Dank je!
Make-up en skincare van het merk Blessed Moon! Heb het even uitgerekend en ik denk dat het zo’n 270 euro waard is, tenminste als het allemaal fullsize is Zal een foto posten als het toegekomen is!
Wat vind je van glow recipe? Ik heb dit een aantal keer voorbij zien komen en ben benieuwd.
Welke oil cleanser vind jij het fijnst? Ik heb zoveel whiteheads aan beide kanten onder mijn mond. Je ziet ze niet goed maar voel ze ontzettend. Nu hoop ik dat een oil cleanser dit probleen ook (deels) kan verhelpen.
ik gebruik de gele fles van hanskin, pore cleansing oil heet hij. is niet goedkoop maar hij gaat wel echt een jaar mee ofzo
Ik vind het wel fijn! Als ik het gebruik krijg ik even een rode huid maar trekt ook snel weg. Zal de komende tijd even extra op mijn poriën letten want merk (nog) niet zo goed of het daar ook echt iets tegen doet. Al vind ik de chemische watermeloen geur minder
Thanks! Ah, ik word altijd mega nostalgisch van chemische watermeloen, want in had als kind watermeloen lipgloss waar ik obsessed mee was dus ik ga hier denk ik wel goed op
Het is er!!!
Het hyaluronzuurserum was helaas wel een beetje gelekt. Geen idee of ik hier wat over moet zeggen, het was tenslotte gratis. Maar verder heel blij mee! Ik ga binnenkort ook op reis dus die mini cremes etc gaan heel goed van pas komen!
Ik heb wat besteld van je lijstje:
De snail mucin power
Dynasty Cream
Round lab toner
Hanskin cleansin oil
Ik kreeg erbij een sheet mask, Yadah Oh My Sun Protection Tone Up Base en een tote bag.
Ben benieuwd!
Gebruik jij geen retinol?
oh ben benieuwd wat je ervan vindt! ik hoop dat het voor jouw huid ook zo goed werkt. ik gebruik geen retinol, aziatische huidverzorging richt zich meer op preventie dus daarin wordt het heel weinig verwerkt. maar misschien ooit
Oh wat een vertrouwen haha! Ik weet echt nog te weinig van Korean skincare.
Deze lijkt me wel wat als m’n flesje van Paula’s Choice op is. Scheelt een hoop geld ook!
Deze vind ik zelf echt zo fijn!!!
hahahaha ik vroeg ooit aan de eigenaar van een koreaanse winkel of ik retinol moest gebruiken en hij werd zowat boos en gaf een hele preek dus ik durf niet eens meer
Haha oooh! Ik durf het wel aan haha
Ik heb helemaal zin om vanavond lekker te gaan cleansen en smeren
Maar waar in deze stap spray ik mijn gezicht een beetje nat met water?
Double cleansing/toner/BHA/snail/retinol/moisture/eventueel vaseline om het in te sluiten.
oil cleanser doe je op een droge huid, de rest op een vochtige huid. dus nadat je hebt schoongemaakt gewoon je huid niet droogmaken eigenlijk, toner op een vochtige huid doen en daarvanuit verder gaan
Ok dank je wel!
Actieve stoffen als retinoiden, exfolianten (aha/bha) en vitamine C moet je wel aanbrengen op een droge huid.
Een vochtige huid zorgt ervoor dat het dieper in de huid komt, maar met deze ingredienten zorgt dat ervoor dat het de huid gaat irriteren.
Zelfde verhaal met sluggen.
Ook oppassen met dagelijks een reiniger met BHA erin gebruiken, zeker als je daarnaast ook nog retinol en/of andere exfolianten gebruikt. Teveel exfolieren zorgt uiteindelijk voor meer huidproblemen omdat je de natuurlijke beschermlaag van je huid kapot maakt.
Ik weet niet of “ Double cleansing/toner/BHA/snail/retinol/moisture/eventueel vaseline om het in te sluiten.” echt is wat je in 1 avond op je gezicht smeert, maar BHA in je oil cleanser + BHA apart + retinol en dat dan vervolgens sluggen is echt heel intens.
Ben geen expert ofzo en misschien wist je een deel hiervan al maar better safe than sorry denk ik
Nee hoor vind het super fijn dat je mee denkt en tips geeft! BHA en retinol doe ik nooit op dezelfde dag maar ik wissel het af. Ene dag het een, andere dag het ander.
Dus je raadt sluggen af wanneer ik retinol heb gebruikt?
Ik zie nu ook dat er BHA in de oil cleanser zit haha nee dan hoef ik die grijze van Paula’s Choice die ik nog heb niet erbij te gebruiken.
Ja, sluggen en retinol is geen slimme combinatie vanwege huidirritatie.
Ook AHA/BHA en sluggen zou ik daarom niet aanraden.
Sluggen zorgt ervoor dat alle producten die je opsmeert en het water in je huid vastgehouden worden. Als je huidverzorging gebruikt die de huid versterkt ipv afbreekt is het dus wel fijn om daarover te sluggen. Denk aan ceramiden, niacinamide, centella, hyaluronzuur en snail mucin.
Ik zou het zelf voor de zekerheid ook alleen doen over producten waarvan je al weet dat ze werken voor jouw huid, dus niet als je net iets hebt aangeschaft.
Er zijn bijv. ook mensen die slecht reageren op niacinamide, dat versterk je dan ook met sluggen.