NOS zegt nu dat in Georgia 98% van de stemmen zijn geteld
Dat zouden er dan uitgerekend ongeveer 100,000 nog te tellen zijn
NOS volgt AP, dus dat komt overeen met de cijfers die ik gebruik
edit: niet om te doen alsof de NOS en āKauai van het forumā een even betrouwbare bron zijn Ik bedoel meer dat het dus niet een extra bron is die aangeeft dat er nog 2% geteld moet worden, maar dat het dezelfde bron is.
Ik wil gewoon Pennsylvania weten nuuuu
Ja nee precies! Dat dacht ik ook.
Even kijken wat cnn straks weer meldt daarover
Pennsylvania gaat het doen
Ik zeg het opnieuw: Milwaukee, Detroit, Atlanta, Philly, het is echt ongelofelijk dat de zwarte bevolking in 4 steden het verschil maakt en daarmee in hele Staten het verschil maakt.
Volgens mij is die journalistieke code er niet. De vraag is ook wat neutraal en feitelijk is, ook in Nederland wordt het nieuws dat een bepaalde kant op geframed. In Nederland gebeurt dat ook veel door middel van beelden die niet overeen komen met de āfeitenā die genoemd worden. Als het gaat over bijvoorbeeld het feit dat Trump gestemd heeft zie je niet beelden van dat hij gestemd heeft, maar komen er beelden langs van de Amerikaanse vlag, het witte huis, wolkenkrabbers, geld etc. Die hebben feitelijk niets met dat nieuwsevenement te maken, maar impliceren wel andere dingen. Geld en wolkenkrabbers zeggen, bijvoorbeeld hoe er vanuit de NOS over de Amerikaanse economie wordt gedacht. Dit heeft niks te maken met het āfeitelijkeā nieuwsitem dat Trump zijn stem heeft uitgebracht, maar door die beelden worden ze wel met elkaar in verband gebracht. Uiteraard zijn zenders zoals fox heel erg geframed t.o.v. Nederlandse zenders. Maar ook bijv. de NOS laat het perspectief zien van een journalist en dat wordt een bepaalde richting op geduwd.
Betekent dat er nog ongeveer 150.000 stemmen voor Biden in PA moeten komen, er zijn er nog 400.000 te tellen. Klinkt doableā¦
Chris cuomo is heel uitgesproken anti-trump. Net als zān broer, Andrew (gouverneur van NY)
Ze spugen echt op Trump.
Dat is hier toch aardig ondenkbaarā¦
OMG ik heb zo veel stress nu! Wattttt gaat er met Georgia gebeuren? En met Nevada? EN PENNSYLVANIA asdfjkgjaie COME ONNNNNN YOU BLUESSSS <3
Ik hoop dat PA snel voor Biden is, dan gaat de champagne open
Kippenvel, āweāve gone from picking cotton to picking presidentsā
Welke staten heeft Biden nog nodig om te winnen? Door de inhaalslag van Trump ben ik het even kwijt
Nevada + Arizona, of Pennsylvania, of Georgia + ƩƩn andere willekeurige staat, of North Carolina + ƩƩn andere willekeurige staat
Oh vind het zo spannend worden! Ben eigenlijk al sinds dinsdagavond non stop aan het kijken. Af en toe probeer ik productief te zijn met werk/studie maar who am i kidding? Vanavond moet ik werken, dus hopelijk wordt er eind van de middag al iets meer duidelijk!
Toch nog wat opties gelukkig! Dankje!
Of allemaaaaaaal
Jaa we moeten blijven dromen hahah
Kan iemand met goede insights mij dit helder maken? Steeds lijkt het te gaan dat Nevada of Georgia de laatste staat is die Biden moet winnen. Maar ik vind zelf Arizona nog zo eng? Daar zijn de mail in ballots, volgens het fantastische overzicht van @Kauai als eerste geteld. Vandaar de voorsprong van Biden. Maar daar moet nog vrij veel geteld worden. AP heeft Arizona vrij vroeg gecalled, en dat gaf mij vertrouwen, maar eerlijk nu? Want zonder Arizona zijn Bidens kansen wel verkeken, toch? Of zie ik het te somber in?