Iemand tips voor een fijne oil cleanser? Ik kwam de beauty of joseon ginseng cleansing oil tegen maar las in een review dat er ingrediënten in zitten die de porieën verstoppen. En dat wil ik dus niet haha.
Ik heb die van Joseon, gebruik die nu een week maar jeetje wat een verschil. Ik heb nooit eerder zulke ‘korrels’ van talg uit mn neus gehad haha. Ik vind hem dus wel fijn en verstopt mijn poriën niet. Ik denk dat je daarna wel altijd gewoon goed moet reinigen, ik gebruik een hele fijne cleanser van q&a. Die van Anua (pore control nog iets) stond ook op mijn lijstje, volgens mij was die qua reviews op Yesstyle ongeveer gelijk aan die van Joseon. Misschien dat je daar nog naar kunt kijken.
Ik heb die van iUnik. Deze vind ik fijner dan die van purito en van beauty of joseon
Ik heb vrijdag bij koreanskincare besteld (voor 22:30u), maar ze hebben nog niet mijn pakketje verzonden. Ik lees overal dat ze zo snel zijn, en nu ben ik bang dat er iets misgegaan is. Ik wil zo graag de nieuwe producten uitproberen.
Ik heb die van anua nu 3 dagen. Of ie echt verstoppend werkt kan ik nog niet zeggen. Er komt wel een hoop troep uit mn poriën, dus dat werkt goed.
Ik ben nu die virale van Anua aan het gebruiken. Ruikt wel sterk maar ik heb het gevoel dat het echt werkt en er veel meer korreltjes loskomen.
Verder heb ik iUnik en Kose Softymo al geprobeerd. Die eerste had echt een kutverpakking (maar dat zou opgelost zijn denk ik) en was qua werking oké maar niet bijzonder. De tweede vond ik fijner qua consistentie maar gaf ook geen wauwgevoel.
ik gebruik die van hanskin, pore cleansing oil, de gele fles. echt heel fijn maar het ligt natuurlijk ook aan je huidtype.
ik heb een flower knows palette gekocht en het is zo mooi! echt heel gepigmenteerd ook en die verpakking love it
Bedankt voor alle opties! Misschien die van Anua eens bekijken!
@Cajun-moon ik reageer even hier, dit is wat ik gebruik
Samenvatting
ochtend: benton honest cleansing foam, round lab birch juice toner, cosrx snail mucin essence, skinmiso vitamin c serum, benton oogcreme, beauty of joseon dynasty cream (heb nu ff een andere om te testen maar meh), cosrx zonnebrand die aloe soothing sun cream oid
avond: hanskin pore cleansing oil, verder alles hetzelfde behalve die zonnebrand. en dan 1x per week nog iets van een exfoliant, ik gebruik die blackhead liquid oid van cosrx en sheet mask maar die krijg je toch altijd 20x gratis bij je bestelling hahaha
en ik snap natuurlijk dat dit niet allemaal essentieel is, volgens mij is vooral moisturizen + zonnebrand + double cleanse in de avond ‘belangrijk’ (want zonnebrand moet iedereen dragen en dat kan je poriën verstoppen) maar ik geniet er gewoon van hahaha. en het werkt wel gewoon
voegt double cleansen toe aan het lijstje
Volgens mij ben ik verder best goed bezig met mijn skincare. Maar het reinigen is iets waar ik toch erg lui in ben.
ja ik ook inderdaad! van die puntjes die iedereen soms op z’n neusvleugels heeft heb ik ook niet meer hierdoor. echt een groot verschil!
@Leverworst wat gebruik je wel?
Wat is double cleansen dan precies?
Ik kom er nu achter dat ik al af en toe double cleanse :’) maar nu dat nog elke dag gaan doen.
(wel een mix van allerlei dingen en niet alleen maar Asian skincare al is er ook het een en ander op aan het gaan dus dan kan ik weer daarmee aanvullen)
pai cleansing oil
micellair water
toner van glow recipe
whipped cream van drunk elephant + byoma serum of the rich cream van augustinus bader
Bioré uv (maar die vind ik stinken) dus nu vaker relief sun van Beauty of joseon
eye cream van purrito (geen idee of dit echt iets doet maar voelt wel fijn)
verder om te reinigen een van cerave maar die plus mijn scrub zijn echt bijna op en dan wordt het wel tijd voor iets anders.
ben ook erg benieuwd naar cosrx snail mucin essence dus die gaat sowieso op mijn lijstje.
het is wel echt een overhyped product vind ik hoor, het is wel goed voor extra hydratatie maar het is niet het beste ding ooit ofzo. maar die routine ziet er wel goed uit toch? ik heb alleen nooit drunk elephant gebruikt maar ik hoor echt gemixte dingen haha.
ik vind dit topic veel leuker dan het beautytopic want heel veel van die westerse merken boeien me niks hahahaha
jaaa same!! Ik kan me ook helemaal verliezen in die filmpjes van mensen die naar Korea gaan voor behandelingen en die huid dan daarna zo mooi.
Ik heb een vrij makkelijke huid maar in de winter toch snel velletjes en na van alles geprobeerd te hebben werkte deze van Drunk elephant gewoon goed dus dacht prima niets meer aan doen en klaar.
Met micellair water blijven de reinigingsstoffen toch op je huid achter en dat kan irritatie geven. Advies is dus om na micellair water toch met water je huid af te spoelen. Of gebruik een lichte reiniger, zoals Cerave en spoel die af met water.
(Ik krijg zelf direct irritatie van Garnier, nauwelijks van Bioderma micellair water, maar ik beperk het gebruik nu en mijn huid is daar van op geknapt)
Me too! Ik ga misschien volgend jaar. Niet speciaal voor een smooth skinnetje, maar als ik er dan toch ben meteen maar doen toch
als je double cleanset dan gebruik je eerst een cleanser op oliebasis en daarna één op waterbasis. met een oil cleanser reinig je echt je poriën en haal je dus dingen als makeup (als je dat draagt), zonnebrand en andere olie-achtige dingen weg. en water cleanser is gewoon ‘normale’ cleanser, dus die haalt viezigheid, zweet enzo weg. het is ‘belangrijk’ omdat oil based cleanser de enige manier is om je poriën echt goed te reinigen, dus het voorkomt onzuiverheden en verstopte poriën, mee-eters enzo
@ZusjevanJoost ik zie jouw bericht in het andere topic nu pas! maar hierboven vertel ik welke producten sorry
Ik heb een winactie van Littlewonderland gewonnen! Mijn pakketje k-beauty komt vandaag of morgen mijn kant op
omg weet je wat erin zit? of is het een verrassing?