called of niet? Lees tegenstrijdige dingen erover.

1 like

HAha #blursday :joy:

1 like

nog niet

Door CNN niet, Trump haalt in daar.