En kunnen wij weer ff door met ons leven
Ja, maar daar is hij nog niet… Hij loopt in, maar staat nog niet op winst.
Maar stel dat Georgia nu naar Biden gaat he (of Nevada maar dat duurt natuurlijk dus even), dan staat Biden bij o.a. AP en de NOS op of over de 270, wat doen ze dan? Zeggen ze dan dus al dat Biden gewonnen heeft? Snap niet zo goed dat ze Arizona niet terugtrekken als het toch nog spannend lijkt te worden daar
Ja ik wil graag door met m’n leven idd, raak hier echt gestresst van.
Ja bij 270 is het gedaan
Volgens CNN een update om 15u van Georgia edit: oke ik heb verkeerd gekeken denk ik, het is 16:30 helaas pas
Maar die 270 is dan toch nog niet helemaal zeker? Want Arizona lijkt dus nog mis te kunnen gaan en dan vallen er 11 electoral votes weg. CNN heeft AZ bijvoorbeeld nog niet gecalled, dus daar zou hij dan nog niet aan 270 zitten
Ik gok dat NOS dan idd zegt dat Biden genoeg stemmen heeft met een disclaimer erbij dat zij AP volgen en dat Cnn er bijvoorbeeld anders tegenaan kijkt. Ze hadden vanmiddag ook al een bericht geplaatst met uitleg waarom niet overal de getallen overeenkomen dus ze zullen zich er wel bewust van zijn. Maar ik vind het ook wat voorbarig dus ik volg liever cnn voor de zekerheid haha.
Ben ook wel benieuwd hoe het gaat zijn als ze in meerdere staten een recount gaan doen (als ze dat dus gaan doen) . Betekent dat dan dat er mogelijk pas in december officieel de nieuwe president wordt aangewezen? Net als in 2000 dus eigenlijk… pff dat wordt nog heel lang wachten dus hopelijk gaat dat niet gebeuren.
Ja ik volg ook cnn, als zij bij 270 zijn durf ik het pas te geloven
Maar overal wordt gewoon doorgeteld natuurlijk. Stel je voor van niet
Ik heb zo veel cnn gekeken en heb zo veel dezelfde verhalen en potentiële scenario’s gehoord dat ik het bijna zelf zou kunnen presenteren haha. Als ik zou weten hoe dat scherm werkt dan.
Ja joh, de cheeto (love deze metafoor ik kan niks anders meer zien nu) gaat alles aanvechten en het zo lang mogelijk rekken.
Pfff al die scenario’s bij dat scherm ben ik inmiddels ook wel zat
Even wat kleiner leuk nieuws:
New Mexico heeft met 3 nieuw gekozen kandidaten nu alle post van congres ingevuld met women of colour.
Ik denk dat het vooral gevaarlijk wordt als de journalist denkt het nieuws neutraal te brengen (en dat ook zo laat overkomen aan de kijkers), maar er vervolgens toch onbewust maar één bepaalde kijk op geeft. Ik ben het met je eens dat nieuws nooit neutraal echt kan zijn, dus misschien is het wat dat betreft zelfs beter als een zender duidelijk aangeeft één bepaalde kijk te hebben. Dat onbewuste niet-neutrale is misschien wel gevaarlijker, dan wanneer het expliciet duidelijk is.
Ik denk dat dat niet eerlijk is omdat je dan twee verschillende deadlines hebt? Je zou iedereen tegelijk de tijd moeten geven om een keuze te maken, zoiets. Stel dat een van de kandidaten in die week tussen de poststemronde en de normale stemronde iets heel heftigs doet waardoor veel mensen toch nog van stem willen veranderen, toch lullig als ze dan al op de post zitten.
Die stemmachines waren echt fantastisch, ik ben een keer meegeweest toen mijn vader daar ging stemmen. Ik hoop dat als we ooit weer digitaal gaan stemmen dat het dan op dat bakbeest mag en niet op een lullig touchscreentje
Ik vind onze stemplattegrond die je openvouwt tot een 2-persoonslaken dat amper in het stemhokje past en dat je met geen mogelijkheid weer netjes teruggevouwen krijgt ook wel zijn charme hebben
Ik dacht 09:00 lokale tijd, dus 18:00 onze tijd