Asian Beauty

ik stylevana en duurde een week ong

1 like

Ik zag bij tkmaxx écht goeie merken. Beauty of Joseon zag ik veel producten van! Glow essence serum enzo. Cosrx ook! En niet asian maar Dr Jart. Heb me echt moeten inhouden haha!

3 likes

Dr Jart komt uit Korea.

4 likes

Ooh wist ik niet!

2 likes

Ik ben echt heel benieuwd naar asian skincare. Ik ben er totaal niet bekend mee. Ik heb een vette, acné gevoelige huid. Zijn er sites, of is er hier iemand, die mij op weg kunnen helpen?

ik zou bovenaan beginnen. of bonustip: woorden als vet/acné invoeren bij de zoekbalk en dan klikken op zoek in dit topic

1 like

Update na 2 weken gebruik: ik ben fan.

Mijn aansteller huid (altijd drama, droog en acne prone) reageert goed. De toner hydrateert en verminderd de roodheid in mijn gezicht (ik heb keratosis pilaris op mijn wangen). Ook is de textuur op mijn wangen verminderd. Hij is verzorgend en zacht voor de huis. Ik ben echt super tevreden en ga als mijn fles op is zeker een nieuwe halen!

3 likes

Ahh fijn om te horen! Bedankt voor de review

1 like

Ik heb niet heel veel concreets kunnen vinden, maar ik heb mijn wishlist maar gewoon vol gegooid adhv filters voor huidtype. Binnenkort bestellen!

1 like

Oke nou heb het eea besteld namelijk:

Beauty of joseon - glow serum
PURITO - pure vitamin C serum
COSRX - Advanced snail 96 mucin
Some by Mi - AHA, BHA, PHA, miracle truecica clear pads
Beauty of Joseon - Relief sun

Reiniging heb ik nog staan dus wil eerst mijn huidige opmaken. Creme heb ik hier ook nog staan dus daar doe ik het ook nog even mee. Hoop dat dit een beetje een lekkere basis is om mee te starten en kennis te maken met korean skincare. Als jullie nog aanvullingen/aanraders/afraders hebben hoor ik dat natuurlijk graag’

2 likes

Had even geen rekening gehouden met de lange levertijd icm de hoeveelheid cleanser die ik nog had staan :pensive:. Vandaag komt het eindelijk binnen, maar mn cleanser is nu bijna op. Zijn er fysieke winkels omstreeks Amsterdam/Zaanstad?

EDIT: laat maar! Ik zie dat boozyshop het eea verkoopt van beauty of joseon en cosrx.

Ja, in 2023, dus dat zou goed kunnen. Elke 2-3 jaar overigens, dus het kan een verbetering zijn, maar ook een verslechtering.

Oke deze stinkt naar natte kattenvoer? Echt een smerige lucht. Als je hem hebt opgesmeerd en je ruikt even later je handen stinkt hij naar metaal? Niet de geur die ik gewend ben van vitamine C. Verder is mijn huid enorm aan het uitbreken, en heb ik best wat acne. Vooraal rond mijn kaak en hals. Dit is altijd al wel een probleem gebied maar nu komt het echt extreem omhoog. Kan zijn dat het van producten komt, maar kan ook zijn dat mijn huid even moet wennen en het over 2/3 weken beter gaat.

1 like

Hoe bevalt de snail mucin van cosrx? Ik las dat mensen met een gevoelige huid hier niet altijd goed op reageren. Ik twijfel om hem te bestellen namelijk

Ja, wat ik zeg ik heb best wel wat acné uitbraken. Of dat komt van de snail mucin geen idee. Ik heb inderdaad gehoord dat dit wel een bijwerking er van kan zijn. Overall bevalt hij best goed. Ik ga het even 2/3 weken afwachten. Als ik het dan nog zo erg heb dan ga ik stoppen met de snail mucin en kijken hoe dat gaat!

foto’s van de acnĂ©.

Hier heb ik wel wat foundation op

3 likes

Ik reageerde hier slecht op! Welja, kan natuurlijk niet met 100% zeggen maar ik denk dat het hierdoor kwam. Heb ook geen zin om nog opnieuw te testen want was echt vreselijk. Ik kreeg gedurende enkele weken enorm veel onderhuidse puisten op mijn kin en kaaklijn en de rest van mijn gezicht overal gesloten comedonen. Heeft echt weken geduurd voor het eindelijk opgeklaard was. Ik ben ook wel allergisch aan huisstofmijt en dat zou dan ook kunnen gelden voor slakkenslijm.

1 like

Ai dit herken ik wel ja. Ze doen enorm veel pijn ook. Misschien moet ik er maar gewoon mee stoppen om erger te voorkomen

1 like

Mijn gezicht leek in de brand te staan. Werd ook helemaal rood. Ben er meteen mee gestopt.
Edit: ik had hem besteld bij zalando en kreeg meteen mijn geld terug gelukkig!

1 like

ik vind hem wel oké als extra moisturizer maar niet geweldig ofzo. en als je allergisch bent voor huisstofmijt kun je vaak ook niet tegen slakkenslijm

1 like

@jigglypuff @tuthola @Vuile_bitch Bedankt! Ik ben ook allergisch voor huisstofmijt. Als ik jullie verhalen zo lees, dan is de kans groot dat ik er niet goed op reageer. Ik houd het voorlopig maar bij het Purito centella serum voor hydratatie

2 likes