Ik haal al m’n informatie van hier, maar sprak net een vriend die zich erin verdiept heeft en die zei dat Trump wel enigszins gelijk kan hebben wat betreft fraude:
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Ja true! Ik denk dan wel als ik bijv hier op
Pietje puk zou stemmen want die heeft goede ideeen, maar roept en tweet de meest vreemde dingen dat ik er zelf niet op zou stemmen. Maar ons systeem is ook anders dus dan werkt het misschien ook anders.
Ohhh ik besef me nu dat ik nog kipnuggets in de vriezer heb yess
Ik zou wel de cijfers willen zien van alle andere Staten. Wellicht was de opkomst in het hele land wel zo hoog. Dit kan zomaar chery picking zijn
Ik heb nu ook nog wat nuggets in de pan.
Ik ga zo chocolate chip cookies bakken
Maar hoe kan de opkomst meer dan 100% zijn? Als 10 mensen zich registreren om te stemmen en er zijn opeens 15 stemmen uitgebracht, is dat toch vreemd?
Haha jongens wat gaan jullie straks allemaal wel niet eten en drinken als Biden gewonnen heeft
Dat heeft denk ik te maken met Same Day Voter Registration, er zijn staten waarin je op election day je nog kan registreren en dat kunnen ze dus niet meenemen in dat aantal vooraf geregistreerden
Ja ik snap het ook niet helemaal. Ik zou het zelf niet kunnen maar ja aan de andere kant is Biden nou ook niet helemaal een uitstekende kandidaat en dat ze dan maar gewoon stemmen waar ze altijd op stemmen.
Is het niet zo dat sommige staten same Day registratie hebben, dat je op de dag zelf nog kan registreren. Het kan ook nog zo zijn dat dit cijfers zijn in vergelijking met 2016.
Als dat niet zo is ziet dit er shady uit
Oh ik heb eigenlijk geen idee hoe dat werkt. Mag je niet stemmen als je je niet geregistreerd hebt?
Er waren gelukkig ook een aantal Republikeinse senatoren op cnn die dat veroordeelden en het een afgang voor de democratie noemden
'Please explain this to me.' Nou, de cijfers in dit lijstje zijn fake. Pennsylvania: niet 6,6 maar > 9 mln geregistreerde kiezers. https://t.co/33TTXouthr De rest kun je zelf googelen. Desinformatie over de verkiezingen, verspreid door fractievz PVV Overijssel @ErikVeltmeijer. pic.twitter.com/If5rJpt34e
— Peter Burger (@JPeterBurger) November 5, 2020
@Marsepein m oke het is wel zo dat sommige staten in jouw afbeelding dit niet toestaan (Pennsylvania bijv.) dus helemaal verklaart Same Day Registration het niet dan? Geen idee wat het anders nog kan zijn, of de afbeelding klopt niet/is niet in de juiste context o.i.d.
Ik weet niet waar deze tabel vandaan komt, maar als je de bron van deze gegevens bekijkt, komt dit niet overeen met de aantallen die hier staan.
Misschien gedateerde informatie over de aantallen geregistreerde kiezers? In sommige dagen kun je je op de dag van de verkiezing nog registreren als stemmer. (same day voter registration)
Edit: de gegevens uit deze tabel zijn de aantallen geregistreerde kiezers in 2018 @Marsepein
Ik heb die laatste bron opgezocht maar daar staat alleen © 2020, niet welke maand. Kan natuurlijk van eerder zijn, ik kan me voorstellen dat er in de laatste dagen/weken veel nieuwe voters zijn geregistreerd.