Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Biden heeft nu 253 electoral votes, manieren om te winnen:

• hij wint Pennsylvania (+20 = 273)
  • hij wint Arizona + Georgia (+11, +16 = 280)
  • hij wint Arizona + North Carolina (+11, +15 = 279)
  • hij wint Nevada + Arizona (+6, +11 = 270)
  • hij wint Nevada + Georgia (+6, + 16 = 275)
  • hij wint Nevada + North Carolina (+6,+15 = 274)
  • hij wint Georgia + North Carolina (+16, +15 = 284)
52 likes

Dankjewel voor je overzicht, echt top dit.

1 like

Zijn nog op AfRicAn TiMe, komt altijd als laatste binnen :smiley:

1 like

Pennsylvania lijkt niet heel onbereikbaar :smiley::smiley:
Dat zou ik echt de mooiste middelvinger naar trump vinden, called it m’n reet, dat ie toch naar Biden gaat, lekker puh :grin:

4 likes

Ik word gek van die reclames op CNN. Het is onderhand om de vijf minuten.
Dit was eerder toch niet zo?

3 likes

Nee alle stemmen worden geteld.

Ja die amanpour kan ik wel schieten met dr interviews.
Heb serieus al drie dagen slecht geslapen hiervan, ik kan me niet voorstellen hoe de Amerikanen erbij zitten

2 likes

Meid ik weet inmiddels zelfs hoe dat scherm werkt​:joy::joy::joy:

1 like

Maar Biden heeft niet genoeg aan enkel North Carolina of enkel Georgia toch? Daarmee zou hij respectievelijk op 268 of 269 uitkomen, of mis ik nu iets?

Edit: of zit dat in electoral votes die too close to call zijn? Ik weet alleen die ene in Maine maar misschien zijn er meer?

En hoe zit het met Alaska? Zijn die al meegenomen in huidige votes van Trump?

1 like

Alaska denk ik! Als hij die ene electoral vote in Maine krijgt kan hij winnen zonder North Carolina

Kom ik weer aan met m’n preachy ass maar ook vandaag is het mooi weer om even buiten een stukje te wandelen oid. Ze verwachten geen grote updates binnen nu en 30 minuten/60 of hoe lang je dan ook wil wandelen.

Ik ben inmiddels weer thuis en ga de tv zo maar weer eens aanzetten

31 likes

Vind Alaska trouwens echt een domme staat haha. Ze maken zichzelf vet belangrijk met wachten tot ze verder gaan met stemmen maar al 13 jaar gaan hun 3 kiesmannen naar de Republikeinen

2 likes

Misschien kun je je aanmelden, dan kunnen zij even slapen

Oh Pennsylvania wordt ook spannend zeg, Biden is weer 18000 ingelopen. En er moet oa nog heel veel Philadelphia binnenkomen (140.000 ongeteld) waarvan tot nu toe 80% Biden is. Dus het is echt niet onrealistisch om die nog te flippen.

7 likes

@Ovenschaal kwam gisteren met deze link: https://www.politico.com/2020-election/results/president/
onderaan kan je spelen met de winnaar van de openstaande staten en zien hoe Biden/Trump kan winnen. Is leuk!

2 likes

Hahaha ik ben half Engels dus als ze met mijn British accent kunnen dealen dan wil ik het doen. Kan er over 24h zijnšŸ˜‚

2 likes

Nee CNN in ieder geval niet! Alleen zeggen ze er weinig over, volgens mij omdat dat niet spannend wordt haha

Oh wat tof gedaan! Alleen jammer dat ze Arizona al gecalled hebben haha, vind dat toch nog net spannend

1 like

Ja eens! en ik zie Alaska ook niet? Niet dat dat nog spannend is…

1 like